Wat zit er onder de knopjes in een afstandsbediening

Pagina: 1
Acties:
  • 700 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247654

Topicstarter
Hallo,

Mijn afstandsbediening van mijn audio apparatuur werkt niet helemaal goed meer. Je moet de knopjes heel hard indrukken voordat hij reageerd. Ik heb de afstandsbediening opengemaakt en ik zie dat er op het rubber aan de onderkant van de knopjes een soort zilver ' spul' zit wat stroom geleidt (bij het indrukken is het circuit compleet en stuur hij een signaal uit). Ik zie alleen dat bij sommige knoppen (veel gebruikte) dit zilveren spul bijna weg is. Kan ik dit er weer op 'smeren' ? zodat ik niet mn knopjes heel hard hoef in te drukken? de vraag is dus wat voor spul dat precies is..

Dank alvast ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:15

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

als antw. op je TT: Rubber met grafiet..
Als hij slecht reageerd, kun je het rubbere matje met was afwasmiddel onder de kraan schoonmaken.
Dan haal je eventueel huidvet er vanaf. Het printplaatje zelf kun je voorzichtig met een gummetje behandelen maar meestal is dat niet nodig.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

http://www.circuitsonline.net/forum/view/47168

ik heb het ook wel eens regematig schoongemaakt, maar ik het het idee dat daar de ouderdom en weekmakers het nooit helemaal meer goedkomt ..... (helemaal als je ze een tijdje in de kast hebty laten liggen :? )

nieuwe kopen wekr vaak beter

[ Voor 72% gewijzigd door Fish op 05-01-2008 14:16 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank voor je antwoord, maar juist de knopjes MET dit zilveren spul reageren goed. Ik heb hem met afwasmiddel schoongemakt maar dat heeft verder geen effect.

Als ik een niet veel gebruikt knopje pak met dit zilveren laagje en ik zet deze knop op een veel gebruikte plek op de printplaat dan reageerd hij perfect. Ik denk dus dat ik juist dat zilveren spul moet toevoegen op de veelgebruikte knopjes maar ik weet niet precies wat het is.

Misschien dat dit het is, iemand ervaring?

Afbeeldingslocatie: http://img-europe.electrocomponents.com/largeimages/RF186359-01.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 247654 op 05-01-2008 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Naam product gezocht (reparatie vloeistof AB toetsen)

Ik kom nu hetzelfde tegen, ga dit proberen. Wat mij betreft kan er een slotje op.