Toon posts:

Computer loopt vast na klik

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

Regelmatig hoor ik een klik in mijn computer waarna mijn beeldscherm bevriest en ik mijn muis niet meer kan bewegen en het rode lampje van mijn processor rood blijft branden. Ik kan daarna alleen nog maar op de reset knop klikken en weer opnieuw opstarten. Dit gebeurt ook wel eens bij het opstarten voordat ik in Windows zit, hij blijft dan als het ware klik geluiden maken en start zich dan vanzelf op maar komt niet verder. Soms heb ik er weer een periode geen last van. Dit probleem heeft ook aangehouden toen ik opnieuw Windows had geïnstalleerd.

Ik heb een AMD athlon XP 2500+ en 768 mb interngeheugen. En twee harde schrijven van 120 gig waarvan ik één heb opgedeeld. Deze harde schrijven zitten redelijk vol maar ook na een flinke opruim beurt (er zit nu in beide schrijven weer 20 gig vrije ruimte) is het probleem er nog steeds. Het nieuwste onderdeel van de computer is de voeding.

Heeft iemand een idee?

greetz, dlab

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2008 14:22 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-01 22:19
Hardeschijven al eens getest met het/een tooltje van de fabrikant ervan? Memtest86+ een nachtje getest? Orthos blend test al getest?

Zie hier voor een tooltje van Hitachi en hier voor Maxtor/Seagate

[ Voor 44% gewijzigd door Avalaxy op 05-01-2008 14:25 ]

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-01 14:50
Het rode lampje van mijn processor?

Ik gok eerder je harddisk lampje.
Een klik is vaak een harddisk die vastslaat, ik zou hier toch eerst eens het een en ander aan tests op loslaten. Daarover kun je via de search hier heel veel vinden.

@Vincent hieronder:

Heb nog nooit een virus een hardwarematige klik horen veroorzaken hoor ;)

[ Voor 17% gewijzigd door rdfeij op 05-01-2008 14:26 ]

Verwijderd

weet je zeker dat het geen virus is omdat als een virus zich activeerd en daarna bijv je systeem vol gooit met meuk en de systeem raakt overbelast kan het idd zijn dat het systeem vast loopt probeer via veilige modus ( tijdens het opdraten F8 meerdere malen in drukken.) dan veilige modus kiezen ZONDER netwerk mogenlijk heden ( 1 op de 10 virussen werken via het internet als jij het verwijderd komt hij zo vrolijk weer terug)

als je dat gedaan hebt virus scanner laten draaien en kijken of er eventueele virussen op zitten.

• Avalaxy
Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 14:25:
weet je zeker dat het geen virus is omdat als een virus zich activeerd en daarna bijv je systeem vol gooit met meuk en de systeem raakt overbelast kan het idd zijn dat het systeem vast loopt probeer via veilige modus ( tijdens het opdraten F8 meerdere malen in drukken.) dan veilige modus kiezen ZONDER netwerk mogenlijk heden ( 1 op de 10 virussen werken via het internet als jij het verwijderd komt hij zo vrolijk weer terug)

als je dat gedaan hebt virus scanner laten draaien en kijken of er eventueele virussen op zitten.
Die klik/tik klint toch meer als een hardeschijf die vastloopt... Verklaart ook waarom het systeem freezed.

Verwijderd

ja maar er moet een mogenlijkheid zijn tot vast lopen en asl die er neit is of niet gevonden kan worden kan het ook zo maar zijn dat de harderschrijf kapot aan het gaan is

• Avalaxy
:?

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-01 14:50
Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 14:37:
ja maar er moet een mogenlijkheid zijn tot vast lopen en asl die er neit is of niet gevonden kan worden kan het ook zo maar zijn dat de harderschrijf kapot aan het gaan is
brrt, piep... syntax errror?

Nu in het Nederlands? (ABN= Algemeen Begrijpelijk Nederlands)

[ Voor 5% gewijzigd door rdfeij op 05-01-2008 18:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
dank jullie wel mensen, ik ga even met de tips aan de slag
Pagina: 1