Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag!

Gisteren liep out of the blue mijn computer muurvast! Na een jaar draaien onder Vista nog nooit meegemaakt.
Na opnieuw opstarten liep de pc al snel na enkele sec weer muurvast.
In safe modus heb ik de Videokaart drivers verwijderd en toen werkte alles weer zoals normaal.
Hierna heb ik vanaf de eerste driver van Nvidia die voor Vista is uitgebracht, tot aan de meest recenste opnieuw geinstalleerd maar het probleem blijft zodra ik de Forceware drivers installeer voor de Geforce 6 series.
Een detail is wel, dat hoe nwer de Forceware drivers worden, des te sneller de pc vastloopt. Bijvoorbeeld bij de oudste Vista Forceware driver komt ie nog wel in gewone modus binnen maar loopt dan vast na circa. 20 sec. bij de meest recenste loopt ie al voor het "welkom"scherm vast.
Ten einde raad heb ik mijn hele schijf maar geformateerd en Vista er helemaal vers weer opgezet.
Tot mijn grote verbazing blijft het probleem spelen! Zodra ik Forceware installeer dan loopt ie direct na een reboot vast!
Ik heb hiervoor een jaar probleemloos op Vista gedraaid met mijn huidige configuratie.

* Ik heb me rotgezocht op het forum naar iemand met hetzelfde probleem maar niet kunnen vinden!

Ik hoop dat iemand mij een gouden tip kan geven om dit rare probleem te verhelpen. _/-\o_
Ik neem aan dat mijn grafische kaart niet stuk is, aangezien hij alleen raar gaat doen na de install van nvidia drivers. Ik draai nu op de standaard Vista grafische drivers.. dus op zeer lage resolutie. :'(

Ps. (Molex zit ook nog goed aangesloten)

Alvast mijn dank!

Hardware:

Mobo: Asus P4p800 SE
Pentium 4 3,2 HT
1Gig intern
Maxtor 200 Gig
Aopen Geforce 6600 AGP
(Vista Ultimate)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 19:07

Gamer

mobile

Mijn idee is je grafisch kaartje defect.

4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gamer schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 02:23:
Mijn idee is je grafisch kaartje defect.
Tsja daaraan begon ik ook al te twijfelen, aan de andere kant; het is een driver issue. Want waarom blijft ie het wel uren achter elkaar goed doen zonder die drivers? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 02:40:
[...]
Tsja daaraan begon ik ook al te twijfelen, aan de andere kant; het is een driver issue. Want waarom blijft ie het wel uren achter elkaar goed doen zonder die drivers? 8)7
Mogelijk een geheugenprobleem van de videokaart, die pas tot uiting komt als bepaald geheugen wordt aangesproken door de Forceware drivers. Probeer eens de drivers van de fabrikant ipv de Forceware drivers. Verder: andere videokaart proberen, en deze kaart in een andere PC proberen. Je weet niet of het een driverissue is, omdat je eigenlijk nog niets gecontroleerd hebt aangaande de hardware.

[ Voor 8% gewijzigd door gambieter op 05-01-2008 02:49 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 02:42:
[...]

Mogelijk een geheugenprobleem van de videokaart, die pas tot uiting komt als bepaald geheugen wordt aangesproken door de Forceware drivers. Probeer eens de drivers van de fabrikant ipv de Forceware drivers. Verder: andere videokaart proberen, en deze kaart in een andere PC proberen. Je weet niet of het een driverissue is, omdat je eigenlijk nog niets gecontroleerd hebt aangaande de hardware.
Fabrikantdrivers geven zelfde probleem.
Ik kan helaas niet op korte termijn mijn kaart in een andere pc prikken omdat de meeste mensen in mijn omgeving een laptop hebben, :'(

Ben bijna geneigd om morgen direct een andere te kopen... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee daar. Ik heb een soortgelijk probleem met drivers gehad. Ook met een 6600. Ik had wat research gedaan en kwam erachter dat de laatste update in de Forceware drivers die daadwerkelijk met de 6600 te maken heeft versie 93.71 is. Alles daarna is voor nieuwere kaarten en features die de 6600 niet hardwarematig ondersteunt. Dus, ik heb gewoon die drivers geinstalleerd en raad eens... alles werkt zoals het hoort.

Eerst de huidige drivers eraf flikkeren> reboot, dan de installer van de 93.71 drivers runnen en nog een keer reboot. Check of deze drivers er nu daadwerkelijk in staan. Zo niet dan naar systeem> hardware> apparaatbeheer> je videokaart> stuurprogramma> stuurprogramma bewerken> ik wil zelf kiezen>Niet zoeken ik wil zelf kiezen> en dan (waarschijnlijk) de oudste in de lijst kiezen

Als je system restore hebt aanstaan werkt het ook prima om naar het punt te gaan van voor de driver install. Dit loste voor mij het probleem een andere keer op toen ik zo stom was om toch nieuwe nvidia drivers erover heen te installen. Heeft helaas geen zin voor jou omdat je je systeem geformat hebt.

En als het weer werkt; blijf er dan gewoon vanaf.

Succes!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2008 05:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 05:03:
Hee daar. Ik heb een soortgelijk probleem met drivers gehad. Ook met een 6600. Ik had wat research gedaan en kwam erachter dat de laatste update in de Forceware drivers die daadwerkelijk met de 6600 te maken heeft versie 93.71 is. Alles daarna is voor nieuwere kaarten en features die de 6600 niet hardwarematig ondersteunt. Dus, ik heb gewoon die drivers geinstalleerd en raad eens... alles werkt zoals het hoort.

Eerst de huidige drivers eraf flikkeren> reboot, dan de installer van de 93.71 drivers runnen en nog een keer reboot. Check of deze drivers er nu daadwerkelijk in staan. Zo niet dan naar systeem> hardware> apparaatbeheer> je videokaart> stuurprogramma> stuurprogramma bewerken> ik wil zelf kiezen>Niet zoeken ik wil zelf kiezen> en dan (waarschijnlijk) de oudste in de lijst kiezen

Als je system restore hebt aanstaan werkt het ook prima om naar het punt te gaan van voor de driver install. Dit loste voor mij het probleem een andere keer op toen ik zo stom was om toch nieuwe nvidia drivers erover heen te installen. Heeft helaas geen zin voor jou omdat je je systeem geformat hebt.

En als het weer werkt; blijf er dan gewoon vanaf.

Succes!
Bedankt voor je uitleg, maar ik heb ik nog nooit een 93,71 forceware gezien voor Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:45
Op de NVidia site heb ik dit gevonden (http://www.nvidia.com/object/windows_vista_hotfixes.html):

4) Hotfix for GeForce customers:
An update is available that improves the compatibility and reliability of Windows Vista. This hotfix improves the compatibility and reliability of Windows Vista. It can be downloaded from this link or from Windows Update.

5) Hotfix for GeForce customers:
An update is available that improves the performance and reliability of Windows Vista. This hotfix improves the performance and reliability of Windows Vista. It can be downloaded from this link or from Windows Update.

Heb je dit al geprobeerd?

makes it run like clockwork

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Airw0lf schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 11:15:
Op de NVidia site heb ik dit gevonden (http://www.nvidia.com/object/windows_vista_hotfixes.html):

4) Hotfix for GeForce customers:
An update is available that improves the compatibility and reliability of Windows Vista. This hotfix improves the compatibility and reliability of Windows Vista. It can be downloaded from this link or from Windows Update.

5) Hotfix for GeForce customers:
An update is available that improves the performance and reliability of Windows Vista. This hotfix improves the performance and reliability of Windows Vista. It can be downloaded from this link or from Windows Update.

Heb je dit al geprobeerd?
Yeps! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 11:06:
[...]

Bedankt voor je uitleg, maar ik heb ik nog nooit een 93,71 forceware gezien voor Vista.
Probeer deze is:
http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1520

De oudste voor vista, mischien dat dat helpt.

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tjtristan schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 11:48:
[...]

Probeer deze is:
http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1520

De oudste voor vista, mischien dat dat helpt.
Thanks, maar loopt ie ook muurvast mee!

:'(

Iemand suggesties voor leuke kaart van rond de 50 euri? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkjeric
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-08 11:53
Ik zou toch echt denken dat er iets met je videokaart scheelt hoor!
Niet vergeten dat met die standaard drivers alleen de 2D-clock engine van je videokaart wordt aangesproken. Daarom heb je ook alleen maar lage resoluties (die 2D clock stamt nog uit de jaren '90)

Vanzodra je de ForceWare drivers installeert worden ook de 3D-clocks beschikbaar voor de PC, en dat is nu net wat Vista (Aero) gebruikt om de desktop weer te geven. Dus als er ergens een breuk zit in je 3D-GPU, zal Aero inderdaad crashen. Daarnaast kan het best zijn dat je kaart in 2D nog perfect werkt (dit zijn namelijk twee totaal afzonderlijke chips).

Voor een nieuwe kaart zou ik zeker in de richting van de GeForce 8 familie kijken, zeker als je Vista blijft gebruiken! De GeForce 8 kaarten worden op dit moment heel wat beter ondersteund op Vista dan op XP (zoals ik uit persoonlijke ervaring weet :'( )

[ Voor 17% gewijzigd door darkjeric op 05-01-2008 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-08 22:23
Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 12:20:
[...]
Iemand suggesties voor leuke kaart van rond de 50 euri? O-)
Dan wil ik je kapotte hebben. Voor aan de muur.
Verder is dr voor 50 euro best wel wat leuks te vinden hoor, zeker 2e hands. Kijk anders even in V&A, daar staat wel het e.e.a tussen.[6800 AGP] [Nieuwe x1650 AGP]

[ Voor 23% gewijzigd door Tomfish op 05-01-2008 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
darkjeric schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 12:31:
Ik zou toch echt denken dat er iets met je videokaart scheelt hoor!
Niet vergeten dat met die standaard drivers alleen de 2D-clock engine van je videokaart wordt aangesproken. Daarom heb je ook alleen maar lage resoluties (die 2D clock stamt nog uit de jaren '90)

Vanzodra je de ForceWare drivers installeert worden ook de 3D-clocks beschikbaar voor de PC, en dat is nu net wat Vista (Aero) gebruikt om de desktop weer te geven. Dus als er ergens een breuk zit in je 3D-GPU, zal Aero inderdaad crashen. Daarnaast kan het best zijn dat je kaart in 2D nog perfect werkt (dit zijn namelijk twee totaal afzonderlijke chips).

Voor een nieuwe kaart zou ik zeker in de richting van de GeForce 8 familie kijken, zeker als je Vista blijft gebruiken! De GeForce 8 kaarten worden op dit moment heel wat beter ondersteund op Vista dan op XP (zoals ik uit persoonlijke ervaring weet :'( )
Ik vind het idd ook wel aannemelijk dat er met die Forceware iets aangesproken wordt in die videokaart wat die artifacts veroorzaakt. Kan er helaas geen testprog voor draaien omdat dat niet lukt zonder Forceware drivers.

Bedankt voor de suggesties iig. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomfish
[7600 GT] komt net binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Thx voor het meedenken, maar de TS heeft een AGP kaart nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo, net maar even een nwe "cheap ass'' Geforce 6200 erin gestoken,en alles draait weer als een zonnetje! Nu weet ik ook gelijk waarom mijn Gouden Kooi (yeah shoot me! :+ ) streams altijd met een contante CPU 100% belasting, draaide op die oude kaart.

Wil graag iedereen bedanken voor het meedenken in deze. _/-\o_

Eindconclusie: Videokaart naar de klote dus! ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomfish
Iva_Bigone schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 14:28:
[...]

Thx voor het meedenken, maar de TS heeft een AGP kaart nodig ;)
Stom |:(
[b][message=29370387,noline]benito100 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @
Eindconclusie: Videokaart naar de klote dus! ;(
Wat doe je met je oude kaart ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 11:06:
[...]

Oh sorry... ik zit nog steeds met XP... beetje ouderwets ben ik nog... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomfish
Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 16:29:
[...]

Oh sorry... ik zit nog steeds met XP... beetje ouderwets ben ik nog... :P
Nee hoor, verstandig man ;)
Pagina: 1