Ik wil de output van mijn CMS'je graag versturen zonder breaks. Met andere woorden:
Ik heb hier (na een hoop gepruts) de volgende regex voor gevonden:
Dit werkt goed, behalve als er een textarea met content in de output zit:
En dat moet dus niet. Als ik bv. een stylesheet open vanaf de server, ziet dat er niet uit in de textarea waarin je het kunt bewerken:
Mijn vraag is dus hoe ik de regex moet aanpassen, zodat deze content tussen <textarea>-tags ongemoeid laat. Welke regex koning kan mij helpen?
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
| <div id="mijn_div"> <h1>Een kop</h1> <p>Hier de content</p> </div> /* wordt verstuurd als: */ <div id="mijn_div"><h1>Een kop</h1><p>Hier de content</p></div> |
Ik heb hier (na een hoop gepruts) de volgende regex voor gevonden:
PHP:
1
| $output = preg_replace("'([\r\n])[\s]+'", "", $output); |
Dit werkt goed, behalve als er een textarea met content in de output zit:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| <div id="mijn_div"> <textarea> * { margin: 0; padding: 0; } </textarea> </div> /* wordt nu verstuurd als: */ <div id="mijn_div"><textarea>* {margin: 0; padding: 0;}</textarea></div> |
En dat moet dus niet. Als ik bv. een stylesheet open vanaf de server, ziet dat er niet uit in de textarea waarin je het kunt bewerken:
Cascading Stylesheet:
1
2
| {margin: 0;padding: 0;}body {background: #fff url(bg.gif) repeat-x fixed;font: 75%/1.4 Arial, sans-serif;line-height: 18px;overflow: -moz-scrollbars-vertical;height: 100%;padding-top: 10px;}table, th, td {border-color: #9C9A9C; border-collapse: collapse;}img {border: 0;}img.icon {margin: 0 15px 16px 0; padding: 0 0 20px 0; vertical-align: top; float: /* etc. dus... */ |
Mijn vraag is dus hoe ik de regex moet aanpassen, zodat deze content tussen <textarea>-tags ongemoeid laat. Welke regex koning kan mij helpen?