Toon posts:

telefoonmodem gebruiken met KPN Experiabox

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Na mijn zolder eens opgeruimd te hebben kwam ik nog een telefoonmodem tegen. Die wil ik nu dus gaan aansluiten, maar ik heb geen idee hoe... Ik maak gebruik van een KPN experiabox.

Even een uitleg over de situatie:
Er gaat 1 kabeltje vanuit de muur naar een splitter. Daaruit gaan 2 kabeltjes mijn experiabox in. 1 voor het internet en 1 voor de telefoon. Met de experiabox is het mogelijk om 2 vaste telefoonnummers te hebben. Dat is mogelijk doordat er 2 aansluitingen in de experiabox zitten voor naar een telefoontoestel (tel 1 en tel 2). Als je op je 1e telefoonnummer wordt gebeld, gaat het telefoontoestel over die aangesloten staat op tel 1. Als je op je 2e telefoonummer wordt gebeld, gaat het telefoontoestel over die aangesloten staat op tel 2.

Afbeeldingslocatie: http://www.habboice.nl/experiabox.gif

Nu wil ik vragen, is het mogelijk om vanuit mijn Tel 2 aansluiting een lijntje te laten lopen naar mijn telefoonmodem in mijn computer (zoals de rode lijn op de afbeelding hierboven).. Als dat niet kan, hoe los ik het dan op?

Alvast bedankt. Bryan

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Het kan, mits je bij je provider (ik neem aan KPN?) een 2de lijn afneemt. Dan wordt Tel2 geactiveerd zodat je die kan gebruiken.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Ok das mooi, het geeft dus geen problemen bij het instellen enzo??

En wat voor software kan ik er trouwens bij gebruiken?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Wat wil je met je modem doen? de telefoon aanpakken? internetten? faxen?
Gewoon een progseltje downloaden waarmee je kan telefoneren of faxen. Als je wil surfen via je modem heb je een inbel account nodig.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:54
Je kan dat oude modem ook als nummermelder gebruiken dacht ik. Is wel software voor te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil via de telefoonmodem gewoon kunnen bellen en gebeld worden (met nummermelding als het kan). Hebben jullie aan te raden software ervoor?
Pagina: 1