Toon posts:

Amd Athlon 64 x2 6400 en Reserator 1 v2 probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 523 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb al een beetje rondgezocht op het forum maar ik niet echt een duidelijk antwoord vinden dus bij deze deze topic.

Ik heb een athlon x2 6400 processor en een reserator 1 v2 waterkooling. Volgens Zalman moet deze waterkoeling deze cpu goed kunnen koelen. Nou heb ik alles geinstalleerd en draaiend maar zodra ik call of duty 4 opstart loopt ie vast.
Nu heb ik mijn temp van mijn temp van mijn cpu gecontroleerd en die is idle 31 graden. Nou heb ik een test uitgevoerd met een programma waar ik de naam even niet meer van weet. Deze test controleerde de gpu en de cpu. de gpu test kwam ie makkelijk door heen maar zodra ik mijn cpu begon te testen sloeg alles weer op hol. Alles begon te schokken en te stoten.
Ik heb mijn waterkoeling gecontroleerd op luchtbellen maar die kan ik ook niet zien.
Of kan het iets anders zijn?

alvast bedankt.

Verwijderd

Waar uit maak je op dat de CPU het probleem is? Het kan toch net zo goed de GPU, geheugen, HD, voeding, Moederbord of iets anders zijn? (wat er overblijft) Wat meer Informatie is handig ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2008 15:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Omdat bij testen die ik gedaan hem mijn temp van de gpu er geen probleem was. maar zodra ik mijn cpu begon te belasten liep mijn pc niet vast maar word ie extreem traag na reboot is er geen probleem. Mijn geheugen en hardeschijven hebben nog nooit problemen veroorzaakt. Maar waar ik wel aan zit te denken is dat het mischien mijn northbridge chipset is?
En Mijn moederboord heeft ook nog nooit problemen getoont
Als je meer wilt weten hoor ik het wel

Moederboord: MSI K9a platinum
CPU: Athlon 64 x2 6400
hardeschijven: 2x samsung spinpoint 166 500g Raid 0
Geheugen: Kingston value ram 2048mb pc 6400 800mhz
Videokaar: MSI Radeon 1900xtx 512mb

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 16:05:
Omdat bij testen die ik gedaan hem mijn temp van de gpu er geen probleem was. maar zodra ik mijn cpu begon te belasten liep mijn pc niet vast maar word ie extreem traag na reboot is er geen probleem. Mijn geheugen en hardeschijven hebben nog nooit problemen veroorzaakt. Maar waar ik wel aan zit te denken is dat het mischien mijn northbridge chipset is?
En Mijn moederboord heeft ook nog nooit problemen getoont
Als je meer wilt weten hoor ik het wel

Videokaar: MSI Radeon 1900xtx 512mb
Had je de problemen ook al met luchtkoeling, of was dit meteen je eerste koeling? En heb je je geheugen al eens op fouten gescant. Als je een andere gelijkwaardige of sterkere voeding thuis heb liggen, probeer die dan eens, dat is ook nog wel eens de boosdoener. Waarom denk je dat de north-bridge het niet goed doet? Praten we dan over warmte..? Zet er dan een ventilator op :) En dan bedoel ik inderdaad zoon ding die je normaal voor jezelf gebruikt, maar dan nu op je kast zet, wel met het paneel open uiteraard.

Suc6

Verwijderd

'Die test' was waarschijnlijk een 3dmark06 of 3dmark05 en de schokken die je beschrijft zijn een FPS van tussen de 0.8 en 1 bij de eerste, en tussen de 1 en 2 bij de tweede test? ;) Rustig maar, dat is normaal (lol..). Ik haal ongeveer 0.8 fps bij de eerste en 1.3 bij de tweede met mijn E2160 op 3Ghz lol.

Hoezo denk je dat het een temp probleem is? Waarom kan het geen software probleem zijn dat je OS niet overweg kan met COD? Probeer eens even Coretemp 0.95.4 en Orthos te installeren, stress je CPU en kijk dan of de temp boven de 60 graden uitkomt... Zo niet heb je geen temp probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 17:16:
[...]

Had je de problemen ook al met luchtkoeling, of was dit meteen je eerste koeling? En heb je je geheugen al eens op fouten gescant. Als je een andere gelijkwaardige of sterkere voeding thuis heb liggen, probeer die dan eens, dat is ook nog wel eens de boosdoener. Waarom denk je dat de north-bridge het niet goed doet? Praten we dan over warmte..? Zet er dan een ventilator op :) En dan bedoel ik inderdaad zoon ding die je normaal voor jezelf gebruikt, maar dan nu op je kast zet, wel met het paneel open uiteraard.

Suc6
De pc draaide ook al op lucht koeling behalve mijn cpu die heb ik ook net nieuw. Ik heb nu op mijn northbridge chipset namelijk ook een koeling van mijn waterkoeling zitten. En er zit een 600w voeding in van Thermaltake moet me eigenlijk genoeg lijken of niet? en over dat geheugen het lijkt mij dat dat goed is want ik heb er nooit problemen mee gehad. Weet jij een goede programma voor die geheugen scan?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 17:25:

Hoezo denk je dat het een temp probleem is? Waarom kan het geen software probleem zijn dat je OS niet overweg kan met COD? Probeer eens even Coretemp 0.95.4 en Orthos te installeren, stress je CPU en kijk dan of de temp boven de 60 graden uitkomt... Zo niet heb je geen temp probleem.
Ik ben nu bezig die testen uit te voeren met coretemp en orthos de uitslagen bekijk ik zo en of COD 4 die speel ik al zinds hij te koop is op deze pc enigste verschil toen was dat er een 4400+ cpu in zat en luchtkoeling.

Verwijderd

Topicstarter
als ik de cpu stess met orthos dan blijft de temp een beetje tussen de 40 en 43 graden hangen

Time & Date CPU Speed CPU#0 (Core#0) CPU#0 (Core#1)
17:50:28 01/05/08 3216.11 43 42

Dit is ongeveer na 10 minuten laten draaien met orthos

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 18:02:
als ik de cpu stess met orthos dan blijft de temp een beetje tussen de 40 en 43 graden hangen

Time & Date CPU Speed CPU#0 (Core#0) CPU#0 (Core#1)
17:50:28 01/05/08 3216.11 43 42

Dit is ongeveer na 10 minuten laten draaien met orthos
Ik denk dat dit na een tijdje nog hoger zal worden, maar dus niet zo hoog dat het een probleem gaat worden. Voor zover ik weet is Coretemp 0.95.4 de beste temp meter, en jouw temps zijn redelijk geloofwaardig dus ik neem aan dat ze kloppen. Dan zou je naar een andere reden moeten gaan zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben een beetje bezig geweest maar het schiet niet op er blijven problemen.
Ik ben helemaal terug gegaan naar luchtkoeling en nu blijft mijn pc nog steeds hangen. tijdens het opstarten van spellen.

En ik weet het nu niet meer. Ik heb zelfs een goedkope videokaart geprobeerd en het spel blijft weer hangen. dus was kan het nu zijn

cpu kapot? ik ga een ander proberen
moederboord kapot?
videokaart kan niet kapot zijn want ik heb ook andere geprobeerd.
of is mijn voeding te zwak?

Videokaar: MSI Radeon x1900xtx 512mb
Voeding: Thermaltake 600w thoughpower

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de processor vervangen voor een sempron 3800 en nu doet alles het perfect. Wat zal het nu wezen de processor defect of is mijn voeding te zwak?

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-05 12:55
Voeding te zwak? Als je met en 600W A-merk nog niet voldoende zou hebben... :)

CPU's raken niet zo snel kapot, maar je zou voor de zekerheid eens een uurtje (of meer) Orthos kunnen draaien om dat uit te sluiten.
Pagina: 1