pc word niet opgenomen in netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 429 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• hrichard
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-03 14:09
net verhuisd, nu wil ik mijn pc in het bestaande netwerk krijgen, maar helaas nog niet gelukt.

mijn eigen pc heeft winxp pro en ik gebruik avira antivir.

de andere pc's gebruiken ook beiden windows xp. en maken verbinding via een router. ook mijn pc maakt nu verbinding met dezelfde router(linksys router), ik heb gewoon internet.

er is al een netwerk tussen de 2 andere pc's, deze zien elkaar gewoon en ook word er een netwerkprinter gebruikt.

nu heb ik mijn pc laten opnemen in hetzelfde netwerk, wizard gebruikt, voor het gemak maar het standaard mshome genomen(op alle pc's)

probleem is dat als ik op 'zoeken naar computers in werkgroepen' klik op mijn eigen pc, ik helemaal niks te zien krijg, ook niet mijn pc zelf. op de andere pc's zie ik die 2 pc's staan, maar ook niet mijn pc.

ik heb het geprobeert met w-firewall uit, maar dat helpt niet, ook staan de 2 vinkjes (client v. ms netwerken en bestands en printerindeling voor ms nw) aan. ook antivir uitgeschakeld, maar mocht niet baten. ik denk dat het ergens met het ip adres te maken heeft en de router, maar ik weet niet precies hoe en waar ik moet zoeken.

iemand een idee? _/-\o_

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:12

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Je zal niet de eerste zijn bij wie de browser service niet perfect werkt. Probeer eerst op IP de verbinden om er achter te komen of filesharing iig werkt.
Zoek het IP van een van de 'werkende' PC's op: ([Windows] + [R] > cmd > ipconfig /all)
Open een explorer venster op de nieuwe PC en vul bij het adres in: \\IPadres
Als dat werkt doe je het ook andersom en laat je het hier even weten.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

• hrichard
Thanatoss schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 16:45:
Je zal niet de eerste zijn bij wie de browser service niet perfect werkt. Probeer eerst op IP de verbinden om er achter te komen of filesharing iig werkt.
Zoek het IP van een van de 'werkende' PC's op: ([Windows] + [R] > cmd > ipconfig /all)
Open een explorer venster op de nieuwe PC en vul bij het adres in: \\IPadres
Als dat werkt doe je het ook andersom en laat je het hier even weten.
gedaan wat je zei, volgens mij zie ik die pc's niet(beiden staan aan)
hier het scherm wat ik zie ipadressen ivm veiligheid even weggehaald.

bij een aantal dingen zie ik wel 'nee' of 'uitgeschakeld' staan, kan dat er mee te maken hebben?

[ Voor 6% gewijzigd door hrichard op 05-01-2008 17:44 ]

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-02 17:43

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Als ik me niet vergis heb je voor bestandsdeling NetBIOS nodig.
Check even bij de pc's waar alles wel goed werkt of deze instelling daar wel op active staat.

Je kan NetBIOS inschakelen bij de properties/eigenschappen van TCP/IP.
Kies voor Advanced en het tabblaadje WINS. Normaal gesproken staat de instelling op Default.

• hrichard
op dit moment staat hij bij mij op standaard, morgen even verder proberen.

• hrichard
getest, op de andere pc's stond het op ingeschakeld, bij mij op standaard. ik heb het aangepast naar ingeschakeld.

helaas werkt het nog niet, ook niet na een reboot. ik zie nog steeds niks in het netwerk, geen eigen pc, laat staan de andere 2. ook op de andere pc's zie ik mijn pc niet.

edit: hoewel als ik dit weer doe 'Zoek het IP van een van de 'werkende' PC's op: ([Windows] + [R] > cmd > ipconfig /all)' dan zie ik nog steeds 'netbios over tcpip uitgeschakeld' terwijl het zoals hierboven staat, staat ingeschakeld nu.

[ Voor 29% gewijzigd door hrichard op 07-01-2008 16:57 ]

• hrichard
niemand?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 12:17

job

Die ip's hoef je voor de veiligheid echt niet af te dekken hoor.
Als je achter een router is heb je namelijk een lan ip adres, daar kunnen wij niets mee.

Maar om een vraag van hierboven te herhalen.
Kan je wel een ping opdracht sturen naar een van die andere pc's?

• hrichard
job schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 17:22:
Die ip's hoef je voor de veiligheid echt niet af te dekken hoor.
Als je achter een router is heb je namelijk een lan ip adres, daar kunnen wij niets mee.

Maar om een vraag van hierboven te herhalen.
Kan je wel een ping opdracht sturen naar een van die andere pc's?
ik heb alles al gedaan wat hierboven staat.... ?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 12:17

job

Exuses verkeerd gelezen.
Ik heb gezien dat je nu al met een ipconfig /all bezig geweest (waarmee je het ip van de pc waarop je dit intikt weergeeft).
Ik zie nergens dat jij een ping naar de andere pc's hebt gedaan.
Zou je dat kunnen doen?"

oftewel:
start > cmd > ping x.x.x.x
(en dan voor x.x.x.x. dus het ip adres van de pc die je wilt bereiken.)

Als het daar al mis gaat, dan is het logisch dat je die andere pc's niet in het netwerk ziet.

[ Voor 49% gewijzigd door job op 09-01-2008 12:48 ]

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:48

Spacecowboy

XBL: Biggmans

hrichard schreef op maandag 07 januari 2008 @ 16:54:

edit: hoewel als ik dit weer doe 'Zoek het IP van een van de 'werkende' PC's op: ([Windows] + [R] > cmd > ipconfig /all)' dan zie ik nog steeds 'netbios over tcpip uitgeschakeld' terwijl het zoals hierboven staat, staat ingeschakeld nu.
Hiermee geef je de IP config van de huidige pc weer. Hoe heb je je IP's ingesteld staan. Dynamisch, statisch, welke range, etc?

HENG HENG

• AeroTech2
  • Laatst online: 19-11-2025

AeroTech2

The One doesn't excist

Als het pingen naar de overige pc niet helpt probeer eens je driver van je NIC weg te gooien en je pc te rebooten zodat windows de NIC automatisch weer pakt.

\

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Zo te zien aan het dns-achtervoegsel (kan de ip's niet zien helaas, dus ik gok maar wat) zit de pc in een ander ip-adres-bereik dan de rest van de pc's (als die wel een 192.168 ip adres hebben).

Wat zijn de ip adressen van de andere pc's - zitten ze allebei in 192.168.x.x?

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600; Woonkamer: Asrock DeskMini B860, Core Ultra 5 245K, 16GB DDR5-7600

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:53
Misschien moet je even handmatig een ip-adres en dns-server toewijzen.
Configuratiescherm-netwerkverbindingen-eigenschappen lan verbinding-tcp/ip-eigenschappen.

IP adres: 192.168.2.50 (50 omdat je dan i.i.g. geen ip conflicten met andere apparaten en pc's krijgt)
Subnet: 255.255.255.0
Standaard gateway: 192.168.2.1
DNS server: 192.168.2.1

(ervan uitgaande dat je router 192.168.2.1 als IP-adres heeft.)

[ Voor 12% gewijzigd door Bazvv op 10-01-2008 13:14 ]

• AeroTech2

AeroTech2

The One doesn't excist

spone schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 11:35:
Zo te zien aan het dns-achtervoegsel (kan de ip's niet zien helaas, dus ik gok maar wat) zit de pc in een ander ip-adres-bereik dan de rest van de pc's (als die wel een 192.168 ip adres hebben).

Wat zijn de ip adressen van de andere pc's - zitten ze allebei in 192.168.x.x?
Ik zou zeggen dat zijn pc bv. in de 192.168.1.x range zit en de andere pc's in de 192.168.2.x range zitten.
Maar dan zou die 2 routers waar de DHCP aanstaat en dat geeft nogal wat conflicten.

[ Voor 8% gewijzigd door AeroTech2 op 10-01-2008 12:00 ]

\

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:53
Ik zou zeggen dat zijn pc bv. in de 192.168.1.x range zit en de andere pc's in de 192.168.2.x range zitten.
Maar dan zou die 2 routers waar de DHCP aanstaat en dat geeft nogal wat conflicten.
Uit de eerste Post zou ik ervan uitgaan dat hij maar 1 router heeft, kan je maar in 1 range zitten.

• hrichard
zozo, veel reacties in een keer, bedankt.

ik heb op het moment 1 router, die is verbonden aan de modem.

maar mijn pc komt wel uit een opstelling met een andere router.

verder ga ik alles even bekijken als ik tijd heb en dan zal ik weer posten.

• AeroTech2

AeroTech2

The One doesn't excist

hrichard schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 13:03:
zozo, veel reacties in een keer, bedankt.

ik heb op het moment 1 router, die is verbonden aan de modem.

maar mijn pc komt wel uit een opstelling met een andere router.

verder ga ik alles even bekijken als ik tijd heb en dan zal ik weer posten.
Heb je je ip al gerenewd?
Zo nee, Klik start > uitvoeren > type "cmd" > type "ipconfig/release" > type "ipconfig/renew"
Probeer het dan nog eens.

Edit : hrichard zou je anders een een screenshot van jouwn scherm op je pc kunnen maken en van de andere pc waar jij op wilt komen met het ipconfig zoals je al in je voorgaande post liet zien maar nu met ip alles erbij?

[ Voor 17% gewijzigd door AeroTech2 op 10-01-2008 14:39 ]

\

• AeroTech2

AeroTech2

The One doesn't excist

En al oplossing gevonden?
Zo ja zet het er dan aub ff neer ivm als ooit iemand hetzelfde probleem als jou heeft ;)

\

Pagina: 1