Instabiele Vaio VGN FS215E

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MrPanda
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-08-2021
Hallo mensen!,

Ik heb hier een Vaio laptop... aangeschaft in september 2006. Deze laptop is dus uit de garantie.

Ik heb het volgende probleem. Op moment dat ik de laptop start doen de toetsen het heel even. je ziet ook de lampjes van o.a. numlock branden. zodra het bioslogo komt vallen deze lampjes uit.
En kan er geen enkele toets meer gebruikt worden. Dus ik kan geen windows installeren.

Ik heb al 2 dagen lang van alles geprobeerd, hier even een overzicht:

Ik heb Ubuntu er maar eens in gedaan, en jawel hoor. de laptop functioneerd uitstekend. Omdat Ubuntu Live cd afteld van 30 naar 0 en dan automatisch opstart kwam ik geen problemen tegen. In ubuntu zelf deed het toetsenbord het perfect!

Ik heb hem toen afgesloten.. en opnieuw gestart... na wat keren op de esc en f8 toets te hebben gedrukt (100x ofzo :) kreeg ik eindelijk een bootmenu ! (YEAH!) Toen heb ik direct WIN XP geinstalleerd.. Ging allemaal vlekkeloos.. Toen wilde ik met de laptop naar een andere plaats in dit gebouw en trok ik de stekker eruit. BLUESCREEN.. windows kapot. Toen maar even geCHKDSKT;)

Na de herstelprocedure deed windows het weer. Ik ging o.a. drivers installeren etc etc

Toen opnieuw opstarten en jawel.. geen toetsenbord meer... windows starte niet meer op wegens een foutmelding (dll) en laptop gaat dan automatisch weer uit...

Kortom ik kan nu niets doen, geen windows installeren...

Wat mijn idee is om een biosupdate uit te voeren. maar dan moet ik wel eerst WINXP in stalleren. ik heb de nieuwe bios al op m'n usb stick staan.

Verder heb ik trouwens memtest gedaan. met de ene cd (die ik toevallig tegen kwam) kreeg ik bij elk bankje en elk slot het zelfde aantal error's. Nu met mijn eigen memtest cd heb ik tot nu toe nog geen fouten kunnen constateren.

Ik heb trouwens de laptop al geprobeerd zonder accu..
Zonder het wireless insteek kaartje op het moederbord..
om ste beurt module verwisselen ook al geprobeerd.

Ik heb ook contact gehad met sony. De laptop valt dus niet meer binnen garantie. Als ik de laptop opstuur ben ik MINIMAAL 233 kwijt.. en als het een grote reparatie is +/- 800. Aangezien ik vaak genoeg laptops en pc;s heb gerepareerd constateer ik dus dat dit een "grote reparatie " is. die 800 euro is hij absoluut niet waard, maar wil wel graag dat hij het weer gaat doen

mijn ideeen raken een beetje op...

Hebben jullie het zelfde probleem? suggesties?

Alvast bedankt!

(je kan me ook mailen)

THANX!

[ Voor 0% gewijzigd door Laurent op 05-01-2008 21:13 ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Hij is niet uit de garantie. Wettelijk gezien heb je namelijk twee jaar garantie.

Ik lees net dat je al met Sony hebt gebeld. Ook Sony staat niet boven de wet, je hebt gewoon recht op garanatie.

[ Voor 41% gewijzigd door pven op 04-01-2008 18:44 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• MrPanda
aangezien ik er al zelf aan heb gesleuteld. is er dan nog steeds garantie?

• MrPanda
Weet iemand meer over die wettelijke 2 jaar garantie? Is dat ook in Nederland..?
ik kan het niet vinden op google..

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:10

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

MrPanda schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 13:12:
Weet iemand meer over die wettelijke 2 jaar garantie? Is dat ook in Nederland..?
ik kan het niet vinden op google..
Die wettelijke 2 jaar garantie is door heel europa zo. De fabrikant MOET volgens de EU 2 jaar garantie geven. De winkels gaan hier in NL lekker losjes mee om en geven je maar uiteindelijk 1 jaar, ook al heb je recht op 2. Weinig consumenten weten dit.

Zoals ik dit zo lees wat je er ook aan gesleuteld hebt( wireless kaart verwijderd/ batterij/ geheugen) Meestal is dit niet te controleren door Sony. Ik zou eens met sony mailen of bellen en vragen wat je moet doen. Je situatie uitleggen en alles erop en eraan. Ik heb dit ook gedaan bij mijn Sony MP3 speler die de winkel niet meer garantie wou geven maar ik nog wel recht erop had. Ik heb hem toen opgestuurd naar SonyNL en daar hebben ze hem kosteloos gerepareerd en ik kreeg 4 week later het hele bruikbare apparaat terug.

[ Voor 35% gewijzigd door Touchdomex op 05-01-2008 13:22 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• MrPanda
Volgens Sony is de laptop uit garantie. Het rare vind ik dat de laptop gewoon goed functioneerd onder o.a. Ubuntu..

Bios flash via ubuntu mogelijk? is een exe bestand.

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-01 11:48
Over garantie. Van producten kan je een bepaalde levensduur verwachten. Als het product het eerder begeeft bij normaal gebruik dan hoort de winkel/leverancier zijn verantwoordelijkheid te nemen in deze.

Het bij normaal gebruik maakt dit geheel interessant. Het 1e halfjaar ligt de bewijslast namelijk bij de fabrikant. Na dit halfjaar draait het om en ligt de bewijslast bij de klant. Kortom, bewijs maar dat jou problemen bij normaal gebruik zijn onstaan.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• MrPanda
2x goed nieuws

Vanochtend Sony NL gebeld. Ik heb toen de situatie voorgelegt en ik heb daarbij gezegt dat in de europese wet staat dat de consument recht heeft op 2 jaar garantie. Dit ging ze voor me uitzoeken

Ik starte de laptop en "ik had weer eens mazzel" het toetsenbord werkte even! Ik heb snel WindowsXP geinstalleerd. Toen heb ik alle drivers geinstalleerd en een biosflash uitgevoerd.

WEG PROBLEEM! De laptop functioneerd weer uitstekend! Toen kort daarna belde Sony NL mij terug met het nieuws dat de consument inderdaad recht heeft op 2 jaar garantie. Het tweede jaar hoor je wel bij de dealer verhaal te halen. Zo niet dan sturen zij de zaak naar Sony in schotland waar hun reparatiedienst is.(hoofdkantoor)

Gelukkig hoeft het zover niet te komen

Hierbij bedankt voor jullie reacties!

Ciao :P
Pagina: 1