Ik lees in sommige reviews van de Auzentech X-Fi Prelude dat het geluid te zacht zou zijn voor een normale koptelefoon op aan te sluiten (op het voorpaneel op de kast dus die loopt via de AC97 connector op de kaart)... Klopt dit? Ik heb nu een normale Creative X-Fi XtremeGamer. Daar luister ik veel muziek mee over de koptelefoon waarbij het geluid in Vista vaak op 60 moet om t een beetje luid genoeg te krijgen voor me... Bij meer dan 65 gaat hij ook kraken.. Dus het lukt eigenlijk maar net met het geluid.... Bij mij staan dan wel de X-Fi Crystalizer vol open en in Windows Media Player de Bass (31Hz) en Treble (16Khz) op +14... 62Hz en 125Hz staan beide op -14 omdat ik niet van boombass hou. Nou vraag ik me af hoe dit met de Prelude zit... Heeft iemand daar ervaring mee die ook een Creative X-Fi(XtremeGamer) heeft gehad? Zo ja, is het geluid idd zachter dan bij een Creative X-Fi? En kun je hem dan wel op een hoger volume zetten dan een Creative zonder dat hij gaat kraken? Ik overweeg namelijk ook zo'n Prelude omdat bij mijn X-Fi de bass snel vervormt of gaat kraken omdat het te zwaar wordt voor m, en gezien de Prelude erg goede DACs heeft verwacht ik niet dat het daarbij ook gebeurd.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2008 17:08 ]