In mijn pc heb ik een edimax wireless lan kaartje zitten, en het valt me op dat deze bij veel netwerkverkeer de verbinding verliest. Vista geeft dan aan dat er geen verbinding met een netwerk is, voor een minuut of 2 heb ik geen verkeer maar daarna heeft de kaart zich kennelijk ge-reset, en krijgt de kaart weer verbinding met het netwerk.
Het treed voornamelijk op bij het downloaden van newssites (gaat via giganews met ssl versleuteling). Als ik de snelheid onbegrensd laat, dan haal ik 19 Mb/sec (mijn internetverbinding heeft een max van 20 Mbit), maar dan valt de verbinding iedere paar minuten weg (zoals hierboven beschreven staat). Als ik de snelheid begrens op 10 Mb/sec, dan treed het fenomeen minder vaak op. Ligt het aan mijn netwerkkaart, en zou het probleem niet optreden als ik een andere (betere?) kaart aan zou schaffen, en zo ja, welke bevelen jullie dan aan? Of is het een probleem van de netwerkstack van Vista?
De pc configuratie:
Moederbord: MSI P965 Neo
Processor: E6600
Geheugen: 4*1 GB PC6400 (op 667 MHz)
Besturingssysteem: MS Vista Home Premium
NIC: Edimax Wireless Lan (Chipset Ralink RT61 Turbo Wireless)
WLan router: Netgear WPN824v2
Het treed voornamelijk op bij het downloaden van newssites (gaat via giganews met ssl versleuteling). Als ik de snelheid onbegrensd laat, dan haal ik 19 Mb/sec (mijn internetverbinding heeft een max van 20 Mbit), maar dan valt de verbinding iedere paar minuten weg (zoals hierboven beschreven staat). Als ik de snelheid begrens op 10 Mb/sec, dan treed het fenomeen minder vaak op. Ligt het aan mijn netwerkkaart, en zou het probleem niet optreden als ik een andere (betere?) kaart aan zou schaffen, en zo ja, welke bevelen jullie dan aan? Of is het een probleem van de netwerkstack van Vista?
De pc configuratie:
Moederbord: MSI P965 Neo
Processor: E6600
Geheugen: 4*1 GB PC6400 (op 667 MHz)
Besturingssysteem: MS Vista Home Premium
NIC: Edimax Wireless Lan (Chipset Ralink RT61 Turbo Wireless)
WLan router: Netgear WPN824v2
Hier kon uw advertentie staan