[Vista MCE] zwart scherm icm nieuwe drivers vid

Pagina: 1
Acties:

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-02 11:45
Ik kamp al een redelijke poos met hetzelfde probleem, namelijk dat wanneer ik nieuwe drivers installeer van m'n videokaart (ATi Radeon x800 pro van asus) dat MCE van vista één groot zwart vlak wordt.

Ik heb catalyst 7.4 t/m de recentste 7.12 geprobeerd en ook via de windows update. Elke keer wordt MCE zwart. Na tot die conclusie te zijn gekomen, na dus wéér een poging doe ik dan maar weer een driver rollback naar de standaard drivers die standaard met vista meekomen. MCE doet het dan gewoon goed (met tv kijken en dvd's kijken schokkert hij wel soms, denk/hoop dat het daar wel door komt).

Voorheen was dit allemaal niet zo'n probleem en bleef ik gewoon hopen dat ooit ati een goede / werkende driver voor mijn situatie zou maken (omega drivers komen binnenkort beschikbaar voor vista 32bit en daar heb ik nog een stille hoop op). Maar sinds kort heb ik een vga -> scart kabel icm powerstrip (voorheen dus gewoon s-video). Powerstrip luisterd nogal nauw naar de driver. Met de oude wdm driver heb ik één keer alles werkend gehad maar krijg het nu niet meer voor elkaar. Hoppa nieuwe driver der op en draaien weer. Maarja, dan doet MCE het dus niet (k wijk liever niet uit naar een ander programma aangezien m'n vriendin net gewend begint te raken aan MCE :D).

Wat heb ik al geprobeerd:

Verschillende drivers zoals ik al aangegeven heb (cat 7.4 t/m 7.12 (7.9 wordt overigens op de site van ati als laatste versie voor de x800 aangegeven)).

Virusscanner aan / uit / verwijderd (misschien dat die iets blokkeerd (met name voor dat happeren probleem).

Alle updates van MS (behalve poker en de taal pakketten, ja en de vidkaart update dan).

Reinstall Vista.

Uiteraard heb ik al behoorlijk lopen zoeken op google en tweakers, k kan misschien scheel zijn maar vind niemand met hetzelfde probleem (hoewel de laatste tijd ik met google niet meer echt uit de voeten kan, kan niets meer vinden alleen kelko sites).

Mijn systeem:

Asus A78N-E (nforce2 mobo)
2GB DDR400
XP 3200+
FloppyDTV
1x 300GB (PATA) hdd + 1x 500GB (SATA) hdd
ATi Rad x800 256MB

Wat ik dus graag zou willen is dat ik gewoon MCE kan starten met de nieuwe drivers zodat powerstrip m'n resolutie juist kan aanpassen. Bijkomend voordeel zou natuurlijk het happeren van m'n beeld kunnen zijn. maar daar hebik nog een perfmon op los gelaten dus weet het niet 100% zeker dat het daar van komt.

Heeft iemand enig idee waar ik zou kunnen gaan zoeken????

• Sa1
niemand een idee? (schopke dus)

• Sa1
dus.. zelf uiteindelijk opgelost.. m'n proc is waarschijnlijk aan het overlijden. Heb hem ipv op 200mhz fsb nu op 166mhz fsb staan. Wordt nu herkend als xp2500+ ipv 3200+, draait nu goed... geen zwart beeld mee rna het updaten va nde performance index...

rlx opgelost, maa rwel weer een aankomende kosten post..