[XP] Computer traag na installeren dvd-brander?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Deze week heb ik een dvd-brander in mijn computer geïnstalleerd en sindsdien is de pc een stuk trager geworden. Opstarten duurt nu opeens 3 minuten ipv 1 minuut, geluiden gaan stotteren als er programma's worden geopend (hetzelfde geld voor de cursor) af en toe lagstoten in games etc..

Ik heb de dvd-brander er ondertussen al uitgegooit, maar het probleem blijft daar. Ook heb de computer gescant op virussen en adware (zonder resultaten).

Wie heeft er nog ideeën wat ik zou kunnen proberen om dit vreemde probleem op te lossen? Bij voorbaat dank _/-\o_

Specs:
Asrock 939s56-m moederbord
AMD 64 3000+
2x512mb Corsair ddr
Maxtor 80GB sata-hdd
GeForce 8400GS
Huntkey 400watt voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Brakke IDE controller misschien? Ik had hetzelfde op mijn systeem, waarbij de IDE controller vrij dood was. Daardoor was het onmogelijk om er fatsoenlijk mee te werken, geluiden haperden, DVDs mislukten allemaal bij het branden en de transferspeeds van die drive lagen belachelijk laag.

Simpelste wat je kunt doen is even booten met iets als ubuntu linux, heb je het probleem daar namelijk ook, dan lijkt het een hardwarematig probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 17:01:
Brakke IDE controller misschien? Ik had hetzelfde op mijn systeem, waarbij de IDE controller vrij dood was. Daardoor was het onmogelijk om er fatsoenlijk mee te werken, geluiden haperden, DVDs mislukten allemaal bij het branden en de transferspeeds van die drive lagen belachelijk laag.

Simpelste wat je kunt doen is even booten met iets als ubuntu linux, heb je het probleem daar namelijk ook, dan lijkt het een hardwarematig probleem.
Op dit moment heb ik niks aangesloten op IDE, heb ook alles wat met IDE te maken heeft gedisabled in de bios. Of maakt dit verder niet uit? Ik zal in ieder geval is met een livecd booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

DMA mode van je hele controller naar zijn grootje?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb tijdens het installeren van de brander overigens niet de stroom er af gehaalt. De computer stond wel uit, maar er stond nog wel stroom op het mobo en voeding.

Weet niet hoe gevaarlijk dit is? :P