Volledige toegang tot harde schijf krijgen via netwerk?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.843 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrifying
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-06 01:09
Best Tweakers,

Ik heb een probleem met mijn oude laptop. Al me gegevens staan er namelijk nog op en de videokaart is overleden, dus ik zie alleen maar strepen in het beeld. Nou is het me wel gelukt om met een beetje te rommelen met het touchpad en me wachtwoord gewoon in te vullen, de laptop aangemeld te krijgen. Het voordeel was dat deze al eerder deel van het netwerk hier uit maakte (via DHCP, net zoals alle andere pc's in het netwerk). Ik kan nu vanaf de andere pc's in ieder geval toegang krijgen tot de shareddocs (alle pc's behalve me nieuwe laptop zijn uitgerust met Windows XP Home en eentje met Professional). Nou is aan jullie de vraag, kan ik via het netwerk volledige toegang krijgen tot mijn oude laptop om de hele C: schijf leeg te trekken? Het lastige is dus dat ik niets vanaf de oude laptop kan initialiseren omdat ik niets zie.

Ik heb al wel wat research gedaan en ik had wel iets interessants gelezen. Ik heb namelijk gelezen dat als je het adres van de gateway (heb ik ook admin rechten toe) omzet naar je eigen pc, je zo toegang kan krijgen. Maar ik weet even niet hoe ik dat moet uitvoeren. Als dit waar is zouden jullie me misschien daarbij kunnen helpen?

Alvast bedankt _/-\o_ :*)

Ps aan Mods: weet niet of dit het goede subforum is maar dit leek me de meest logische :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 13:38
Lijkt me omslachtig. Haal die harddisk uit de laptop, aansluiten op een PC met een adapter (laptop naar standaard IDE) of gewoon aansluiten (SATA) en je hebt volledige toegang.

[ Voor 6% gewijzigd door pinockio op 05-01-2008 15:18 . Reden: zeker niet duidelijk genoeg? IDE-adapter voor IDE ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:25

TeeDee

CQB 241

Kan je niet gewoon via de andere pc naar \\laptop\c$ gaan om de hele disk te bekijken?

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Kan je vanaf een andere PC door middel van
net use * \\stukkelaptop\C$
erbij komen?
Je zal eventueel de username en password van die computer moeten opgeven.

Dat kan dan met
net use * \\stukkelaptop\C$ /user:stukkelaptopnaam\gebruiker <password>
.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-06 14:18
TeeDee schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 12:58:
Kan je niet gewoon via de andere pc naar \\laptop\c$ gaan om de hele disk te bekijken?
Volgens mij moet dan de administrator account op de laptop een wachtwoord hebben, anders werkt dat niet...

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Laatst online: 13-03 13:38
Staat er XP Pro of Home op? Lijkt me wel verschil maken i.v.m. de administrator account.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrifying
Wow, bedankt voor jullie zeer snelle reacties :D. Op de oude laptop staat XP Home. Ben de suggestie van alt-92 aan het proberen, maar tot zover wil het niet echt lukken. Misschien komt het omdat ik hem probeer te benaderen via een Vista ultimate laptop? Het kan ook nog zijn dat ik per ongeluk het account van me zus aangetikt heeft, die staat er ook op en heeft niet zoveel rechten als mijn account :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93400

Electrifying schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 13:20:Het kan ook nog zijn dat ik per ongeluk het account van me zus aangetikt heeft, die staat er ook op en heeft niet zoveel rechten als mijn account :P
Je geeft aan dat je ingelogd bent met je eigen password. Het lijkt me stug dat je zusje exact dezelfde gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Winkelhaak2002 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 13:01:
[...]

Volgens mij moet dan de administrator account op de laptop een wachtwoord hebben, anders werkt dat niet...
neeu als je de user en pass heeft van een gebruiker heeft met admin rights moet het werken
mits de admin shares aanwexig zijn (xp pro, niet op home dacht ik)

maar heb je geen rdp aanstaan ? of remote asistance
dan kun je zo bijkomen
of vnc

[ Voor 10% gewijzigd door Fish op 05-01-2008 13:25 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrifying
fish schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 13:23:
[...]

neeu als je de user en pass heeft van een gebruiker heeft met admin rights moet het werken
mits de admin shares aanwexig zijn (xp pro, niet op home dacht ik)

maar heb je geen rdp aanstaan ? of remote asistance
dan kun je zo bijkomen
of vnc
Je geeft aan dat je ingelogd bent met je eigen password. Het lijkt me stug dat je zusje exact dezelfde gebruikt?
Me zus had er volgens mij geen password op ;) :P

Al geprobeerd. Die laptop deed er altijd 5 minuten over om op te starten, dus volgens mij heb ik de remote access services uitgezet 8)7 :P

[ Voor 15% gewijzigd door Electrifying op 05-01-2008 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

probeer het op de tast

inloggen, en even wachten
windowstoets+r
net share temp=c: [enter]

en je hebt een share die temp heet

(oefen eerst op een pc waar je ziet wat je doet ;) )

ik weet eigenlijk niet of je een account zondre password kan gebruiken om een share te benaderen

[ Voor 42% gewijzigd door Fish op 05-01-2008 13:35 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrifying
fish schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 13:31:
probeer het op de tast

windowstoets+r

(oefen eerst op een pc waar je ziet wat je doet ;)
We komen ergens _/-\o_ . Heb nou toegang to C:. Maar het volgende probleem; Toegang geweigerd. Ik zie alle mapjes staan maar ik mag niets kopieeren. Moet ik dan als admin ingelogd zijn om dat te kunnen doen? Ik heb mijn eigen account wel beheerdersrechten gegeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Electrifying schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 13:37:
We komen ergens _/-\o_ . Heb nou toegang to C:. Maar het volgende probleem; Toegang geweigerd. Ik zie alle mapjes staan maar ik mag niets kopieeren. Moet ik dan als admin ingelogd zijn om dat te kunnen doen? Ik heb mijn eigen account wel beheerdersrechten gegeven :)
Wat ik mij kan herinneren van die wazige 'bescherming' is dat je het vanaf de pc waarvandaan je inlogt die beveiliging kon uitschakelen. Zat ergens onder eigenschappen van die map en dan het delen van de account/gebruikers. Erg suf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
pinockio schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 12:57:
Lijkt me omslachtig. Haal die harddisk uit de laptop, aansluiten op een PC met een adapter (IDE) of gewoon aansluiten (SATA) en je hebt volledige toegang.
Dit is inderdaad de makkelijkste oplossing. Of een externe harddisk behuizing, kan je de disk meteen als externe disk blijven gebruiken.
BTW: welk type laptop is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicWing
Is het trouwens een idee om gewoon even een externe monitor aan te sluiten, en die bestanden door te kopieren naar de vaste PC? Scheelt een hoop gedoe :)

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Winkelhaak2002 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 13:47:
Is het trouwens een idee om gewoon even een externe monitor aan te sluiten, en die bestanden door te kopieren naar de vaste PC? Scheelt een hoop gedoe :)
Als de videokaart overleden is lijkt me dit wat problematisch :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrifying
RemcoDelft schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 13:44:
[...]

Dit is inderdaad de makkelijkste oplossing. Of een externe harddisk behuizing, kan je de disk meteen als externe disk blijven gebruiken.
BTW: welk type laptop is het?
Het gaat om een Sky Powernote A4231

Hebben laptops dezelfde IDE aansluiting als desktops dan? :P. Misschien dat ik dat dan beter kan proberen inderdaad :P
Als de videokaart overleden is lijkt me dit wat problematisch :+ .
Wou ik ook net zeggen maar je was me voor. :P

Ik ga eens even op zoek naar een IDE kabeltje en ik zal de harddisk is even aan mijn desktop hangen, is kijken of het lukt :) Jullie horen het nog _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:30
Neen, niet dezelfde, is veel kleiner, heb jee omzetstukje voor nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-_bram_-_
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-06 14:57
Nee, het is een andere aansluiting, maar op internet kan je wel ergens een convertertje kopen.

[ Voor 3% gewijzigd door _-_bram_-_ op 05-01-2008 14:01 . Reden: te laat... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrifying
Merk net ook dat het een speciale aansluiting is. Dan maar toch maar liever weer de wat omslachtigere manier gebruiken en alles via het netwerk kopieeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Laatst online: 23:00

ThaHandy

Discovery Channel

remote desktop + locale bronnen, schijfstations
of heeft xp home die optie niet?

/edit
google :P
...Nu heeft de Home versie standaard geen RDP-server aanboord.....

nee dus :(

[ Voor 39% gewijzigd door ThaHandy op 05-01-2008 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

even oefenen met cacls

window+r
cacls c:\ /g everyone:f /t [enter]
y[enter]

(dit kan even een paar minuten duren om te processen, omdat hij de rechten van alle files en folders langsgaat)
hiermee geef je alles en iedereen alle rechten op je hd

je komt er vanzelf achter als je de share benaderd en probeert te kopieren ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Fish op 05-01-2008 14:06 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247641

als je je C: deelt kan je er in van af de buiten kant let wel op dan het allemaal via winxp zonder wachtwoord werkt, en zij je vista hebt dan kan het zijn dat je wachtwoord nodig hebt omdat de beveileging anders is als je via vista naar win xp gaat,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Electrifying schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 13:37:
[...]

Ge moet een wachtwoord instellen op die account van u zusje.

Dan gebruikt ge de oplossing van
fish schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 13:31:
probeer het op de tast

windowstoets+r

(oefen eerst op een pc waar je ziet wat je doet ;) )

ik weet eigenlijk niet of je een account zondre password kan gebruiken om een share te benaderen
Een wachtwoord stelt ge zo in via commandline:
net user zusje test

Dan is het wachtwoord van de account zusje test. Dan moet ge u via u laptop aanmelden op die share, met die credentials. (Zusje natuurlijk veranderen in haar gebruikersnaam)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dat zou idd beter en makkelijk zijn

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appies
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-04 21:54
Of even een linux livecd erbij pakken, deze vanuit je hoofdpc starten. Deze geeft vrijwel direct access tot alle 'beveiligde' schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:18

tozzke

aka tozzert

een programmaatje als dameware utilities kan toch ook gewoon?
en dan via remote control de laptop overnemen
(de software op de laptop installeren gaat automatisch via de pc waarmee je hem dan wilt overnemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrifying
nog geen succes helaas. Dat tooltje kan mijn laptop niet vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
en de cacls werkt niet ?

andere laptop fixen, juiste instelligen doen, schijfje mee naar huis, en dan overpompen via netwerk

of gewoonvia die laptop dan...

[ Voor 74% gewijzigd door HyperBart op 05-01-2008 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Electrifying schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 14:56:
nog geen succes helaas. Dat tooltje kan mijn laptop niet vinden :(
Hebt ge mijn optie al geprobeert? (icm die van Fish)

net user gebruikersnaamvanZusje test 
net share temp=c:

?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrifying
Snake schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 15:04:
[...]

Hebt ge mijn optie al geprobeert? (icm die van Fish)

net user gebruikersnaamvanZusje test 
net share temp=c:

?
nee nog niet. Kan ik die ook gewoon bij Uitvoeren uitvoeren? :P

Trouwens, volgens mij zit ik nu op me eigen account en daar werkt de temp share ook niet. Ik heb de temp share ook gewoon op deze computer geprobeerd (ook XP Home SP2, zelfde als laptop) en vervolgens met een XP Prof pc benaderd. Werkt ook niet. De CACLS werkt niet. Als ik die command op deze computer intik bij Uitvoeren (windows toetst - R) dan zie ik snel een command prompt flikkeren en dan gebeurd er niets. Er zal dus wel hetzelfde gebeuren bij de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Electrifying schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 15:08:
[...]

nee nog niet. Kan ik die ook gewoon bij Uitvoeren uitvoeren? :P

Trouwens, volgens mij zit ik nu op me eigen account en daar werkt de temp share ook niet. Ik heb de temp share ook gewoon op deze computer geprobeerd (ook XP Home SP2, zelfde als laptop) en vervolgens met een XP Prof pc benaderd. Werkt ook niet. De CACLS werkt niet. Als ik die command op deze computer intik bij Uitvoeren (windows toetst - R) dan zie ik snel een command prompt flikkeren en dan gebeurd er niets. Er zal dus wel hetzelfde gebeuren bij de laptop.
Gewoon bij uitvoeren ja, dat ge die commandprompt ziet flikkeren is normaal!
Die commando's gewoon blind intypen op de pc van u zusje, en dan werkt het!

[ Voor 4% gewijzigd door Snake op 05-01-2008 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Electrifying schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 15:08:
De CACLS werkt niet. Als ik die command op deze computer intik bij Uitvoeren (windows toetst - R) dan zie ik snel een command prompt flikkeren en dan gebeurd er niets. Er zal dus wel hetzelfde gebeuren bij de laptop.
Dat moet je dan ook in een cmd venster doen ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrifying
alt-92 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 15:11:
[...]

Dat moet je dan ook in een cmd venster doen ;)
Ik zat even te denken hoe kom ik nou in de commandprompt 8)7 . Maar ja natuurlijk gewoon cmd intypen 8)7 . Sorry nog niet helemaal wakker denk ik 8)7 :P

edit: zal een simpele trojan schrijven niet werken?. Het injecteren ervan is niet zo moeilijk. gewoon via deze pc in de shareddocs zetten en runnen via uitvoeren op de laptop. Ik zat er aan te denken om er in te zetten dat hij de externe bureaublad service moet aanzetten o.i.d.

[ Voor 30% gewijzigd door Electrifying op 05-01-2008 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Je hebt geen RDP server, dus dat zal niet gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Electrifying schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 15:15:
[...]
edit: zal een simpele trojan schrijven niet werken?. Het injecteren ervan is niet zo moeilijk. gewoon via deze pc in de shareddocs zetten en runnen via uitvoeren op de laptop. Ik zat er aan te denken om er in te zetten dat hij de externe bureaublad service moet aanzetten o.i.d.
Als je in shareddocs wel dingen kunt zetten en uit kunt voeren, neem dan een FTP server als SlimFTPDd. Je zit daarna wel met een firewallmelding, moet je eerst op een andere pc kijken met welke keycombo je die passeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Wat je wel kan doen is volgende:

tightvncserver afhalen als exe (http://downloads.sourcefo...ht/tightvnc-1.3.9_x86.zip) op een pc met scherm juist editen, wachtwoord juist instellen, alles ok zetten

de tightvncserver droppen op de shared folder

runnen op de server

vncviewer openen en naar het ip gaan van de brakke pc

[ Voor 16% gewijzigd door HyperBart op 05-01-2008 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicWing
Strepen op het beeld hoeft niet per se de videokaart te zijn.. kan ook de kabel naar het scherm zijn, of het scherm zelf. Maar goed, als het al geprobeerd is kunnen we gewoon doorgaan :)

[ Voor 57% gewijzigd door AtomicWing op 05-01-2008 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrifying
Ben bezig met de VNC, ik denk dat het wel moet lukken, ware het niet dat ik zonealarm heb die alles vrolijk vraagt xD. Dus mijn eerste stap is zonealarm verwijderen, maar dat is niets zo makkelijk. Dus ik zat er aan te denken om de map van zonealarm te hernoemen (b.v. zone labs1) zodat als ik de pc opnieuw opstart hij zonealarm dus niet meer kan vinden en dus niet meer opstart. De windows firewall is dan geen probleem want die heb ik volledig uitgeschakeld. Maar nou is dus de vraag hoe kan ik ervoor zorgen dat hij de map van zone alarm veranderd. het kan via de command prompt maar dat is een beetje omslachtig. Dus ik wou dan met batch bestanden gaan werken, maar wat voor command moet ik er dan precies in zetten? Tevens dacht ik om gewoon met behulp van het keyboard naar de C:\ te gaan, dan gewoon ctrl+A - ctrl+c en dan gewoon windows toets+r - \\desktop pc\f in te toetsen en dan vervolgens op ctrl+v te drukken. dan kopieert hij ook alles van de c naar mijn desktop pc. Maar dan zit ik wel weer met sommige beveiligde bestanden. Sommige mappen van Documents & Settings zijn beveiligd en dus niet zo te kopieeren. Dus een vnc lijkt me het handigst (vanaf het begin af aan eigenlijk al) en de toetsenbord methode kan ik altijd nog als last resort gebruiken. Dan heb ik niet alles maar wel het meeste lijkt me.

Het is trouwens wel de videokaart want heb hetzelfde beeld via een extern scherm, en door de tv-out (s-video) kreeg ik helemaal geen output ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je hebt toch wel op [fn]+[monitor toets] gedrukt hoop ik

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Dus electrifying :9 wat leren we hier uit ?

altijd backuppen 8)

Ik ben niet zo in het commandovenstertje,maar ik denk dat één van de mensen hier vast wel een commando kent om een process te terminaten. ZoneAlarm is een proces wat op achtergrond draait, dus als iemand daarvoor het commando al kent...

edit: Tching tching:

[cmd]
taskkill /f zonealarm.exe
[/cmd]

Ben er mee bezig

Edit:

taskkill /f /im zonealarm*

/f is voor geforceerd afsluiten
/im is voor een filter, je kan bv ook /im *zone* gebruiken, alles met het woord zone er dan in wordt dan gestopt.

Wel een heel handig commandootje

[ Voor 34% gewijzigd door HyperBart op 06-01-2008 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Ik weet niet of je de volgorde van accounts nog weet. je kunt namelijk het welkomsvenster besturen met pijltjes en enter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
BlackWhizz schreef op zondag 06 januari 2008 @ 15:27:
Ik weet niet of je de volgorde van accounts nog weet. je kunt namelijk het welkomsvenster besturen met pijltjes en enter?
Usernames staan alfabetisch in Windows XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrifying
Sorry kon het topic even niet meer vinden :P. Ik ga die kill zonealarm task proberen, moet alleen die laptop weer in elkaar zetten, want wou hem al uit elkaar halen om te kijken of misschien toch de videokaart vervangen kon worden (zag bij V&A een mobility radeon 9000 128 mb, zou dat passen? Er zat namelijk een 64 mb M 9000 in).
Usernames staan alfabetisch in Windows XP
Dan sta ik dus onderaan :P;) (staan maar 2 accounts op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrifying
Ik heb net even een poortscanner over mijn netwerk heen gejaagd. Poort 139, Netbios staat wagenwijd open op de oude laptop (moet ook wel want file en printer sharing staat aan). Ik heb gelezen dat ik daar aardig wat mee kan doen. Wat raden jullie me aan? Ik heb alle suggesties al geprobeerd, maar het grootste euvel is dat er XP Home op staat denk ik. Het is trouwens gelukt om zonealarm te verwijderen denk ik. Ik doe namelijk alles op mijn desktop met toetsencombinatie en dupliceer dat op die laptop. Op die manier is het mij denk ik gelukt om zonealarm te verwijderen. Mijn ijverigheid in beveiliging werkt dit keer helaas tegen me, want ik kom al een week niet verder dan de shared docs. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

hen je mijn cacls geprobeert ?
xp home, juist geen permissies ... lama

harde schijf eruit souzen ... en met usb ding lurken

zo'n ding .. tussen de 15 en 25 pleurotjes
Afbeeldingslocatie: http://www.fingertool.com/review_images/multi/060907_smp-3000/IMG_0251.jpg

[ Voor 99% gewijzigd door Fish op 10-01-2008 22:19 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrifying
fish schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 22:15:
hen je mijn cacls geprobeert ?
xp home, juist geen permissies ... lama

harde schijf eruit souzen ... en met usb ding lurken

zo'n ding .. tussen de 15 en 25 pleurotjes
[afbeelding]
ja heb het nog even geprobeerd door de schijf te delen in het netwerk via deze computer met eigenschappen enzo. Wederom No-go. Dus ik heb nu net besloten om maar zon convertertje te kopen. je kan ze ook van 2,5 ide naar 3,5 ide kopen met een molex aansluiting, dus ik denk die morgen maar te gaan halen. Ik hou jullie nog op de hoogte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:55
Ik heb het maar deels gevolgd, maar kun je niet vanuit die andere laptop met de verkenner naar de oude, als het goed is, is de c altijd gedeeld via adminrechten, dus:
\\oudelaptopnaam\c$

en dan inloggen:
naam: oudelaptopnaam\gebruiker
pw: je pw

Of heb ik iets gemist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-05 10:26
Wat je zou kunnen doen om een volledige kopie te maken is een file maken die alles kopieert naar je andere pc. Heb je i.i.g. de data nog. Op je andere pc moet je een share aanmaken waarin geschreven kan worden.

Dit is voorbeeldcode, zelf aanpassen:
code:
1
2
3
net use r: \\anderepc\doelshare
cd \
xcopy /E C:\*.* R:

Dit kopieert alle mappen op C: (dus ook Windows, Program Files, enz. enz.) naar de doelshare op de andere pc. Is nogal groot, maar dan wordt alles (zolang het niet in gebruik is tenminste) gekopieerd.

@hierboven: de laptop draait XP Home, daar geldt dat niet. XP Home is tevens niet in het bezit van taskkill dus Zonealarm afschieten gaat ook niet lukken...

[ Voor 13% gewijzigd door Alex) op 11-01-2008 00:31 ]

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:34
Je kunt ZoneAlarm ook proberen te killen met PsList/PsKill. Zie Sysinternals. Vervolgens moet een reverse VNC connect wel lukken.

[ Voor 15% gewijzigd door Thralas op 11-01-2008 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Alex) schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 00:31:
Wat je zou kunnen doen om een volledige kopie te maken is een file maken die alles kopieert naar je andere pc. Heb je i.i.g. de data nog. Op je andere pc moet je een share aanmaken waarin geschreven kan worden.

Dit is voorbeeldcode, zelf aanpassen:
code:
1
2
3
net use r: \\anderepc\doelshare
cd \
xcopy /E C:\*.* R:

Dit kopieert alle mappen op C: (dus ook Windows, Program Files, enz. enz.) naar de doelshare op de andere pc. Is nogal groot, maar dan wordt alles (zolang het niet in gebruik is tenminste) gekopieerd.

@hierboven: de laptop draait XP Home, daar geldt dat niet. XP Home is tevens niet in het bezit van taskkill dus Zonealarm afschieten gaat ook niet lukken...
er zijn dus _altijd_ files in gebruik .... bijv. ntuser.dat
ik heb het nooit via xcopy geprobeert, wel via de explorert en dat gaat vaak zat mis, en het is maar gokken waar
als je het wil proberen zou ik wel even "/c" toevogen aan de parameters
/C Continues copying even if errors occur.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Via VMware kun je toch ook een pc via het netwerk clonen?

(persoonlijk zou ik voor een paarr tientjes even een externe 2.5" scoren.)

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-06 11:44
Externe 2,5" behuizing hebben ze tegenwoordig al voor een tientje...

Ik heb een tijdje geleden een usb adapter gekocht die 3,5", 2,5" en SATA schijven aankan, ding werkt als een tierelier en kostte 20 euro, altijd makkelijk zoiets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ja, ik heb er ook een. Via E-bay, inclusief extra voeding die je aan de hd of dvd-writer kan hangen. Koste me inclusief verzendkosten 11 euro via e-bay.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrifying
Mensen, bedankt voor de zeer nuttige inzet, ondanks dat het via het netwerk niet gelukt is. Ben de schijf op dit moment aan het leegtrekken dankzij een case van Conceptronic (IDE to USB 2.0). Gekocht bij de Paradigit voor 10 euro. Achteraf gezien is dit toch wel de makkelijkste oplossing vind ik. :*)

Nogmaals hartelijk bedankt allen _/-\o_
Pagina: 1