Areca en moederborden

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dj_dysaster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-02 15:29
Beste tweakers,

Ik heb sinds gister een areca arc 1220 (pci-e) van webconnexxion mogen ontvangen. Natuurlijk direct in mn server geplaatst die een MSI K9AG Neo2-Digital moederbord bevat. De areca zit in het enige pci-e 16x slot, en ik gebruik de onboard vga. Ik kan perfect in het bios van de areca en van het mobo van alles instellen, maar een OS booten ho maar.

Op het moment dat mn bootloader moet verschijnen blijft mn scherm leeg (geen streepje, niks) en het systeem boot niet verder (ssh login is niet mogelijk). Het moederbord is helaas dus niet compatible met de areca (idioot eigenlijk dat het bios wel perfect beeld geeft).

Ik ben dus opzoek naar een oplossing;

1. Doormiddel van een aangepast bios (iemand een doeltreffend email adressje bij msi?) van msi of een 3e partij in mn mobo flashen zodat de video output wel naar de onboard geroute wordt.

2. Een ander mobo (AM2/DDR2/PCI-e/NON-SLI (GigaByte GA-MA69G-S3H ofzo)).

3. ?

Zou er iemand die hier ervaring mee heeft mij misschien verder kunnen helpen? Alvast heel erg bedankt d:)b

best frustrerend om met een kaart van 500 euri te zitten die niet in je mobo werkt

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Hi, ik heb ook de ARC1220, alleen dan in een Intel Desktop Board, ook een PCI-E x16 slot, waarbij ik onboard VGA gebruik. Ik heb zelf verder geen problemen met het booten van een OS of een cd, maar ik draai dan ook linux (Debian Etch). Aangezien je over SSH praat, heb ik het idee dat je ook een linux draait?

Heb je al geprobeerd te booten van een Linux LiveCD, een usb-stick/usb-hardeschijf of eventueel via PXE?

Edit: en ik denk dat als je beeld krijgt, in je BIOS kunt en in het BIOS van de Areca, dat het dan wel goed zit. Mischien heb je ergens een instelling in een van je BIOSsen niet goed staan, iets met AHCI, hdd detect delay, bootvolgorde oid?

[ Voor 22% gewijzigd door jealma op 04-01-2008 18:47 ]

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• dj_dysaster
Bootvolgorde is het probleem niet, booten van een cdtje werkt ook niet, levert het zelfde probleem op. Nog ff geprutst met de boot squence enzo, heeft helaas niks mogen helpen. Trek ik de kaart eruit werkt het systeem perfect en boot prima door.

Ook een los PCI (dus geen pci-e) kaartje geeft het zelfde resultaat (geen beeld bij bootloader).

Tevens nog het bios geflasht naar de laatste versie (1.5) van de msi site. Ook geen resultaat.

edit: Mijn OS is gentoo linux met kernel 2.6.20 en grub als bootloader, ook het routen van de default output van grub/getty naar de seriele poort mag niet helpen, de hele bak hangt dus echt en boot niet verder

[ Voor 18% gewijzigd door dj_dysaster op 04-01-2008 19:26 ]

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-02 21:54

John2B

I Love RAID5..!!

Een dergelijk probleem ligt bij de fabrikant (Firmware) van het moederbord. Even een mailtje naar MSI en misschien is er al een Beta versie.

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

• dj_dysaster
Heeft iemand toevallig een (technische dienst) mail adress van MSI? Het enige wat ik zo kan vinden is die gare wizzard van msi (waar mijn type mobo ook nog is niet bij staat).

Edit: Ik heb een mailtje gestuurt naar support@msi.com.tw

Edit2: Mailtje krijg ik mooi weer terug gebounced, dat adres is dus dood :|

[ Voor 28% gewijzigd door dj_dysaster op 05-01-2008 11:09 ]

• dj_dysaster
Schopje dan maar, inmiddels ook een mail naar areca gestuurt. Iemand nog een fatsoenlijk email adress van msi?

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-02 21:54

John2B

I Love RAID5..!!

Misschien lukt het via het formulier van MSI:

http://www.msicomputer.com/msiapps/ts_form.aspx

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

Pagina: 1