Toon posts:

Toshiba Satellite A210-10Y

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Nu ben ik op zoek naar een vervanger voor mijn huidige ASUS A6J (Intel T2300@1.66Ghz, 1GB, 100GB, ATI X1600 Mobility). Aangezien ik student ben wil ik natuurlijk een goede laptop, die niet te veel kost.

Wat ik wel wil kunnen:

- Games die tot nu toe uit zijn, leuk kunnen spelen (Hoeft niet perse op high quality, maar hij moet leuk kunnen draaien).
- Goede draadloze adapter.
- 2GB Ram
- PCMCIA-slot (voor mijn SATA-card en externe schijven.
- En het moet natuurlijk over het algemeen een grote stap voorruit zijn met wat ik nu heb.

Nou had ik zelf al even rond zitten kijken, en ik kwam uit op de volgende laptop :

Toshiba Satellite A210-10Y.

Graag zou ik van jullie (de experts ;)) willen weten wat in jullie ogen een mooie laptop is voor onder de 750-800 euro.

Bij voorbaat dank

• Flipside
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-06-2024
De A210-10Y biedt zo te zien veel laptop voor weinig geld. Is maar €50 duurder dan de A210-10W maar er zit veel meer op.
Als je recente games wil spelen moet je inderdaad kijken naar een ATI 2400 of 2600 of een nvidia 8400M GT of 8600M. Het is denk ik uitzonderlijk dat er op een notebook van €750 zo een grafische kaart zit dus wat dat betreft zit het denk ik wel goed.
Maar...
Een PCMCIA-slot zit bij mijn weten niet meer op consumer laptops. Daarvoor zou je naar business modellen moeten kijken. Bvb. een Dell Latitude D830. In ieder geval hebben de A200 en A210 serie van Toshiba en de normale thuisgebruiker reeksen van de meeste merken geen dergelijke aansluiting.
Voor een goede draadloze adapter zou je moeten kijken naar eentje uitgerust met een Intel Wireless WiFi Link 4965 (A/B/G/N) of 3945 (A/B/G). Dan ben je zeker van een optimaal bereik en goede stuurprogramma's. Misschien zijn andere kaartjes ook goed maar dat zou je dan per fabrikant moeten opzoeken.

Verder vindt ik het niet zo een spectaculaire stap voorriut t.o.v. je vorige. Processor is ongeveer even snel maar je gaat wel van 32 bit naar 64 bit en de grafisch kaart zal ook ongeveer even snel zijn, misschien iets minder. Met 2 GB RAM zullen Vista en ongeveer alle spelletje zeker lekker draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Na het lezen van jou post lijkt het me inderdaad verstandig om mijn huidige laptop nog een tijdje te behouden omdat de winst te klein is.

Bedankt voor de duidelijke uitleg.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:40

Thandor

SilverStreak

CSL Beleid - Wat moet ik kopen? / Welke moet ik nemen? Upgraden?.
Dit soort topics zijn niet langer gewenst in CSL en gaan derhalve op slot. Zie de CSL FAQ voor informatie omtrent het samenstellen van een nieuwe configuratie :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.