Toon posts:

[FTP] Hoe server indelen?

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

ik zit met een probleem. Ik heb onlangs de ontwikkeling en eht onderhoud van een website op me genomen. De website heeft gedurende de ontwikkeling altijd op een .tk domein gedraaid maar is nu klaar. Nu moet ie dus op de ftp van de host komen te draaien. Ik kan gewoon verbinding maken met de host, maar dan komt het probleem.

De host zegt dat ik een 'www'-directory moet aanmaken om mijn bestanden in te plaatsen. Dat is geen probleem. Nu upload ik al mijn files naar deze dir en dan komt het probleem. In deze dir moet een file staan index.html of home.html of default.asp (wat heel logisch is) Het zou er zo uit moeten zien dus:

ftp -> www -> home.html

Nu is dit in mijn geval niet mogelijk want mijn index.html staat in een map. Dus dan wordt het:

ftp -> www -> web -> documents -> home.html

Nu krijg ik dus mijn pagina niet goed geopend. Wat ik zelf al heb geprobeerd:
- kopie van home.html direct in dir gezet -> pagina ziet er niet uit!
- GoT en Google gezocht maar kwam niet direct tot een pasklare oplossing
- bestanden los gekopieerd zonder submap -> internal links werken niet meer

Ik denk dat ik iets heel simpels over het hoofd zie als oplossing. Maar ik ben er al 2 avonden mee bezig dat ik ten einde raad ben. |:( 8)7

Weet iemand misschien een oplossing?

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-12 19:42
kun je niet in je www map een index.html plaatsen met een redirect naar je www/web/documents/home.html ?

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg het niet voor elkaar. Iedere willekeurige index.html kan ik oproepen, maar redirecten of doorlinken via hyperlink werkt niet.
Op dit moment kan ik ook de index.html niet oproepen van uit de mappen.

Dus:
www. mijndomein. nl krijg ik index.html uit ftp -> www
Maar als ik index.html opvraag uit ftp -> www -> web -> documents (wat mijn startpagina is) dan krijg ik error 404.
In plaats van ftp gebruik ik dan www. mijndomein. nl

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12 19:59

Pogostokje

* twiet *

Je hebt in je ontwerp waarschijnlijk referenties/links opgenomen die verwijzen naar het mapje web/documents. Als je dat niet wilt, moet je die links aanpassen zodat ze relatief zijn aan de root van je site. Dan maakt het niet uit hoe je hem upload en zal je site er ook goed uitzien als je hem direct in de ftp->www zet.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Verwijderd

Zet in het html bestand in je www-map de volgende code:

code:
1
2
3
4
5
<html>
<frameset rows="*,0" frameborder=0 border=0 framespacing=0>
<frame src="http://link_naar_jouw_index.html_bestand" noresize>
</frameset>
</html>

Als de bezoeker op deze pagina komt wordt hij direct doorgeschakeld naar de site.

Toegegeven, de code is niet erg netjes, maar is uit de losse pols op zaterdagochtend en werkt perfect ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het meedenken mensen.
Ik heb inmiddels een oplossing. Ik heb een index file in de www dir gezet met een simpel flash intro. nar die intro redirect ie automatisch naar www/web/docments/home.html

Dus probleem is opgelost.
Was toch simpeler dan het leek dus. |:(
Pagina: 1