Asbak in PC....

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
JAJA... ik heb de oplossing... denk ik :9
Ik gah binnenkort weer aan de gang met m'n kast, de aansteker hebbik al, nu nog de asbak... hiervoor de volgende oplossing.

Benodigtheden:
1) 1x 5.25 slot incl. bay
2) Klein boortje
3) scherp mesje
4) Auto-asbak á f10,- (of gratis bij de sloop) *D
5) 2 ijzeren plaatjes die normaal gesproken voor je ISA/PCI/AGP sloten zitten.
6) Schroeven die niet schadelijk zijn voor plastic... ze moeten ook niet de lang zijn.

Hoe gaan we te werk:

1) houd de asbak met de achterkant tegen de bay en teken nouwkeurig de vorm van de asbak in de bay.
2) zaag/boor/knip/snij/hak. hoedanook haal het afdrukje uit de bay vandaan.
3) Boor 4 gaatjes in de ijzeren plaatjes en 4 gaatjes in de asbak, doe dit wel zo dat er genoeg ruimte over blijft voor de bay zie "4"
4) monteer de ijzeren plaatjes zo op het plastic dat er een soort bracket ontstaat,
dus schroef ze met de korte kant op het plastic.
5) schuif de asbak in de bracket en schroef hem vast...

Voila *D
Ik zal zo snel mogelijk en plaatje posten, zodra ik er eentje van heb gemaakt, ik gah hem proberen naast m'n aansteker mod te plaatsen :9

Verwijderd

Ohw kicke..

Je moet dan een of andere oude cd-rom op de kop zien te tikken zodat je hem automatisch open en dicht kan laten gaan :P :P

En zelfs zo dat als ie dicht gaat de asbak naar achteren kantelt en de as en peuken in een afvalbakje kiepert die je dan weer leeg kan maken.
Zo blijft je asbak altijd schoon!!

Verwijderd

yo smaug, wat de fock moet jij met 300 watt???

• SmauG

Geplaatst door LAAF - woensdag 14 februari 2001 23:30
En zelfs zo dat als ie dicht gaat de asbak naar achteren kantelt en de as en peuken in een afvalbakje kiepert die je dan weer leeg kan maken.
Zo blijft je asbak altijd schoon!!
Srry kan niet... komt waarschijnlijk iets te veel stof en as in je kast... en ik wil niet na elke peuk m'n kast schoonmaken :P

Geplaatst door Tommyerd - woensdag 14 februari 2001 23:34
yo smaug, wat de fock moet jij met 300 watt???
:? gekregen :)

Verwijderd

Maxim...je bent echt gestoort!!!....

Greetzz -)PmE(-Mithrin

AQ2 4 ever I hope

Verwijderd

om al zijn mods van stroom te voorzien >:)

Verwijderd

ik heb hiet nog een kapotte quad speed liggen ??

kop is kapot maar gaat nog wel open dicht

interese >:)

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Waarom doe je dit niet met een oude CD-Rom speler?
Dan kan je hem tenminste nog uit het zicht laten verdwijnen.

Alle proemn in n drek

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

* WFvN vindt het inventief, maar houdt absoluut niet van roken; hij zou eerder een 'verboden te roken'- of '....Maar ik rook niet'-sticker op z'n bak plakken

Verwijderd

maaruh...
rook je eigenlijk wel :?

• SmauG

Geplaatst door MurDocK_dc - woensdag 14 februari 2001 23:50
maaruh...
rook je eigenlijk wel :?
Neey hor... ik bouw voor de lol 12v stroomvretende aanstekers in m'n kast, zit een heel verhaal te schrijven voor een asbak-mod... nee... roken is zlecht voor je :P

Jupz, ik rook... *D

Verwijderd

Koeler voor bier lijkt me ook wel praktisch

Verwijderd

Op woensdag 14 februari 2001 23:55 schreef BSE het volgende:
Koeler voor bier lijkt me ook wel praktisch
Gewoon een koelkast op je kamer :?
Is wel zo handig :)

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:01

Wildfire

Joy to the world!

Ach... je kent toch ook wel van die mensen die denken dat de CD-ROM speler een bekertjeshouder is??? :)

Als dat al kan, dan is een sigarettenaansteker- en asbakmod ook helemaal zo gek niet... moet je natuurlijk inderdaad wel roken... ;)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Ook aangedacht dat als je een peuk in die askbak legt die nog niet helemaal uit is dat lekker die rook op je computer komt? Ken zat mensen die roken en hun pc is gewoon geel :r

Verwijderd

kzit op de mod te wachten die mooie toetervormige sjekkies voor me draait, mocht ik heeeeeeeeeelveel tijd hebben dan zal ik er s naar kijken *feedback steekt ondertussen nog een peukje op*

• SmauG
Vorderingen tot zover :9

Ok dan.. ik heb bijna alle materialen bij elkaar... alleen de asbak nog *D

Deze mod is niet echt moeilijk :Y)... maar voor de mensen die het gaan proberen, let op wat voor asbak je koopt... het moet er wel een zijn die je in-en-uit kan schuiven :P

• Polle
  • Laatst online: 12-04-2021
Euhm, mij inbeeldingsvermogen is nihiel, dus ik stelde met het volgende voor bij jou prachtige mod :

Nadat je de zoveelste laag teer op je longen heb aangebracht, gooi je je peuk in de asbak. Hup, asbak dicht, maar de peuk smeult nog na..... Je dual fan zuigt al die heerlijke nicotine lucht naar je proc, die daardoor alleen maar heter wordt. Nice :)

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-03 02:48

MaDLiVe

.-Observer-.

Ze geloven niet dat roken slecht voor hun computer is ;)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
heb je geen gewone asbak??? volgens mij bespaart dat een hoop moeite

Audi A8 W12 6.0

• SmauG

Geplaatst door -polle- - donderdag 15 februari 2001 14:42
Nadat je de zoveelste laag teer op je longen heb aangebracht, gooi je je peuk in de asbak. Hup, asbak dicht, maar de peuk smeult nog na..... Je dual fan zuigt al die heerlijke nicotine lucht naar je proc, die daardoor alleen maar heter wordt. Nice
Zo'n asbak is (als hij dicht is) helemaal afgesloten... de peuk gaat binnen no-time uit, de rook wordt niet in me proc gezogen maar wordt via de voorkant naar buiten gelijd *D en als je het helemaal goed wilt doen, monteer je een zuigende fan recht boven je asbakkie :9

Verwijderd

Hoe verslaafd kan je wezen. :?

Ik vraag me af wat er gebeurd als een mooi windje de as restjes rechtstreeks je PC in blaast...

PS
Is jou PC grijs of geel ?

Verwijderd

Ziek... zielig... weird... maar wel kewl 8-)

• NEOTEK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-11-2025

NEOTEK

Neotek

Kan er ook een soort bakje bij waarin je kunt kotsen, en daarna 't bakkie dicht? :?

Kubuntu

• PsYgHo
  • Laatst online: 21:41
gatverdamme!, ik kan er echt niet bij dat er bij de pc gerookt word, alles stinkt en word er smerig van! |:( ik rook zelf niet, maar krijg er wel beroepsmatig mee te maken, echt goor!

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• SmauG

Geplaatst door Sn@ke - donderdag 15 februari 2001 18:24
Ik vraag me af wat er gebeurd als een mooi windje de as restjes rechtstreeks je PC in blaast...
2e keer speciaal voor jou Sn@ke }:O... luister :7 Die asbakjes zijn, wanneer ze ingeschoven zijn... compleet afgesloten, het is een soort lade die je in een bakje schuift :P dus, geen as in je compi... nooit geen last van... heheh

Verwijderd

OK dan!
Wees er trots op!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Roken is idd. smerig (doe het helaas zelf ook).

Maar ik zou het absoluut niet doen als ik jou was.. rook in je comp. is 1.. maar wat dacht je van as ?
Ik rook veel in de ruimte waar mijn computers staan (dus veel as).. en er komt daardoor super veel stof (is ook as) in je systemen.. en je kunt die asbak nooit luchtdicht maken,.. dus de as zal je comp in gezogen worden.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
/edit

foutje

/edit

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• SmauG
Uhmm.. misschien jat ik toch maar zo'n lelijk blauw ding bij de Mc'Donalds ;)
Pagina: 1