Access selectie in een query invoegen in een tabel

Pagina: 1
Acties:

• b4rt_NL
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:15
Ik zit met iets waar ik al een tijd mee bezig ben met uitzoeken, maar ik krijg het niet voor elkaar. Mischien dat iemand hier weet hoe het moet.

Ik heb een query die een records uit een tabel laat zien die geen koppeling hebben met een andere tabel. Van deze query heb ik een formulier gemaakt. Nu wil ik dat als ik uit het lijstje in het formulier een record aan klik, deze record koppelen aan een andere tabel. Dus dat hij de gegevens insert die ik gekozen heb uit dat rijtje in een andere tabel.

Ik heb iets gemaakt wat voor een basisschool zou moeten zijn. Ik heb een lijst met leerlingen in een tabel, en ik heb een tabel met de schoolklassen. In een tabel heb ik leerling ID's gekoppeld aan klassen. Nu heb ik een query gemaakt met leerlingen die nog niet een klas hebben toegewezen gekregen. In een formulier kan je dus een leerling selecteren uit de query, maar nu ben ik dus bezig om als ik een leerling aanklik , deze aan een klas toe te voegen. Ik heb een query met alle klasnummers op een rij om te kiezen, alleen hoe zorg ik ervoor dat ie de leerling id koppelt aan een klasnummer in een formulier?