2 monitoren op 1 computer

Pagina: 1
Acties:
  • 1.724 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Marciando
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-10-2025
Hallo ik wil graag 2 beeldschermen op mijn computer aansluiten, het probleem is dus dat ik 1 d-sub uitgang heb en 1 vga uitgang.

http://www.hardwarebg.com...s/9800xt/vga-dvi-dsub.jpg

zo ziet de achterkant van mijn videokaart eruit. (dit is dus niet mijn videokaart)

Maar omdat tegenwoordig alle schermen niet meer de oude vga plug hebben, vroeg ik me af of zon verloopstekkertje wel zou werken?

http://www.codima.be/prod..._analoge_vga_adapter.aspx

Heeft iemand hier ervaring mee?

ik heb de volgende instellingen in mijn pc:

Videokaart: Nvidia Geforce 6600GT
Resolutie: 1280*1024
Huidige monitor: Acer AL1721

nou ik hoop dan spoedig iets van iemand te horen.

vr.gr Marcel

Verwijderd

ja

Verwijderd

nou,het ziet erna uit dat je een D-Sub en een DVI aansluiting hebt

je kan hier idd met een dvi naar d-sub verloop een tweede monitor aansluiten
heb ik ook gedaan met mijn oude 6800GT en werkt perfect..

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-07 13:45
Nou, je huidige monitor heeft DVI én D-sub, dus daar kan je al kiezen. Het ligt aan je tweede monitor of je een verloopstekkertje nodig hebt.

Homey — Critics are those without skills to create.

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik denk dat jij dat stekkertje beter niet kunt gebruiken. Dat stekkertje zet DVI (digitaal goed signaal) om naar VGA(d-sub). Je wilt liever niet 2 TFT schermen aan vga hebben als je er ook 1 aan dvi kan hebben. ;)

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-07 20:19
heb ik hier ook, werkt ook goed...
Trouwens alle videokaarten die ik tot nu toe heb gekocht, zit standaard een dvi naar d-sub converter bij.

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-07 20:19
Aloys schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 12:16:
Ik denk dat jij dat stekkertje beter niet kunt gebruiken. Dat stekkertje zet DVI (digitaal goed signaal) om naar VGA(d-sub). Je wilt liever niet 2 TFT schermen aan vga hebben als je er ook 1 aan dvi kan hebben. ;)
Om heel eerlijk te zijn heb ik een 22 inch breedbeeld met VGA en DVI aansluitingen. Ik zie geen verschil tussen VGA en DVI aangesloten beeld. Tenminste IK zie geen verschillen.

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-07 13:45
DVI is zeker beter voor duurdere beeldschermen met hoge resoluties :)

Homey — Critics are those without skills to create.

• skelleniels
  • Laatst online: 14-07 22:39
The Conman schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 12:19:
[...]

Om heel eerlijk te zijn heb ik een 22 inch breedbeeld met VGA en DVI aansluitingen. Ik zie geen verschil tussen VGA en DVI aangesloten beeld. Tenminste IK zie geen verschillen.
Tja ik zie dus wel een enorm verschil op me 205bw. Mijn gamepc(8800 gtx) zit hier standaard op aangesloten via dvi. Maar mijn laptop die geen dvi heeft, geeft dan ook veel slechter beeld met vga op dit scherm.

http://specs.tweak.to/16567

Verwijderd

skelleniels schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 12:57:
[...]

Tja ik zie dus wel een enorm verschil op me 205bw. Mijn gamepc(8800 gtx) zit hier standaard op aangesloten via dvi. Maar mijn laptop die geen dvi heeft, geeft dan ook veel slechter beeld met vga op dit scherm.
Denk dat een Geforce 8800GTX altijd wel beter beeld geeft dan een laptop, denk je ook niet ;)

• Aloys
  • Niet online
Dat vind ik(edit) nergens op slaan :) . Het beeld is niet beter in 2d modus. Daarin kan het beeld namelijk niet beter zijn afhankelijk van de videokaart. De ene kaart rendert een jpg plaatje niet mooier dan de andere kaart hoor :P . In 3d modus is het veelal wel waar wat je zegt.

[ Voor 4% gewijzigd door Aloys op 05-01-2008 16:09 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:05

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Aloys schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 16:08:
Het beeld is niet beter in 2d modus. Daarin kan het beeld namelijk niet beter zijn afhankelijk van de videokaart. De ene kaart rendert een jpg plaatje niet mooier dan de andere kaart hoor :P
Blijkbaar weet je niet waar je het over hebt.
De beeldkwaliteit van de ene kaart is niet gelijk aan die van een andere kaart.
Met name vroeger was het verschil tussen een willekeurige Geforce2MX en een ATi Radeon 7x00 serie toch te zien, zeker in de hogere resoluties. De destijds populaire en goedkope nVidia kaartjes werden vaak uitgerust met filters van mindere kwaliteit. Waar denk je dat een merk als Matrox vroeger aardige overhand in had( en dan niet de DualView modus)? De beeldkwaliteit! Matrox kaarten leverden destijds zo'n beetje de beste beeldkwaliteit over de VGA DSub connector voor een betaalbare prijs. Tegenwoordig is de concurrentie echter flink bijgetrokken op dat gebied.
De 2D beeldkwaliteit van hedendaagse kaarten is echter over het algemeen prima, zeker als je DVI gebruikt.
. In 3d modus is het veelal wel waar wat je zegt.
Je hebt gelijk dat op dat vlak nog een aardige strijd wordt gestreden wat betreft beeldkwaliteit en performance.
Maar ook in 2D modus kunnen kaarten onderling verschillen.

[ Voor 4% gewijzigd door Ultraman op 05-01-2008 16:29 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
The Conman schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 12:16:
heb ik hier ook, werkt ook goed...
Trouwens alle videokaarten die ik tot nu toe heb gekocht, zit standaard een dvi naar d-sub converter bij.
Het is geen convertor.. het is een verloopplug voor de analoge poortjes in de dvi plug (als die er al zitten !!!) naar dsub.
Pagina: 1