Ik heb een Acer Extensa 5220 laptop waarop ik in dualboot winvista en Ubuntu heb draaien. Onder Vista lijkt alles goed te werken van wifi tot aan geluid, maar als ik oonder Ubuntu opstart werkt het geluid via de jackplug niet meer.
Als ik mijn speakers inplug blijft het geluid gewoon over de interne speakers lopen en dat klinkt voor geen meter om eerlijk te zijn, Met name bij ilms en muziek is dat een krime.
Ik heb al lopen zoeken op google of hier een oplossing voor is, maar nogtoe niets gevonden. Op dit moment zit ik te werken onder Vista dus als er meer info nodig is boot ik wel even in Ubuntu om dit te verschaffen.
Wie kan me helpen met het geluid ook onder Ubuntu over de jack te laten lopen?
Als ik mijn speakers inplug blijft het geluid gewoon over de interne speakers lopen en dat klinkt voor geen meter om eerlijk te zijn, Met name bij ilms en muziek is dat een krime.
Ik heb al lopen zoeken op google of hier een oplossing voor is, maar nogtoe niets gevonden. Op dit moment zit ik te werken onder Vista dus als er meer info nodig is boot ik wel even in Ubuntu om dit te verschaffen.
Wie kan me helpen met het geluid ook onder Ubuntu over de jack te laten lopen?