[XP] Disk Boot Failure

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Roberttt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-02 11:50
Een kleine week geleden is het moederboord van mijn broertje stuk gegaan. Hierop hebben wij zowel een nieuw moederboord als videokaart gekocht, omdat de oude niet op het nieuwe moederboord paste. We hebben als moederboord de MSI K8T Neo2-F V2.0 en als videokaart ATI HD 2400 PRO.

Echter wil de computer hierna niet meer opstarten, hij gaf als fout disk boot failure. Eerst dacht ik dat de hardeschijf kapot was maar na deze op een andere computer te hebben aangesloten bleek hij prima te werken.

Hierna ben ik maar eens gaan “googlen” en al gauw was duidelijk dat het probleem hem in de sata drivers zat. Ik heb dus via een diskette nieuwe drivers op de hardeschijf gezet(f6 tijdens windows installatie) en probeerde vervolgens Windows te installeren. Echter bleek ook dit niet te werken omdat Windows tijdens het kopiëren de drivers telkens er weer afgooit.

Ook hierna ben ik verder gaan zoeken en dacht ik weer de oplossing gevonden te hebben, namelijk het slipstreamen van de drivers op een verse installatie cd van Windows. Na dit gedaan te hebben gaat de Windows installatie wel gewoon door met kopiëren, echter als deze opnieuw moet starten begint Windows weer helemaal van vooraf aan met de installatie. Dit komt denk doordat tijdens het opstarten de hardeschijf nog steeds niet herkend wordt.

Hoe ik dit echter moet oplossen is een groot raadsel voor mij en ik hoop dat jullie een oplossing hebben.

Alvast bedankt!

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

De schijf werkt in een andere machine? Start hij daar ook op? Misschien daar de sata drivers installeren en dan weer terug zetten? Of Windows in die PC opnieuw installeren en dan de sata drivers installeren en weer terug zetten?

Sign here against sigs

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik zou eerst eens Serial ATA FAQ lezen of een paar diskettes aanmaken met de driver die je tijdens de installatie van XP dmv F6 moet installeren. Dus NIET vooraf op de HD.

Een ander MB betekent meestal ook andere drivers. Ik adviseer een geheel kakelverse installatie incl. format en de hele reutemeteut.

Ik ken dit MB niet maar moet je soms in het BIOS een SATA RAID-ARRAY aanmaken?

[ Voor 37% gewijzigd door Guardian Angel op 04-01-2008 23:13 ]

ARME AOW’er

• Roberttt
@Marlibica, dat is het probleem niet, probleem zit hem in dat tijdens het opstarten van de computer de hardeschijf niet herkend. De drivers staan er namelijk gewoon op.

@Guardian Angel, dat heb ik gedaan, startpost zal ik ff aanpassen staat er wat onduidelijk..

edit: De hardeschijf is leeg, leek mij ook wel zo handig om een kale windows te installeren;). Ik ga eens zoeken naar SATA RAID-ARRAY;). Enig idee hoe dat in ze werk gaat?

[ Voor 24% gewijzigd door Roberttt op 04-01-2008 23:21 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Welk merk MB is dit? Dan zoek ik even mee in het manual. Bij mijn oude ASUS K8V Deluxe was ik verplicht eerst een RAID-ARRAY van één HD aan te maken en deze als 1st boot te zetten voor ik überhaupt iets kon installeren.

Zijn er meerdere controllers let er dan goed op welke je gebruikt en zet de juiste drivers op 10 floppies. 99% van de mij bekende problemen met de installatie daarvan lukken pas bij floppy 10. :)

[ Voor 31% gewijzigd door Guardian Angel op 04-01-2008 23:22 ]

ARME AOW’er

• Roberttt
Sorry, weer incomplete startpost:P De plank is van msi! Ik kan nu helaas niet bij de computer, staat bij me broertje op zijn kamer en hij ligt te slapen. Ik zal er morgen verder naar kijken.

Alvast bedankt in ieder geval!

• jan99999
  • Laatst online: 11-02 08:55
Bij het herstarten moet je wel van de hd laten starten, dus bootvolgorde wijzigen.

• Roberttt
Ok dat staat goed ingesteld op de volgende manier:
1 Hardisk
2 CD
3 Diskette

Ik ga zo naar die raid-array kijken;).

• Roberttt
Het is opgelost, via de bios stond de sata instelling zomaar op raid:S. Kon het eerst niet vinden, maar na alle opties in de bios te zijn afgegaan heb ik het gevonden. Vage benaming ook allemaal:S.

Maarja toch bedankt voor de hulp!
Pagina: 1