Ben mezelf maar eens aan het verdiepen in css/xhtml en ben lekker opweg. Een aantal grappen zijn me al duidelijk maar over het verticaal uitlijnen van divs moet iemand me toch iets uitleggen. Inmiddels ben ik erachter gekomen dat wanneer je een container-div wilt verticaal wilt stretchen je een <br clear=all /> moet doen maar waarom is me niet duidelijk.
Verder schijnt het onmogelijk te zijn om de achtergrond kleur van een div te bepalen. Ja gewoon met background-color maar heel je kolom opvullen ho maar. Wat met de "good-old" tabellen zou eenvoudig was lijkt met divs nauwelijks mogelijk.
Door te zoeken heb ik wel de "faux columns" gevonden en toegepast in mijn ontwerp maar ik krijg het niet functionerend.
Ik zal zo het pagina op het internet zetten. Dan wordt het duidelijker
Verder schijnt het onmogelijk te zijn om de achtergrond kleur van een div te bepalen. Ja gewoon met background-color maar heel je kolom opvullen ho maar. Wat met de "good-old" tabellen zou eenvoudig was lijkt met divs nauwelijks mogelijk.
Door te zoeken heb ik wel de "faux columns" gevonden en toegepast in mijn ontwerp maar ik krijg het niet functionerend.
Ik zal zo het pagina op het internet zetten. Dan wordt het duidelijker
[ Voor 3% gewijzigd door shades op 05-01-2008 14:46 ]