Laatst heb ik een simpele fileserver gekocht met een Pentium 4 3.0 Ghz (gewoon boxed) en een 450 Watt X-Gear voeding. Een van deze 2 fans maakt te veel geluid (of misschien beide), ik kan de machine horen terwijl deze weggedrukt is in een bergingsruimte op mijn slaapkamer.
Wat ik wil is dat ik de machine helemaal niet meer hoor (of zo goed als). Ik heb de cpu-fan al langzamer laten draaien, zie ook deze screenshot van Speedfan, als ik de snelheid nog lager zet helpt dit niet in geluidproductie (de vorige 35% wel).
Welke van de twee fans maakt te veel geluid? Of beide een beetje? Moet ik de voeding vervangen door een stillere en een stillere (passieve) CPU fan kopen?
Specs.
MSI Moederbord P6NGM-L
Dane-Elec Memory 1024 MB
Intel Pentium 4 3.00 GHz Boxed
X-Gear Behuizing met 450 Watt voeding
Wat ik wil is dat ik de machine helemaal niet meer hoor (of zo goed als). Ik heb de cpu-fan al langzamer laten draaien, zie ook deze screenshot van Speedfan, als ik de snelheid nog lager zet helpt dit niet in geluidproductie (de vorige 35% wel).
Welke van de twee fans maakt te veel geluid? Of beide een beetje? Moet ik de voeding vervangen door een stillere en een stillere (passieve) CPU fan kopen?
Specs.
MSI Moederbord P6NGM-L
Dane-Elec Memory 1024 MB
Intel Pentium 4 3.00 GHz Boxed
X-Gear Behuizing met 450 Watt voeding
Chewing gum while cutting unions will prevent you from crying, it won't prevent you from being sad