[Ubuntu] Geen geluid uit jack?

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Ik heb een Acer Extensa 5220 laptop waarop ik in dualboot winvista en Ubuntu heb draaien. Onder Vista lijkt alles goed te werken van wifi tot aan geluid, maar als ik oonder Ubuntu opstart werkt het geluid via de jackplug niet meer.

Als ik mijn speakers inplug blijft het geluid gewoon over de interne speakers lopen en dat klinkt voor geen meter om eerlijk te zijn, Met name bij ilms en muziek is dat een krime.

Ik heb al lopen zoeken op google of hier een oplossing voor is, maar nogtoe niets gevonden. Op dit moment zit ik te werken onder Vista dus als er meer info nodig is boot ik wel even in Ubuntu om dit te verschaffen.

Wie kan me helpen met het geluid ook onder Ubuntu over de jack te laten lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 14:43

jelly

Arch Linux

Je moet eens kijken naar volumeregeling -> dubbelklik op luidspreker daarna zou ik naar -> bewerken -> voorkeuren gaan voor het geluidskanaal. Daar moet je wat kanalen proberen. bij mij moederbord werkte het ook niet out of the box toen had ik daar wat kanalen aangevinkt en getest en nu werkt het

Keep it simple stupid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Dat had ik al geprobeerd ik heb alleen master en pcm staan. Als kaart kan ik default en HDA Intel kiezen. Beide maken geen verschil. Geluid werkt gewoon, maar alleen vanuit de interne speakers, zodra ik een speakerset inplug blijft het geluid over de interne speakers lopen, wat imo appart is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06 17:45
Zelfde probleem hier met ook een HDA intel kaart in een Asus V1J.
Heb al met de alsa developer gemailed, maar een kant en klare oplossing is er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• microsofty710
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-12-2023
kijk eens hier naar: https://wiki.ubuntu.com/LaptopTestingTeam/AcerTravelmate6292

Ik had ook problemen met de intel HDA chip op mijn packerdbell. Volgens mij heb ik destijds

code:
1
options snd-hda-intel model=laptop-eapd

vervangen voor:
code:
1
options snd-hda-intel model=3stack

in /etc/modprobe.d/alsa-base

Wellicht is options snd-hda-intel model=acer een beter optie voor jouw laptop.