[Gnome] Geen taalkeuze (onder Debian Lenny)

Pagina: 1
Acties:

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
't Lijkt een beetje een dom probleem om hier te posten, maar ik heb me echt het schompes lopen zoeken... op een Debian Lenny systeem (met standaard Engelse locale) een Gnome omgeving geïnstalleerd, maar ik kan niet zoals bij KDE een menu-instelling vinden waarmee de taal van de gebruiksomgeving kan worden ingesteld. Ook bij Configuration Editor zie ik niets wat erop lijkt.

In de Debian pakketten heb ik gezocht op 'i18n', 'l10n' en wat dies meer zij, maar ik kan niet echt een relevant pakket vinden wat ik gemist zou moeten hebben.

In /etc/locale-gen heb ik o.a. Nederlands aangezet, en met 'locale-gen' geactiveerd. Daarna de gebruiker in Gnome uitgelogd en ingelogd.

Weet misschien iemand waar de taalkeuze optie bij Gnome zit, en weet er iemand door welk Debian pakket deze taalkeuze menu-optie wordt geboden, dan kan ik kijken of er nog wat geïnstalleerd of geherconfigureerd moet worden :>

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
System > Administration > Language Support

Dat is weliswaar Ubuntu 7.10, maar ik hoop toch niet dat dit een Ubuntu-only stukje software is.

• benoni
  • Niet online
Mmm... hier niet dus.

Ik zie dat de pakketten 'language-pack-gnome-nl' en 'language-pack-nl' niet in de Debian repositories voorkomen, en wel in Ubuntu :/

'k Zal eens kijken of ik die .debjes van Ubuntu kan lenen en met dpkg -i ertussen kan frotten.
Om helemaal te switchen naar Ubuntu is ook wat, voor een PowerPC bak vertrouw ik eigenlijk meer op de Debian continuïteit.

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

In GDM kun je toch een taal kiezen ?

0.0

• benoni
  • Niet online
Jungian schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 14:57:
In GDM kun je toch een taal kiezen ?
Dat is alleen het GDM keuzemenu volgens mij. De instellingen in Gnome zelf staan er los van.

Het combineren van de Ubuntu pakketjes met de Debian distro is ook niet alles trouwens, de dependencies sluiten niet netjes aan ('/usr/share/locales/install-language-pack: No such file or directory'), en Debian gaat nu twijfelen tussen belocs en locales.

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

benoni schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 15:19:
Dat is alleen het GDM keuzemenu volgens mij. De instellingen in Gnome zelf staan er los van.
Ik heb m'n pc uitstaan nu omdat ik eigenlijk een verslag moet tikken (kan het dus niet checken), maar dat zou wel heel erg nutteloos zijn. Als die paar woorden er in Swahili zouden staan zou inloggen ook nog prima gaan. 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Jungian op 05-01-2008 15:57 ]

0.0

• benoni
  • Niet online
Je hebt gelijk, het werkt bij Gnome wel :)

't Is hooguit wat lastiger voor als de verschillende gebruikers een eigen taal ingesteld willen hebben, maar ja, die moeten 't tussendoor maar uit 't menu kiezen. Best zo. *addit* Oh, misschien past ie 't wel aan op het moment dat je de gebruikersnaam kiest. *addit* Inderdaad :)

[ Voor 19% gewijzigd door benoni op 05-01-2008 16:27 ]

Pagina: 1