Toon posts:

[Vista]Toshiba Satellite Pro U300-100 traag?*

Pagina: 1
Acties:
  • 868 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Ik ben een startende ondernemer en heb voor mijn eenmanszaak een notebook gekocht. Keuze voor een notebook lag voor de hand omdat ik ook vaak bij klanten op locatie ben en zodoende mijn benodigde software altijd bij me heb.

Het systeem dat ik heb aangeschaft is voorzien van Windows Vista business waar ik op zichzelf qua features wel blij mee ben ECHTER de notebook is ongeloofelijk traag, zeker in vergelijking met een xp pc die ik thuis heb staan. Ik heb inmiddels reviews gelezen waarin het sneller zijn va xp op verschillende fronten uiteen is gezet dus dat is bekend maar momenteel vind ik het systeem dermate traag dat ik de interne geheugen blokjes van 2x 1gig overweeg te vervangen in 2x2 gig waardoor ik dus 4 gb aan werkgeheugen zal hebben.

Mijn vraag is concreet zal dit de performance van mijn Vista bak opvallend versnellen of moet ik gewoon slikken dat ik naast mijn notebook ook een desktop pc moet aankopen?

Iemand suggesties?

Alvast dank voor het lezen. Hieronder de specs van mijn notebook.

Satellite Pro U300-100 - Intel® Core™2 Duo T7100, 2048MB DDR2 RAM, 120GB SATA HDD, DVD Super Multi DL, 13.3" WXGA TFT, Windows® Vista® Business

• Geisha 23v
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-02 15:32
alles eraf gooien en XP installeren geen optie?
waarschijnlijk even zoeken op Toshiba site naar Sata-drivers...
En een USB floppy drive aanschaffen?

Licentie lekker in de kast laten liggen voor een tijd dat er minder problemen/irritaties met Vista zijn??

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reactie.
XP erin is geen optie meer voor me, ik had in pricipe alle drivers al geinstalleerd maar zal even checken of de sta drivers daar ook bij zaten.

.Ik snap allen die US floppy drive niet, wat moet ik daarmee?

groet,
a
daduk

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-02 21:55

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

De floppydrive is voor het installeren van de sata drivers tijdens de Xp setup. Maar dat hoef je niet te nemen. Bovendien moet je dan een speciale hebben van een bepaalt merk en moet je laptop BIOS het goed ondersteunen, anders kan hij na het formatteren van de hdd je floppy niet meer vinden. Beste optie is om gewoon via nLite de driver erin te zetten.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Verwijderd

2GB zou toch wel aardig moeten werken met Vista, geen idee wat voor een applicaties je draait natuurlijk (office moet prima werken)...

Heb je al een test gedaan om te controlen of je HD en geheugen wel prima zijn?

Tevens zou het natuurlijk ook kunnen zijn dat je gewoon programma's hebt draaien die een hoop geheugen innemen. Denk hierbij aan een virusprogramma (Norton / Panda) maar ook aan ongewenste programma's.

Doe eens een HiJack this scan en kijk eens of al deze processen 'goedaardig' zijn

ps. is het een 4200 of 5400 of 7200 hardeschijf?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2008 12:44 ]

Verwijderd

2GB is zeker genoeg, dus daar zou ik geen geld aan hangen.

Ik zou XP installeren. Drivers zijn geen probleem, ik heb ff de site voor je opgezocht:

http://be.computers.toshi...on=search&teddProduct=749

Een antispyware scan uitvoeren kan ook eerst geen kwaad.
Bv.: http://www.spybotupdates.com/files/spybotsd15.exe

Verwijderd

Topicstarter
Ok wederom dank voor jullie reacties.

Ik heb inmiddels het volgende gedaan.

Mijn McAfee virusscan er af gedonderd en vervangen door NOD 32 van ESET hetgeen veel minder beslag zal gaan leggen op mijn cpu.

Verder heb ik toch even 4gb aan ram besteld omdat ik me niet kan voorstellen dat dit wel degelijk effect zal gaan hebben.

Ik ga er nu maandag weer mee ah werk en zal dan bezien of het allemaal wat vlotter gaat.

Overigens heb ik er een 5400 toeren hd in, niet de snelste maar zou toch ok moeten zijn voor kantoor werkzaamheden, ik draai geen audio oid.

Ik hou jullie op de hoogte

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-02 21:45
Als mijn opgezochte data hier klopt dan draait jouw T7100 op 1,8 ghz, lijkt me ruim voldoende om vista te draaien. Als je nou 1 gb in je laptop had zitten kan ik me voorstellen dat je het upgrade, maar zoals ik het altijd gehoord heb is 4 gb niet zo zinvol onder een 32 bit besturingssysteem wat jij hebt. Xp erop zetten zal zeker helpen, maar ik denk dat je laptop toch wel snel genoeg moet zijn om vista redelijk te kunnen handelen. Heb je al eens in je taakbeheer gekeken wat nu het meeste geheugen opeet? Probeer te achterhalen wat het is voor procces, misschien is het inderdaad hardnekkige spyware... Verder snap ik niet echt waarom je moeilijk moet doen met sata drivers? Ik heb op deze pc uit 2005 (medion md8800) al 2 jaar xp erop staan waarvan ruim 10 keer geformateerd en opnieuw erop. Ik gebruik ook een sata schijf en nog nooit appart drivers ervoor moeten installen. Zal zeker wel met moederbord te maken hebben ofzo? (ben er een beetje een leek in..). Verder weet ik ook niet wat voor xp systeem je thuis hebt staan, zoals je zegt is dat veel sneller, maar dat kan ik ook zeggen als ik een E6850, 4 gb 800 mhz ram, en een 150 gb raptor X schijf in me pc had zitten:P zekker als daar XP op draait.

één is geen, twee is één

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-02 21:55

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

4 gig is echt overkill hoor. Met 1 gig had ik geen problemen met de snelheid van Vista op mijn laptop met ook een 5400 rpm schijf. Gooi ook eens de programma's eraf die er standaard mee geïnstalleerd zijn. Vaak zijn dit nutteloze foto en video applicaties en andere multimedia zooi die nooit gebruikt zullen worden, zeker voor een laptop die voor office werk gebruikt wordt. Een defragmentatie wil ook wel helpen, maar zou vers uit de fabriek niet moeten uitmaken omdat er geen fragmentatie zou moeten zijn.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb net even gekeken naar het aantal processen die lopen direct na het opstarten dus zonder een programa of venster geopend te hebben. Het zijn er 74!!

Nu begrijp ik wel dat dit teveel is maar zou echt niet weten hoe ik dit behoudens 1 of 2 applicaties die als onnodi bestempeld kunen worden moet verminderen??

het is toch niet normaal zoveel processen??

misschien dat ik het geheugen dan toch mar afbste als it met tuning allemaal te verhelpen/versnellen is.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is duidelijk een softwareprobleem, niet iets wat met hardware te maken heeft.

Move PMG -> WC

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
softwareprobleem ok.

Hmm, ik denk dat ik maar an een clean install van windows vista business ga beginnen vanmiddag.

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-02 23:13
dit ligt ZEKER niet aan te weining geheugen, als je alleen aan office/internet doet dan moet zelfs 1GB al genoeg zijn. ik draai hier Vista met 2GB en mijn geheugen raakt alleen vol als ik bijvoorbeeld Crysis opstart, maar tijdens office/internet/muziek hou ik eigenlijk altijd 1GB aan vrij geheugen over, dus de extra 2GB kan je beter niet bestellen is gewoon weg gegooid geld.

zoals Hero of Time al zei is het mischien slimmer om even alle troep eraf te gooien die standaard meegeleverd wordt, die programma's zijn meestal niet erg gunstig voor de preformance van je pc/laptop ;)

probeer http://www.pcdecrapifier.com/ anders eens, deze zoekt naar pre-installed rommel en verwijderd deze automatisch :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Titelfix.
Aan een typenummer van een laptop hebben we niet zoveel in een topictitel over het algemeen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1