Toon posts:

L/R Speakers op meerdere apparaten gebruiken

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Apparaten:
- TV
- Satteliet decoder
- Versterker
- L/R speakers banaanstekker.

De L/R speaker zit aangesloten op de versterker met de bananenstekker, en dan is de decoder aangesloten op de versterker. Dus als je de radio aanzet bij de decoder en de TV is uit dan ontvang je nog steeds geluid via de L/R speakers.

Maar ik wil de L/R speakers ook op mijn TV aansluiten, dus ik wil ook geluid ontvangen van mijn COAX signaal en XBOX360. Maar als ik dat wil doen dan moet ik de tulp rood/wit aansluiten op de TV i.p.v. de decoder. En dat vind ik juist zo irritant.

Mijn aansluitingen op de versterker:

2.1 gedeelte: TULP ROOD/WIT (staat nu aangesloten..)
5.1 gedeelte: FR TULP ROOD/WIT
5.1 gedeelte: FL TULP ROOD/WIT
5.1 gedeelte: C TULP ROOD/WIT

De vraag is dan:

Is er een mogelijk om de speakers op beide apparaten te aansluiten zonder iedere keer van kabel te switchen? miss een splitter of kan ik het op de 5.1 aansluiting zetten? ik weet het niet zeker dus daarom maak ik een topic aan.

Alvast bedankt. WP!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-02 12:53
Een switchbox of iets dergelijks zou dit inderdaad mogelijk maken. Een versterker met meerdere inputs ook. Kan je niet meerdere inputs aansluiten op jouw versterker?

Verwijderd

Topicstarter
mac1987 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 03:06:
Een switchbox of iets dergelijks zou dit inderdaad mogelijk maken. Een versterker met meerdere inputs ook. Kan je niet meerdere inputs aansluiten op jouw versterker?
2.1 gedeelte: TULP ROOD/WIT (staat nu aangesloten..)
5.1 gedeelte: FR TULP ROOD/WIT
5.1 gedeelte: FL TULP ROOD/WIT
5.1 gedeelte: C TULP ROOD/WIT

En allemaal audioingangen rood/wit

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2008 15:25 ]