Edimax WLan kaart verliest verbinding bij veel verkeer

Pagina: 1
Acties:
  • 299 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Topicstarter
In mijn pc heb ik een edimax wireless lan kaartje zitten, en het valt me op dat deze bij veel netwerkverkeer de verbinding verliest. Vista geeft dan aan dat er geen verbinding met een netwerk is, voor een minuut of 2 heb ik geen verkeer maar daarna heeft de kaart zich kennelijk ge-reset, en krijgt de kaart weer verbinding met het netwerk.
Het treed voornamelijk op bij het downloaden van newssites (gaat via giganews met ssl versleuteling). Als ik de snelheid onbegrensd laat, dan haal ik 19 Mb/sec (mijn internetverbinding heeft een max van 20 Mbit), maar dan valt de verbinding iedere paar minuten weg (zoals hierboven beschreven staat). Als ik de snelheid begrens op 10 Mb/sec, dan treed het fenomeen minder vaak op. Ligt het aan mijn netwerkkaart, en zou het probleem niet optreden als ik een andere (betere?) kaart aan zou schaffen, en zo ja, welke bevelen jullie dan aan? Of is het een probleem van de netwerkstack van Vista?

De pc configuratie:
Moederbord: MSI P965 Neo
Processor: E6600
Geheugen: 4*1 GB PC6400 (op 667 MHz)
Besturingssysteem: MS Vista Home Premium
NIC: Edimax Wireless Lan (Chipset Ralink RT61 Turbo Wireless)

WLan router: Netgear WPN824v2

Hier kon uw advertentie staan

• Nitroglycerine
  • Nu online

Nitroglycerine

Topicstarter
Schopske

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-03 11:49
RaLink is ook behoorlijk slecht, kun je geen kaartje uit een andere pc halen en kijken of dat beter werkt?

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:28
Teveel connecties voor de router, hangt zichzelf dan even op dus

Ik had er drstrx een topic over gelezen en ik vind het nu niet meer terug :(

[ Voor 38% gewijzigd door HyperBart op 06-01-2008 17:54 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

BlackWhizz schreef op zondag 06 januari 2008 @ 17:41:
RaLink is ook behoorlijk slecht, kun je geen kaartje uit een andere pc halen en kijken of dat beter werkt?
Niets mis met RaLink, als je dit soort opmerkingen maakt kun je beter met onderbouwing komen.

@TS: gaat het om USB of PCI? Ik zag dit soort dingen ook wel mijn WLAN (Intel 2200bg + Linksys WAP54g), blijkbaar lopen er verbindingstabellen vol. Gebeurt het ook als je bedraad werkt, of zonder encryptie?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Nitroglycerine
  • Nu online

Nitroglycerine

Topicstarter
Het is PCI, maar gebeurde ook met USB (had eerst een USB 802.11g dongle eraan hangen). Ik zal eens kijken of het probleem over is als ik slechts 5 connecties open zet (ipv de 10 of 20 die ik eerst gebruikte).
Ik kan niet met een bedrade setup testen, aangezien er een afstand is van 15 meter tussen de router en de computer, en ze niet dichter bij elkaar te brengen zijn. In een eerdere opstelling (toen gebruikte ik een speedtouch 780) maakte ik gebruik van UTP en toen trad dit probleem niet op. De computer is gelijk gebleven, alleen de WLan PCI kaart en netgear router zijn erbij gekomen.

[ Voor 89% gewijzigd door Nitroglycerine op 10-01-2008 22:39 ]

• Nitroglycerine
  • Nu online

Nitroglycerine

Topicstarter
Schopje. Zou ik misschien minder last kunnen hebben van teveel actieve verbindingen als ik ipv de PCI WLan kaart een WLan bridge neer zou zetten en deze met UTP met mijn computer te verbinden?
Ik heb gemerkt dat het fenomeen van wegvallende netwerkverbinding ook optreed als ik via shares (samba of windows shares) grote bestanden (bijv dvd5 iso) ga verplaatsen.

Pagina: 1