dwinn.exe na overclocken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-07 00:24
Snel een vraagje.

Het gebeurt regelmatig dat dwinn.exe & drwatson32.exe bij een koude & warme boot op de achtergrond in processes draait.
Tevens staat er een melding op het scherm met "The system has recovered from a serious error."
Dus sluit ik beide .exes en moet ik explorer.exe manueel opstarten.

Duidelijk iets mis. Opvallend, gebeurt dit enkel bij hoge overclocks.
Het ligt zeker niet aan mijn XP Pro SP2 integrated UK versie, want dezelfde installatie disc gebruik ik op 4tal andere werkstations.

Draait de cpu op boxed speeds, dan heb ik geen enkel probleem.
Eerst dacht ik aan een geheugen probleempje, wat denken jullie?

fijn weekend :w

vSy

edit:
E6600 @ 3.4 v1.4
Core Temp: idle 31°C, 57°C stressed
4-4-4-12 @ 2.15
Win XP Pro SP2
9 uur orthos stable

[ Voor 27% gewijzigd door Spacewide op 05-01-2008 14:24 . Reden: info systeem ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:04
Ik snap niet veel van je verhaal, maar heb je de namen van de 2 executables al eens door google gehaald om te kijken wat het zijn?

Googlen levert op dat drwatson32.exe spionwaar is. Zie http://www.google.com/sea...la%3Anl%3Aofficial&hs=Je8

[ Voor 40% gewijzigd door Avalaxy op 05-01-2008 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
leonpwner1 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 14:03:
Ik snap niet veel van je verhaal, maar heb je de namen van de 2 executables al eens door google gehaald om te kijken wat het zijn?
Ja natuurlijk, drwatson32.exe houd logbestanden bij van de errors. Daarin staat dat explorer.exe het begaf. Maar nergens heb ik informatie terug gevonden betreft dwinn.exe & overclocking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
TheZeroorez schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 14:06:
Hoelang primestable is 'ie dan op die hoge overclocks? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Je zegt dat je het probleem alleen hebt bij 'huge overclocks', dan vraag ik me af: wat is het probleem? Je snapt toch dat als je te ver overclockt, je systeem niet meer stabiel is en fouten kan gaan vertonen?

Ik denk dat je systeem niet goed kan afsluiten door je te hoge overclock en dat hij daarom die waarschuwing geeft. Draai eens een aantal uur een Orthos blend test om te kijken of je overclock stabiel is, en verhoog desnoods je VCore en/of VDimm, en check of je geheugen en dergelijken niet te snel lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
9 uur lang stable, maar moest het stoppen omdat ik computer asap nodig had :o

Spyware, malware, trojans, virus... sluit ik allemaal uit. Ben er 100% zeker van dat hij clean is :*)

thanks voor snelle replies
leonpwner1 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 14:10:
Je zegt dat je het probleem alleen hebt bij 'huge overclocks', dan vraag ik me af: wat is het probleem? Je snapt toch dat als je te ver overclockt, je systeem niet meer stabiel is en fouten kan gaan vertonen?

Ik denk dat je systeem niet goed kan afsluiten door je te hoge overclock en dat hij daarom die waarschuwing geeft. Draai eens een aantal uur een Orthos blend test om te kijken of je overclock stabiel is, en verhoog desnoods je VCore en/of VDimm, en check of je geheugen en dergelijken niet te snel lopen?
Heb al het mogelijke geprobeerd, voltages hoger, tweaks hier en daar, ga maar door. Ik heb al het gevoel dat men thread beetje waardeloos lijkt ;(

Nouja, ik wacht wel ff af.

[ Voor 54% gewijzigd door Spacewide op 05-01-2008 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Memtest86+ al gedraait? Temperaturen ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
vsy schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 14:13:
[...]

9 uur lang stable, maar moest het stoppen omdat ik computer asap nodig had :o
Ok, da's opzich goed ja. Dit is wel op de hoogste prioriteit? Wat er anders namelijk gebeurd is dat andere processen de fouten ondervinden, omdat Orthos/Prime niet de nummer één is qua vraag naar de resources.
Spyware, malware, trojans, virus... sluit ik allemaal uit. Ben er 100% zeker van dat hij clean is :*)
En dat weet je omdat..? Gescanned, een verse install + patches, of een gokje? ;)
Pagina: 1