[p4vxasd2+] crast telkens en zijn geen biossen voor

Pagina: 1
Acties:
  • 88 views sinds 30-01-2008

• misterm90
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-05 15:09
hallo ik heb een probleem met een moederbord die ik voor een zwager moet inbouwen. de zijne was door een onbekende reden kapot gegaan terwijl hij op vakantie was (de reparateur in zwolle zei dat het door blikseminslag kwam terwijl de stekker eruit was staat hier ook wel ergens op het forum)
het probleem is dat hij absoluut geen windows wil installeren ik heb al verschillende windows cd's waaronder een paar illegale geprobeerd maar telkens bleef hij of haken of wat dan ook crashen ik heb het ook geprobeerd door op een andere computer via de windows cd's te laten installeren totdat de bestanden op de hardeschijf zijn gekopieerd en de pc word gereset, op dat punt heb ik de harde schijf op de p4vxasd2+ moederbord aangesloten maar toen gaf hij weer een andere error ( NTDLR kan niet worden gevonden) ik word nu onderhand sch**Tziek van dit cheap-ass moederbord
wat er in zit de oudere pentium 4 2.6 ghz ( moederbord herkent hem als een 2.0 ghz) een geforce 5500 en 512 mbram

de data die op de verschillende partities staan mogen absoluut niet verwijderd worden en de c: partitie is al gebackupped dus die is al leeggehaald en dergelijke

weet iemand mijn verlossende antwoord te geven ?
alvast super hartelijk bedankt en een gelukkig nieuwjaar nog =) _/-\o_

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-05 22:55
je zult toch meer moeten vertellen?
Waar gaat hij fout.
Welke hardware heb je?
Heb je de faq gelezen?

• misterm90
jan99999 schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 23:25:
je zult toch meer moeten vertellen?
Waar gaat hij fout.
het gaat fout bij windows installeren zoals verteld..
Welke hardware heb je?
zie mijn verhaal...
-pentium 4 2.6 ghz
-512 mb ram
- geforce 5500 256 mb AGP 8x
- p4vxasd2+ van elite group ( agp is alleen 4x)
voor de rest heb ik er niks aanhangen behalve een hardeschijf van 160gb
ik heb 1x een bios flash geprobeerd maar toen ik daarmee bezig was zei het programma een of andere foutmelding . ik zal nog een keer proberen
Heb je de faq gelezen?
natuurlijk, ik zie en bij PMG en bij windows clients geen enkele vraag voorbij komen dat de installatie elke keer mislukt bij een willekeurige moment

[ Voor 23% gewijzigd door misterm90 op 05-01-2008 13:11 ]

Verwijderd

als hij de processor in de bios al fout aangeeft lijkt het mij een gaar moederbord...

• misterm90
hoe kan het dan dat hij op een ( oude 3gb ) andere hardeschijf met windows 98 wel gewoon wil booten of iets dergelijks ?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:04
Ik zou op marktplaats naar een ander moederbord zoeken en deze mooi in de container flikkeren.

Ik heb ook zoiets gehad met een moederbord en werd er ook helemaal leip van. Ik heb het moederbord mooi weggeflikkerd. (Wel apart want er was verder niks mee aan de hand, condensators waren niet bol e.d)

• misterm90
probleem is dat het niet mijn eigen moederbord is .. en probeer dat maar aan een leek te vertellen dat hij het wel doet maar toch niet helemaal goed op zijn systeem. ik heb het van een kameraad gekregen speciaal voor hem .. en dan werkt het niet goed. daarbij is het weggooien een veelste simpele oplossing ( in mijn ogen. )

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:51
Weet je zeker dat de rest van de onderdelen helemaal oké zijn ? Indien het inderdaad blikseminslag is geweest heb je grote kans dat niet alleen zijn mainboard een tik heeft gehad.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

mistermerlijn schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 13:08:
[...]

natuurlijk, ik zie en bij PMG en bij windows clients geen enkele vraag voorbij komen dat de installatie elke keer mislukt bij een willekeurige moment
En dan ben je nergens het woord "Memtest" tegengekomen :?

Begin eens met daadwerkelijk de FAQs hier door te nemen (niet alleen lezen, ook doen), om te beginnen de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.