[LCD tv] HTPC via HDMI en VGA mogelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-02 10:30
Ik heb straks een HD ready tv met PC en HDMI aansluitingen, Toshiba 32C3500, resolutie is 1366x768.

Het moederbord van mijn htpc heeft een native HDMI aansluiting (Gigabyte GA-MA69GM-S2H) . Ik zit nu te dubben hoe ik de HTPC aan zal sluiten:

HDMI: dit is het meest logisch, je kan op de tv de beeldkwaliteit optimaliseren (via vga kan je vaak niet veel meer doen aan de beeldkwaliteit). Nadeel is volgens mij dat ik enkel 720p als resolutie vanuit de HTPC kan aanbieden, dus 1280x720. Dit betekent dat de tv altijd het beeld moet upscalen tot de eigen resolutie. Het bureaublad van de pc en andere stilstaande beelden (foto's!) zijn dan volgens mij niet meer zo scherp.

VGA: hiermee kan ik of 1360x768 of 1368x768 aanbieden waarna de tv 1:1 pixelmapping kan doen en het bureaublad haarscherp wordt.

Is het mogelijk om vanuit de HTPC een hdmi en een vga kabel met de tv te bedienen en afhankelijk van de toepassing vanuit de tv de ingang te bepalen? Volgens mij moet zoiets gewoon werken of zie ik iets over het hoofd...

Als er andere zaken aan mijn bovenstaande verhaal niet kloppen hoor ik het uiteraard ook graag.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock