Toon posts:

Nieuw systeem voor triplescreen

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel staat er in onze woonkamer een een P4 2.4GHz met 768MB geheugen. Hier hangen 2 19" TFTs (op 1280*1024) aan, waar met name veel op gepokerd wordt. Gamen gebeurd incidenteel (en dat zijn ook oudere spellen zoals Generals, over netwerk), en heeft dus ook geen prioriteit.
Aangezien het op (8vensterig, op 2 schermen) pokeren eigenlijk veel te traag gaat (met name bij gebruik van aanvullende applicaties zoals Pokertracker wat redelijk veel cpu gebruikt) wil ik op zoek naar een nieuw systeem.

Nu hebben we ook een plasma hangen, die ik ook graag aan wil sturen. (beschikt over een vga ingang).
De vraag is nu natuurlijk, hoe zit het optimale systeem eruit. Uiteraard ben ik op onderzoek uit gegaan en kwam vooralsnog uit bij het volgende systeem:

Mobo: Asus M2A-VM HDMI
Proc: AMD x2 4800
GPU: ATI HD2400
Geh: 2GB Kingston
Behuizing: Antec 4800b
(ik heb nog een 160gb sata en 200gb pata liggen)

Nu vraag ik me af; kan ik hier zonder problemen 3 schermen op aansluiten. Ik heb geen ervaring met geintergreerde videokaarten, maar werkt het that easy? En hoe zit het met HD playback?
De plasma is 1366*768 (oid) native, maar kan ik ook een 1280*1024 bureaublad daarop clonen? Of is het slechts mogelijk je bureaublad uit te breiden naar de TV? Heeft iemand hier ervaringen mee?

Alle tips, op- en aanmerkingen zijn welkom! (ook suggesties mbt andere specificaties!)

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-01 07:51

LauPro

Prof Mierenneuke®

Hehe:
Afbeeldingslocatie: http://www.superpokerpc.com/images/Quad-LCD-Stand-New3.jpg
Ik zou persoonlijk bij multiscreen opstellingen geen ATi nemen. Op die PC kan je wel 16 schermen hangen. HD-playback zou op zich moeten kunnen, zorg er iig voor dat dat via een bus gebeurt die een beetje snel is.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:30
Probleem is dat dat bord een HDMI uitbreidingskaart heeft die in het enigste PCIe 16x slot moet. Misschien ene puntje om op te letten als je daar gebruik van zou willen maken. Anders wordt je volgens mij gedwongen tot Analoog uit.

Verwijderd

Topicstarter
LauPro schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 17:28:
Ik zou persoonlijk bij multiscreen opstellingen geen ATi nemen. Op die PC kan je wel 16 schermen hangen. HD-playback zou op zich moeten kunnen, zorg er iig voor dat dat via een bus gebeurt die een beetje snel is.
Waarom geen ATI als ik vragen mag?
Deze kan ik ook nemen: Asus M2N-VM DVI, en dan icm met een 8400gs (volgens mij kan ik het beste wel Nvidia bij Nvidia nemen)
GENETX schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 17:41:
Probleem is dat dat bord een HDMI uitbreidingskaart heeft die in het enigste PCIe 16x slot moet. Misschien ene puntje om op te letten als je daar gebruik van zou willen maken. Anders wordt je volgens mij gedwongen tot Analoog uit.
Goed punt.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:29
ATi kan heel goed multiscreen hoor. Ook een ATi kaart met een moederbord met nVidia chipset kan gewoon natuurlijk.
Maar als ik me niet vergis heb je voor 3 schermen + plasma 2 videokaarten nodig? Dat betekent dan weer dat je of 1 PCI-e en één PCI moet doen of een moederbord kopen met 2x PCI-e zodat je 2 videokaarten naast elkaar kan zetten.

Als je Vista wil gaan draaien heb je iig 2 videokaarten van dezelfde fabrikant nodig (dit is een beperking die ze in vista hebben ingebouwd om de stabiliteit te verbeteren)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-01 07:51

LauPro

Prof Mierenneuke®

Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 23:07:
Waarom geen ATI als ik vragen mag?
Mijn ervaring is dat de drivers zuigen op dit vlak. Met nVidia kan je allemaal profielen maken e.d., de tool gaat er al vanuit dat er meerdere kaarten kunnen zijn terwijl bij ATi het instellingen per kaart blijven. Zeer irritant in een multi display setup.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-01 12:36
Ik heb vandaag mijn triplescreen gefixt, 2x 20"acer TFT + 1 FullHD plasma verbonden met een 10M HDMI
mijn 2x 20" zijn aangesloten via DVI op een X1950Pro, en deze voldoet nog steeds voor de meerste games(rts/eve enzo) ik heb er nu een 2600Pro passive bij bekocht voor mediaportal.
heb het even getest met full HD content en dat ging perfect

Verwijderd

Topicstarter
Ramon schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 23:19:
ATi kan heel goed multiscreen hoor. Ook een ATi kaart met een moederbord met nVidia chipset kan gewoon natuurlijk.
Maar als ik me niet vergis heb je voor 3 schermen + plasma 2 videokaarten nodig? Dat betekent dan weer dat je of 1 PCI-e en één PCI moet doen of een moederbord kopen met 2x PCI-e zodat je 2 videokaarten naast elkaar kan zetten.

Als je Vista wil gaan draaien heb je iig 2 videokaarten van dezelfde fabrikant nodig (dit is een beperking die ze in vista hebben ingebouwd om de stabiliteit te verbeteren)
Kan ik die onboard VGA daarvoor niet gebruiken? Of werkt dat in de praktijk niet cq moeizaam?
Lordsauron schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 23:26:
Ik heb vandaag mijn triplescreen gefixt, 2x 20"acer TFT + 1 FullHD plasma verbonden met een 10M HDMI
mijn 2x 20" zijn aangesloten via DVI op een X1950Pro, en deze voldoet nog steeds voor de meerste games(rts/eve enzo) ik heb er nu een 2600Pro passive bij bekocht voor mediaportal.
heb het even getest met full HD content en dat ging perfect
Je hebt een PCI kaart erbij gekocht?

Als iemand nog hardware suggesties heeft, dan hoor ik dat ook graag. Nogmaals, games worden er niet echt op gespeeld, dus ik ben min of meer op zoek naar een voordelige oplossing. (voor een compleet nieuw systeem dus)

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Kan ik die onboard VGA daarvoor niet gebruiken? Of werkt dat in de praktijk niet cq moeizaam?
Volgens mij kan dit wel, de onboard VGA gebruiken én een aparte videokaart in het PCI-e slot. Je zou dan de onboard videokaart gewoon niet moeten uitschakelen in de bios.
Ik zou je wel het advies geven even een mailtje naar Asus te sturen, om er echt zeker van te zijn.
Je hebt een PCI kaart erbij gekocht?
De HD 2600 pro is alleen verkrijgbaar in PCI-e of AGP O-)

Je zou dan dus de onboard en een losse videokaart kunnen gebruiken op bijvoorbeeld de m2a-vm.

De vraag is wel of dit qua drivers/software netjes samenwerkt, dit weet ik niet.

[ Voor 15% gewijzigd door MuisM4t op 05-01-2008 16:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Whizzkid92 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 16:44:
[...]

Volgens mij kan dit wel, de onboard VGA gebruiken én een aparte videokaart in het PCI-e slot. Je zou dan de onboard videokaart gewoon niet moeten uitschakelen in de bios.
Ik zou je wel het advies geven even een mailtje naar Asus te sturen, om er echt zeker van te zijn.

[...]

De HD 2600 pro is alleen verkrijgbaar in PCI-e of AGP O-)

Je zou dan dus de onboard en een losse videokaart kunnen gebruiken op bijvoorbeeld de m2a-vm.

De vraag is wel of dit qua drivers/software netjes samenwerkt, dit weet ik niet.
Okay, bedankt voor je reply. Hopelijk zijn er mensen die ervaring hiermee hebben. Ik heb al begrepen dat je beter een ATI kaart kan nemen als er een x1250 onboard zit, vanwege de drivers.

En meer in de algemeenheid. Wat is meer aan te raden, een 690g board met X1250 of een 630a board met 7050pv onboard?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:30
Ik zou voor AMD 690G chipset gaan. Maar misschien kun je nog even wachten op de 780 bordjes. Ik weet neit of de X1250 al UVD heeft, de 780G wel en dat scheelt behoorlijk voro HDTV.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:40

Thandor

SilverStreak

Dit soort 'welke moet ik nemen?'-topics zijn niet gewenst op GoT, derhalve gaat het topic op slot :o. Je kunt het beste even in de CSL FAQ kijken, daar staat een link naar een howto :). Dat i.c.m. enige research en je hebt het antwoord ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.