Beste processor upgrade socket 939

Pagina: 1
Acties:
  • 475 views sinds 30-01-2008

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:39

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Zoals de titel aangeeft, wil ik een betere processor voor mijn systeem. Ik heb nu een AMD 3500+ Venice erin zitten op een MSI K8N Diamond (laatste BIOS, ondersteund dual core). Ik heb in de pricewatch zitten kijken voor mijn socket, en zag dat de X2 4200+ de beste keus is, alleen, er zijn 2 versies van. Namelijk de Toledo core en de Manchester core. Ik vraag mij nu af, welke kan ik het beste nemen? Als er een andere socket 939 processor is die beter is hoor ik dat graag ;). Verdere specs zijn te zien in mijn signature. Ik doe voornamelijk video hercodering ermee, soms een spelletje, download veel van nieuwsgroepen en upload ook wel eens wat (quickpar is dan sneller heb ik begrepen) en meer intensieve dingen eigenlijk niet.
Dus, welke processor/core kan ik het beste nemen?

Commandline FTW

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:17
Maakt niet echt uit, het is allemaal Toledo. Als het een Toledo is waarvan een stuk cache niet goed is, heet het als nog een Toledo :). Geloof Manchester serie, de eerste generatie was. De tweede generatie is allemaal Toledo.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Hero Of Time schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 13:42:
Ik vraag mij nu af, welke kan ik het beste nemen?
De toledo (E6), die Manchester is volgens mij nog een oude revisie. In ieder geval is de Toledo beter.
Als er een andere socket 939 processor is die beter is hoor ik dat graag ;)
De Opteron 185, de snelste die je nog kunt krijgen voor S939.

Verwijderd

Hero Of Time schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 13:42:
Zoals de titel aangeeft, wil ik een betere processor voor mijn systeem. Ik heb nu een AMD 3500+ Venice erin zitten op een MSI K8N Diamond (laatste BIOS, ondersteund dual core). Ik heb in de pricewatch zitten kijken voor mijn socket, en zag dat de X2 4200+ de beste keus is, alleen, er zijn 2 versies van. Namelijk de Toledo core en de Manchester core. Ik vraag mij nu af, welke kan ik het beste nemen? Als er een andere socket 939 processor is die beter is hoor ik dat graag ;). Verdere specs zijn te zien in mijn signature. Ik doe voornamelijk video hercodering ermee, soms een spelletje, download veel van nieuwsgroepen en upload ook wel eens wat (quickpar is dan sneller heb ik begrepen) en meer intensieve dingen eigenlijk niet.
Dus, welke processor/core kan ik het beste nemen?
Misschien naar een AMD Opteron 165 kijken??
Deze heeft ook nog 2x 1mb cache...
Makkelijk over te klokken etc.
80 euro ofzo kost ie nog

Edit: er staan ook nog een paar 2ehands in V&A voor rond de 60 euro

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2008 13:48 ]

• Avalaxy
Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 13:46:
[...]

Misschien naar een AMD Opteron 165 kijken??
Deze heeft ook nog 2x 1mb cache...
Makkelijk over te klokken etc.
80 euro ofzo kost ie nog
Die is lager geclockt, en volgens mij nog duurder ook. Ik dacht dat die 4200+ X2's nog maar iets van 70 euro waren...

4200+ X2 - € 69,95
pricewatch: AMD Athlon 64 X2 4200+ Toledo (S939, 2x2.2GHz, 512KB, 400MHz, 89W)
2.2 GHz, 1MB L2

Opteron 165 - € 78,35
pricewatch: AMD Opteron 165
1.8 GHz, 2MB L2

Niet echt lonend dus...

[ Voor 26% gewijzigd door Avalaxy op 05-01-2008 13:51 ]

Verwijderd

leonpwner1 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 13:48:
[...]

Die is lager geclockt, en volgens mij nog duurder ook. Ik dacht dat die 4200+ X2's nog maar iets van 60 euro waren...
Maar die x2's hebben geen 2x 1mb cache toch?

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 19:05

Haan

dotnetter

Weet je zeker dat die dingen nog te krijgen zijn voor socket 939? (ik keek even snel in de pricewatch, maar de shops die je vind met een X2 4200+ so939 hebben die niet meer op voorraad)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Avalaxy
Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 13:48:
[...]

Maar die x2's hebben geen 2x 1mb cache toch?
Ja, maar dat 2x512KB vs. 2x 1MB boeid ook niet zo, die 4200+ X2 is 400 MHz hoger geclockt en is tevens goedkoper...

Overigens is er ook niets mis met een Opteron 165 hoor, ik heb zelf ook een Opteron 165 gekocht ipv een 4200+ X2. Ik heb hem gekocht omdat Opterons in het algemeen beter overclocken, ik weet niet of de TS overclockt?

Het heeft ook nog andere voordelen, maar daar heb jij als consument niet zoveel aan... Denk aan ECC L2 Cache, een stevigere IHS, etc.

[ Voor 37% gewijzigd door Avalaxy op 05-01-2008 13:55 ]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Zo snel zo veel antwoorden had ik niet verwacht. Maar goed, als jullie dus zeggen dat de Toledo de betere is, moet ik daar maar op afgaan. OCen zat ik wel aan te denken, maar meer wat er in de review van de processor is gezegt, dus van 2,2 naar 2,4 gaan ofzo.

En ik kijk nu ook even bij de winkels, jammer dat ze die idd niet meer hebben. Ik zie wel dat http://www.mw-computers.nl/html/processoren.html deze processor heeft, alleen niet op voorraad, levertijd 3-5 dagen. Kent iemand andere (web)winkels die deze wel op voorraad heeft? Indien normale winkel, graag regio randstad, bollenstreek (Haarlem-Leiden) of Utrecht (stad).

Commandline FTW

• Avalaxy
Komplett heeft ze niet meer?

Op m'n andere favoriete sites vind ik ze iig niet meer, paar maanden geleden waren ze overal nog volop leverbaar...

Anders kun je kijken naar die Opteron 165, maar dan zit je wel met een lagere snelheid. Nou is overclocken niet zo moeilijk, en die dingen komen op het standaard voltage meestal erg ver, dus dat is misschien niet zo'n probleem? Mocht je niet willen overclocken dan kun je verder kijken voor een Opteron 170 of Opteron 175, maar die zijn dan weer een stuk duurder.

Wat je ook kunt proberen is kijken in Duitse webshops of ze die dingen nergens meer hebben, betaal je misschien iets meer verzendkosten, maar de aankoop van een snelle Opteron kost je meer...

[ Voor 13% gewijzigd door Avalaxy op 05-01-2008 14:50 ]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Nee, Komplett heeft ze niet meer, wel een verwijzing, maar niet in de winkel (als je een koop link vind, graag ;)). Dat was ook de winkel waar ik een deel van mijn pc vandaan heb en meteen aan dacht. Helaas dus. Ik zag bij Alternate wel de Opteron 185 staan. Beetje te duur voor een simpele upgrade en niet in voorraad. Al zou de processor uit Duitsland moeten komen, maakt mij niet echt veel uit.

Commandline FTW

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Volgens mij ben je niet de enige, ik heb niet al te lang geleden mijn s939 X2 4800+ verkocht voor veel geld, ik had m hier op tweakers gezet en kreeg echt binnen no-time 20-25 mailtjes met interesse. Voor het geld kon ik praktisch een nieuwe E6750 kopen :)

• cbrandts
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-04-2022

cbrandts

Ben wel gek, maar niet dom...

Zojuist een opteron 185 (2x2.6) geinstalleerd. gekocht op Ebay...

xMouse

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Hoe betrouwbaar is Ebay? Koop ik dan een gebruikte CPU of een nieuwe? En wat heb je ervoor betaald cbrandts?

Commandline FTW

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zo moeilijk is dit toch niet :?

1) zoek op welke CPUs door je mobo ondersteund worden
2) zoek op hoe die relatief ten opzichte van elkaar presteren in apps die *JIJ* belangrijk vindt
3) koop (indien de verbetering de prijs waard is) datgene wat het beste uit 2) komt.

"Welke ... moet ik kopen?"-topics zijn op GoT ongewenst, aangezien je er zelf ook met een beetje inzet en logisch nadenken uit kunt komen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.