Toon posts:

(oc) total loss hulp gevraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
wel...ik was dus mijn videokaart (7600gt) aan het overclocken samen met het systeem met het progje van nvidia zelf.er werden geen abnormale temperaturen bereikt (cpu 33°,gpu 47°) toen werd het scherm ineens zwart en rebootte de pc sindsdien is hij niet meer verder geraakt dan het laden van xp en na 2 sec een blauw error scherm en herstart hij terug. hij hangt in een een loop zo moet ik het zeggen.

de bios zegt dat alles ok is en windows xp opnieuw installeren lukt ook niet

is er iets dat ik kan doen ???

• Phyc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:51
Proberen in een andere pc?

edit; XP safe mode werkt ook niet?
Wat lukt er niet aan XP opnieuw installeren? Kan je ook niet met een bootdisk in dos komen?

[ Voor 71% gewijzigd door Phyc op 04-01-2008 19:30 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Veilige modus opstarten (F8) en dat nTune verwijderen, en hiervan leren dat je nooit meer met automatische-overclock-tooltjes moet werken, en jezelf eerst goed inlezen in waar je mee bezig bent en het dan handmatig doen ;)

Verwijderd

Topicstarter
veilige modus lukt niet,als hij xp wil laden crasht hij.
xp kan niet hersteld,verwijdert,of op nieuw geinstalleerd worden.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2008 19:38 ]

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

mocht de manier van leonpwner1 niet werken doe dan dit:
noteer je bsod foutmelding
in de faq (moet je even zoeken welke faq het is) moet je die foutmelding dan opzoeken dan kun je in ieder geval zien wat voor fout het is en dan weer verder kijken

crashed hij dus ook als je veilige modus wilt inladen? (dus gelijk op geloof ik F8 rammen en dan windows veilige modus selecteren)

[ Voor 21% gewijzigd door GoldenSample op 04-01-2008 19:37 ]

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

"de bios zegt dat alles oke is"...

Kweenie maar dat zegt eigenlijk niets over welk component je mogelijkerwijs naar een andere wereld hebt geholpen. Oftewel; heb je al geprobeerd om een andere videokaart te plaatsen; dat lijkt me nu even de boosdoener?

Zie ook even:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Windows XP en 2000 BSOD guide

[ Voor 21% gewijzigd door MAX3400 op 04-01-2008 19:41 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
kan ik er een laptopkaart insteken?het is de enigste die ebschikbaar is...heb er geen idee van

en die links doen mij alleen maar meer verdwalen sorry

ik heb de foutmelding kunnen aflezen (duurde ook ff)

-stop: 0x00000024 (0x001902FE,0XBACEB6DC,0XBACEB3D8,0XBA57ED4F)

-ntfs.sys - adress BA57ED4F base at BA531000,datestamp 45CC56a7

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2008 20:05 ]

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Boot eens een linux live cd, bijvoorbeeld ubuntu.

• Avalaxy
Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 19:59:
kan ik er een laptopkaart insteken?het is de enigste die ebschikbaar is...heb er geen idee van

en die links doen mij alleen maar meer verdwalen sorry
Nope die hebben een MXM slot, áls ze uberhaupt niet op het moederbord zelf vastgesoldeerd zitten...

Maar je had het net over het crashen tijdens het laden, maar opstarten in veilige modus doe je vóór het laden, dus heb je al continu op F8 geramd na het verschijnen van de POST?

En dat je Windows niet kunt reïnstallen lijkt me sowieso onzin, na het BIOS scherm gelijk vanaf je CD booten, daar komt nog geen OS bij kijken... :P

Of idd even een Ubuntu CD booten om te kijken of je hardware iig nog goed werkt, al denk ik van wel. Hardware gaat niet zo snel kapot, ze zijn ook beveiligd.

[ Voor 10% gewijzigd door Avalaxy op 04-01-2008 20:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
leonpwner1 schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 20:06:
[...]

Maar je had het net over het crashen tijdens het laden, maar opstarten in veilige modus doe je vóór het laden, dus heb je al continu op F8 geramd na het verschijnen van de POST?

En dat je Windows niet kunt reïnstallen lijkt me sowieso onzin, na het BIOS scherm gelijk vanaf je CD booten, daar komt nog geen OS bij kijken... :P
heb ik al geprobeerd, en booten van de cd daar heeft hij ook geen zin in

• Avalaxy
Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 20:14:
[...]

heb ik al geprobeerd, en booten van de cd daar heeft hij ook geen zin in
In je BIOS wel de first boot device op CD-ROM ingesteld?

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-03 11:26
klinkt als:

kapot geleugen

you had me at EHLO

• Avalaxy
Klinkt niet best.

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03 16:43

BruT@LysT

Fear and Loathing

Mij lijkt het stug dat ie niet van een cd wil booten, het feit dat je videokaart de leestekens nog fatsoenlijk op je scherm kan toveren zegt genoeg. Je zal bij die ene vastloper je bootsector wel deels gesloopt hebben.
Ik gok dat je dan niet enkel de clocksnelheden van je videokaart hebt aangepast maar misschien ook wel je FSB, PCI clock etc, ik gok maar wat. Daardoor kan je SATA/PATA controller in de soep zijn geraakt waardoor je nu beschadigde informatie op je schijf hebt. Gevolg is dat hij niet meer wil booten van je actieve bootschijf.

Weet je zeker dat hij niet van CD wil booten, heb je in het BIOS wel aangegeven dat hij van CD moet booten? En ook even de prioriteiten checken, CD moet wel boven HDD verkozen worden anders pakt hij alsnog je HDD.

En als je van CD boot, wat gaat er dan precies fout?

Verwijderd

Topicstarter
leonpwner1 schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 20:16:
[...]

In je BIOS wel de first boot device op CD-ROM ingesteld?
nu wel ja, hij laad alles, vraagt naar wat ik met de installatie wil doen.ik zeg repareren en...crash

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:06

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Wat zegt Memtest?

Regel : if you can't miss it, don't break it... Oftewel, zo lang je niet bereid bent een nieuwe te kopen/iets achter de hand te hebben, niet overklokken...

Oh, en inlezen, maar daar is het een tikje laat voor.
Neem aan dat je niet ergens een oude (desnoods PCI) videokaart kunt lenen? Harde schijf getest? (tooltje van fabrikant bijvoorbeeld?), Wellicht heb je meer dan je videokaart overgeklokt, of is er meer fout gegaan...

Wat heb je eventueel aan (werkende en passende) reserveonderdelen? Zou gewoon proberen zo basis mogelijk op te starten, en te kijken tot waar het loopt... Videokaart alleen kan kapot zijn (ziet het wel naar uit, check condensatoren eens?), maar er kan meer mee in z'n graf zijn gegaan...

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 20:31:
[...]

nu wel ja, hij laad alles, vraagt naar wat ik met de installatie wil doen.ik zeg repareren en...crash
Moet je ook niet repareren, gewoon opnieuw installeren :P it's your own fuckup :D

[ Voor 4% gewijzigd door BruT@LysT op 04-01-2008 20:33 ]

Verwijderd

Aangezien ik exact hetzelfde heb gehad 2 weken terug heb ik ook het sterke vermoeden dat je geheugen rot is. Booten, maar daarna een blauw scherm en dan was het weer afgelopen en raakte het systeem in een soort bootloop. Bij mij waren 2 DIMM reepjes zo gaar als wat. Memtest86 sloeg al snel helemaal vast bij beide reepjes (ook onafhankelijk getest). Ook ik heb nTune gebruikt, alleen niet op het moment dat er iets gebeurde. Aangezien ik meer van dit soort gekke dingen heb gehoord verdenk ik zelf ook nTune

Hoe mijn videokaart er aan toe is durf ik alleen niet te zeggen. Bij gebrek aan geheugen heb ik het minst kapotte reepje in mijn pc gedaan, en booten met de onboard videokaart wilde nog wel lukken. Zodra ik de AGP kaart installeerde was het gelijk weer mis. Ik vermoed dat dit komt omdat de 32MB van het RAM geheugen die eerst door mijn onboard kaart gebruikt werd ineens vrij kwam als systeemgeheugen waar kennelijk de meeste fouten in zaten waardoor hij in de loop raakte. Nu merk ik wel veel artefacts ook met mijn onboard videokaart waardoor ik dus betwijfel of mijn AGP kaart echt stuk is. Al met al gok ik dus dat het je geheugen is.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2008 20:36 ]

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

In geval van een benaderbare schijf onder dos kan je met een bootdisk en fdisk nog proberen om "fdisk /mbr" te runnen. Ik geloof echt dat je Master Boot Record aan gort is. En anders gewoon je bootpartitie formatteren en windows opnieuw erop zetten.

Eventueel belangrijke data kan je nog wel benaderen als je de schijf aan een andere pc knoopt en er niet van boot. De bestanden zijn vast nog prima te benaderen, je kan alleen niet meer van deze schijf booten. Dit werkt pas weer na een verse format+install

Misschien zijn er nog andere methodes om dit soort problemen op te lossen, ik had het een paar jaar geleden nog regelmatig met de brakke onboard raid controllers. Als je wat te ver met bussnelheden en timings ging aanmodderen had je grote kans op data corruptie. Soms zelfs uit het niets, het ene moment zat je nog lekker in windows, en het andere moment wil hij niet meer opstarten. MBR weer aan gort, zo bleef je bezig... Ik had er met de SIL3112 controller nogal wat last van met een raid-0 opstelling.

[ Voor 42% gewijzigd door BruT@LysT op 04-01-2008 20:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
installeren wil hij ook niet dan toch een kapot geheugen blijkbaar :'(

heeft formateren via een andere pc enige kans op succes? of is het echt total loss?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 20:42:

heeft formateren via een andere pc enige kans op succes? of is het echt total loss?
Hoeveel DIMM's heb je in je pc? Probeer anders de pc eens met één DIMM te starten. Bij mij heeft dit dus geholpen. En ja, anders bij een computerwinkel vragen of je het mag testen met een stripje om te kijken of dat de oorzaak is. Redelijk goedkoop op te lossen als het daarbij blijft.

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 20:45:
[...]

Hoeveel DIMM's heb je in je pc? Probeer anders de pc eens met één DIMM te starten. Bij mij heeft dit dus geholpen. En ja, anders bij een computerwinkel vragen of je het mag testen met een stripje om te kijken of dat de oorzaak is. Redelijk goedkoop op te lossen als het daarbij blijft.
Je zou wel verwachten dat minstens 1 dimm wel goed is, zo kan je het inderdaad makkelijk even testen.

Overigens wel schokkend dat je je geheugen zou makkelijk zou kunnen slopen. Ik zie de relatie tussen het overclocken van de videokaart en intern geheugen wat kapot gaat niet echt. Heeft het geheugen soms lange tijd op hoog voltage etc. gedraaid?

[ Voor 19% gewijzigd door BruT@LysT op 04-01-2008 20:50 ]

• Avalaxy
Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 20:42:

Om te testen of je hardware nou echt kapot is kun je, zoals eerder gezegd, eventjes gratis Ubuntu (of een andere Linux Distro) downloaden en booten vanaf de cd (dan hoef je niets op je hardeschijf te installeren). Als dat gewoon werkt dan ligt het aan je Windows (wat mij het meest waarschijnlijk lijkt, maar gezien je crashes kan het ook je hardware zijn die kapot is gegaan). Mocht ook Ubuntu niet werken dan ligt het aan je hardware. Je BIOS resetten zal niet veel helpen aangezien nTune slechts softwarematig overclockt zover ik weet.

Verwijderd

Topicstarter
dimm is toch ram ?toch? ik heb 2 kaarten steken van 1 gb

ubuntu is gedownload en wordt elk moment op cd gebrandt

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2008 20:50 ]

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 20:49:
juist, haal er 1'tje uit en doe een test met 1 DIMM, daarna deze omwisselen met de andere DIMM.

Als het dan inderdaad aan je geheugen ligt weet je gelijk welde de boosdoener is.

PS. Wel beetje voorzichtig met ESD enzo heh, geheugen kan je erg snel mollen door onzorgvuldig erin en eruit halen. Ik heb laatst nog weer 512MB gemolt op die manier.

[ Voor 19% gewijzigd door BruT@LysT op 04-01-2008 20:53 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 20:49:

ubuntu is gedownload en wordt elk moment op cd gebrandt
DIMM is inderdaad een reepje geheugen. Dus gewoon even testen met één DIMM in het eerste DIMM slot van je moederbord. En als die niet werkt het andere reepje testen. Draai voor de volledigheid ook memtest86 (www.memtest86.com) als dat wil lukken.

Verwijderd

Laats ook gehad bij een PC met XP SP2, toen bleek inderdaad dat het ddr geheugen de geest had gegeven. Met zelfde symptomen, ik zou inderdaad is een andere geheugenbank erin zetten. Bij mij kwam trouwens het "kapotte" geheugen nog wel door de bios memtest heen

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 20:52:
[...]

DIMM is inderdaad een reepje geheugen. Dus gewoon even testen met één DIMM in het eerste DIMM slot van je moederbord. En als die niet werkt het andere reepje testen. Draai voor de volledigheid ook memtest86 (www.memtest86.com) als dat wil lukken.
Ubuntu heeft memtest86 aan boord, die is hij nu aan het branden. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door mad_max234 op 04-01-2008 21:27 ]

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2025
Nog aan het voltage van het geheugen gefriemelt? Zorgde laatst bij mij ook voor een BSOD met verwijzing naar ntfs.sys.

Even de specs van je DIMMs opzoeken bij de fabricant, en het juiste voltage instellen.

Al is het maar om het uit te sluiten ;)

Verwijderd

mad_max234 schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 21:26:
Ubuntu heeft memtest86 aan boord, die is hij nu aan het branden. ;)
Ah, dat wist ik niet! Had ik mijzelf een cd-rommetje kunnen besparen met het branden van 60kb op één cd :P

Verwijderd

Topicstarter
ik heb wat met de dimm's liggen spelen en ik heb er wat meer leven uit gekregen (niet genoeg om op te starten helaas)

ik heb hem maar gwn binnegedaan voor "reparatie" men orgineel mobo iis terug aangekomen (oja total loss heb et moete opsturen en heb na een antal maanden een nieuw gekregen :o) heb die van de winkel niets verteld over mijn ram dat kapot is gegaan dus mischien denkt hij wle dat het zijn eigen schuld was en vervangt hij het ofzo

toch maar is even iedereen bedanken voor de aangeboden hulp, het is hier werkelijk een gezellig forum;) nog een gelukkig nieuwjaar alemaal, hoewel het hier niet zo fantastich van start is gegaan :p
het zal weer even duren voor ik me weer aan zo iets waag (men ouders zijn wreed pist op me)

groetjes
Pagina: 1