Toon posts:

waterproof beamer

Pagina: 1
Acties:
  • 1.092 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo lui,

Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een waterproof (HD)beamer. Dit vanwege het feit dat mijn vader een huis aan het bouwen is in Thailand en daar dus buiten films wil kunnen kijken maar geen zin heeft om elke keer dat ding mee naar binnen te slepen.

Heb alleen een filmpje op youtube gevonden van een gast die zijn beamer in een aquarium gooit maar ik denk niet dat die heel lang heel blijft :P
http://www.youtube.com/watch?v=dCwc_Y158xQ

Iemand ooit een keer zoiets voorbij zien komen danwel weet of zoiets bestaat?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

euh dat is alleen maar de lamp m8

Iperf

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik denk dat de markt voor dit zo klein is dat geen enkele fabrikant dit gaat maken of heeft gemaakt. Ik kan het natuurlijk fout hebben maar denk niet dat je dit gaat vinden. Iets om de beamer heen bouwen lijkt mij een stuk makkelijker en goedkoper.

Verwijderd

Topicstarter
@fish sorry heb het maar vluchtig bekeken.

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-02 13:26
Kan je niet een houten kistje maken met een stukje glas aan de voorkant? Je zit niet voor niets op tweakers :p

http://axrotterdam.blogspot.nl

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ding binnen laten en naar buiten laten schijnen ? nee ?

Iperf

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:02

Onbekend

...

Een beamer heeft koeling nodig.
Ik zou hem dus niet in een afgesloten kastje zetten.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06-2025
fish schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 20:15:
ding binnen laten en naar buiten laten schijnen ? nee ?
with ^^ in bioscopen schijnt de projector ook door een raam, dat lijkt me de veiligste oplossing (en de makkelijkste ;))

Verwijderd

Topicstarter
probleem is dat je in thailand in een heel vochtig klimaat zit en het dus niet zo makkelijk is om er iets omheen te timmeren...

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 21:24:
probleem is dat je in thailand in een heel vochtig klimaat zit en het dus niet zo makkelijk is om er iets omheen te timmeren...
Qua warmte gaat waterdicht al niet werken want dan kan de warmte er niet uit. Je zou in theorie een beamer kunnen hebben die waterdicht is, maar die zal dan wel gekoeld moeten worden door het water om de beamer heen. Dat water moet dan ook behoorlijk veel zijn of zelf weer gekoeld worden anders wordt dat weer te heet.

Een andere mogelijkheid is een beamer die waterdicht is met een erg groot koelblok dat er uit steekt.

Als een fabrikant deze dingen zou maken zouden ze er denk ik zo weinig van verkopen dat het gewoon niet haalbaar is om te produceren. Hoeveel mensen zijn er nou die een beamer buiten of zelfs onder water willen gebruiken ? De markt lijkt mij gewoon weg te klein om er mee te beginnen.

Misschien dat er met Google iets te vinden is maar ik ben bang van niet.

De beamer de hele tijd van buiten naar binnen halen is ook niet aan te raden omdat volgens mij ie kapot kan gaan als de lamp nog heet is.

De beste oplossing lijkt mij toch echt de beamer een vaste plek in het huis geven en naar buiten te laten stralen.

[ Voor 13% gewijzigd door PilatuS op 04-01-2008 21:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
ghehe van binnen naar buiten laten schijnen wordt een beetje moeilijk. Het is namelijk nogal een beetje groot buiten en het huis staat te ver weg van de plek waar het scherm zou kunnen plus dat er nog een overdekking tussen zit (zonder muren, enkel dak).

voor de mensen die geinteresseert zijn heb ik dit stukje speelgoed gevonden:
http://www.nytimes.com/20...ion%20Sets&pagewanted=all

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-02 13:26
Je kan de onderkant toch open laten? Bij ons is het nog nooit van onder naar boven geregend. Ik weet niet hou het daar werkt. Met een beetje fantasie is ventilatie geen probleem.

Misschien iets meer info.

Wat is de preciese plek. Komt het nogwel onder een afdakje. Op een tafel. Op de grond? Schets de situatie eens wat duidelijker. Je moet namelijk niet alleen aan de beamer denken. Je zal toch ook nog iets van kabels/ dvd speler/ computer moeten hebben?

[ Voor 46% gewijzigd door Dekaasboer op 04-01-2008 23:04 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

• jochemh
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-12-2025
dan heb je natuurlijk nog steeds te maken met de luchtvochtigheid. Lijkt me ook niet erg gezond voor dat ding

• PilatuS
  • Niet online
Ik heb nog wel een idee, dat is een standaard beamer zelf modden. Makkelijk zal het niet zijn en de kans dat je em sloopt is ook zeker aanwezig.

Het enige probleem met een beamer die helemaal dicht zit is de koeling. Qua kabels moet het wel te doen zijn om dat waterdicht te krijgen maar ook dat zal wat mod werk zijn. Maak de kabels vast en zorg dat je met kit of met een stukje er bij te maken de kabels waterdicht er uit krijgt. Dit moet prima te doen zijn.

Je zou de beamer open kunnen maken en de lamp proberen te koelen met heatsinks en heatpipes. Vervolgens moet je een stuk van de heatsink waterdicht buiten de beamer zien te krijgen voor de koeling. Een lamp koelen met een heatsink zal niet makkelijk zijn. De boel ook echt waterdicht krijgen is ook niet simpel. De lamp waterkoelen is ook een optie maar ook niet bepaald simpel te doen. Waterkoelen maakt het afvoeren van warmte wel makkelijker door water met een pomp en een radiator.

Ik zeg niet dat je dit moet gaan doen en ik ben ook niet aansprakelijk als het verkeerd gaat maar het is maar een idee. We zitten natuurlijk wel op tweakers waar we wel van wat modden houden :P

[ Voor 14% gewijzigd door PilatuS op 04-01-2008 23:16 ]

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-02 12:28

rg-mohwa

Phoe Hé

PilatuS schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 23:13:
Ik heb nog wel een idee, dat is een standaard beamer zelf modden. Makkelijk zal het niet zijn en de kans dat je em sloopt is ook zeker aanwezig.

Het enige probleem met een beamer die helemaal dicht zit is de koeling. Qua kabels moet het wel te doen zijn om dat waterdicht te krijgen maar ook dat zal wat mod werk zijn. Maak de kabels vast en zorg dat je met kit of met een stukje er bij te maken de kabels waterdicht er uit krijgt. Dit moet prima te doen zijn.

Je zou de beamer open kunnen maken en de lamp proberen te koelen met heatsinks en heatpipes. Vervolgens moet je een stuk van de heatsink waterdicht buiten de beamer zien te krijgen voor de koeling. Een lamp koelen met een heatsink zal niet makkelijk zijn. De boel ook echt waterdicht krijgen is ook niet simpel.

Ik zeg niet dat je dit moet gaan doen en ik ben ook niet aansprakelijk als het verkeerd gaat maar het is maar een idee. We zitten natuurlijk wel op tweakers waar we wel van wat modden houden :P
Hoezo heatpipes.....echt professionele lampen in bijvoorbeeld discotheken worden soms ook watergekoeld ...dus een echte tweaker moet dat dan ook kunnen bouwen
maar geen plexiglas gebruiken he pilatus :P

Verwijderd

Topicstarter
waterkoelen is denk ik wel een van de betere opties. Simpel een kastje omheen bouwen werkt niet ivm luchtvochtigheid.

wat betreft omgeving zullen kabels ondergronds weggewerkt worden met speling zodat er genoeg ruimte overblijft om de beamer te bewegen. Als de beamer waterproof is zal het niet heel veel uitmaken waar hij staat maar hij zal wel in "iets weggewerkt worden" zodat je niet de constante dag tegen een beamer zit aan te kijken. Allemaal lekker ambitieus I know maargoed, eerst maar is goed bekijken wat de mogelijkheden zijn :P en of het redelijk voor elkaar te krijgen is om een beamer waterproof te krijgen.

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:44
Als je een soort van bak bouwt, waar je 1 rand half uit haalt zodat de beamer er net overheen kan schijnen, aangevuld met een ventilator in de wand, en daar zet je een grote glazen (eventueel vierkante) stolp of bak weer overheen. Dit geheel zet je op een rooster en vanuit die bak laat je het ventileren door luchtstroming. Lijkt me nog een goedkope oplossing.
Pagina: 1