Eigen opleidingsinstituut starten

Pagina: 1
Acties:
  • 1.516 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aakab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-07 21:44
ik ben geruime tijd bezig geweest met het starten van een opleidingsinstituut binnen Nederland. Helaas blijkt dat we toch in een vrij communistische staat leven en is enige bekostigde onderwijs binnen roc land niet mogelijk. Omdat het toch mijn droom is om ooit zoiets te starten ben ik nu van plan om een particuliere opleidingsinstituut te starten voor certificeringstrajecten. Zelf ben ik MCSE/A M+S, CCNA, MCSDB en Microsoft Certified Trainer en wil ik gewoon een Microsoft partner worden. Ik ben van plan om in de avonden, naast mijn huidige baan om, lessen hierin te verzorgen. Denk hierbij dus aan MCSE/MCSA/MCTS avondtrajecten voor werkende systeem/netwerkbeheerders in de regio.

Nu heb ik hier nog wat vragen over en hoop ik dat hier wat tweakers zitten die hier ervaring mee hebben:
- Hoe zit het met het partnerprogramma van Microsoft, Moet een Microsoft certified opleidingsinstituut een bepaalde provisie afdragen aan Microsoft?
- Hoe zit het met het worden van een Gold partner, wat zijn hiervan de criteria?
- Mijn doelstelling is om aan groepen van maximaal 5 man per avond met ongeveer 20 bijeenkomsten(20 weken) het MCSA certificaat aan te bieden tegen concurrerende prijzen(4000 inclusief MOC materiaal en een maal examenpoging). Klinkt dit interessant?
- Wat zijn jullie ervaringen met opleidingsinstituten voor MCSA/MCSE? Zelf ken ik deze namelijk als bedrijven die ongeveer 15 man bij elkaar proppen en meer sheets aan het doornemen zijn, in plaats van individuele begeleiding. Ook vind ik de prijzen over het algemeen zeer hoog.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Ik denk dat je met dit soort vragen beter terecht kunt bij MS zelf, niet alleen zullen ze het antwoord weten, wellichtdat ze je zelfs verder kunnen helpen.
Wat voor een achtergrond heb je al met betrekking tot lesgeven? Afhankelijk van je referentie kan het genoemde bedrag interessant zijn...

[ Voor 14% gewijzigd door Leon T op 04-01-2008 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aakab
Leon T schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 16:47:
Ik denk dat je met dit soort vragen beter terecht kunt bij MS zelf, niet alleen zullen ze het antwoord weten, wellichtdat ze je zelfs verder kunnen helpen.
Wat voor een achtergrond heb je al met betrekking tot lesgeven? Afhankelijk van je referentie kan het genoemde bedrag interessant zijn...
Ik heb inderdaad ook la wat afspraken lopen met Microsoft maar wilde toch wat insider informatie krijgen van wat tweakers.

Ik denk dat een dusdanig bedrag eigenlijk altijd interessant is aangezien dit soort bedragen tegenwoordig alleen al voor walk ins worden gevraagd bij opleidingsinstituten. Daarnaast biedt ik echt les uit MOC's, een examen kans, kleine klassen van maximaal 5 man. Voor de rest heb ik inderdaad ervaring in lesgeven (3 jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-07 16:47

LauPro

Prof Mierenneuke®

ROC's blijven natuurlijk gewoon onderdeel van de overheid. Je moet dus sowieso een private 'school' starten. Ik denk dat je niet echt moet spreken in termen van een opleiding maar meer in cursessen.

Dus je bent eigenlijk gewoon zelfstandig ondernemer met het 'risico' dat je dus zelf veel dingen moet uitzoeken. Microsoft is ook niet gek natuurlijk en die gaat daar geen rekening mee houden.

Heb je al ruimte bijvoorbeeld? Er zijn al heel veel bedrijven die opleidingen geven, misschien dat je je meer moet richten op mensen die snel tussendoor iets willen halen. Maar dat is weer met je werk lastig te combineren.

Zorg ervoor dat je zelf in het begin niet teveel risico loopt iig.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-07 19:51

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

LauPro schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 17:23:
ROC's blijven natuurlijk gewoon onderdeel van de overheid. Je moet dus sowieso een private 'school' starten. Ik denk dat je niet echt moet spreken in termen van een opleiding maar meer in cursessen.

Dus je bent eigenlijk gewoon zelfstandig ondernemer met het 'risico' dat je dus zelf veel dingen moet uitzoeken. Microsoft is ook niet gek natuurlijk en die gaat daar geen rekening mee houden.

Heb je al ruimte bijvoorbeeld? Er zijn al heel veel bedrijven die opleidingen geven, misschien dat je je meer moet richten op mensen die snel tussendoor iets willen halen. Maar dat is weer met je werk lastig te combineren.

Een ROC is geen onderdeel van de overheid hoor. Een ROC heeft in principe niks met de overheid van doen. Alleen willen ze geld krijgen van de overheid moeten hun lessen aan bepaalde voorwaarden voldoen.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aakab
DGTL_Magician schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 17:30:
[...]

Een ROC is geen onderdeel van de overheid hoor. Een ROC heeft in principe niks met de overheid van doen. Alleen willen ze geld krijgen van de overheid moeten hun lessen aan bepaalde voorwaarden voldoen.
Een roc is inderdaad geen onderdeel van de overheid, echter de overheid is wel de grote man met de zak met geld. Het is wettelijk nu vastgelegd dat het starten van bekostigd onderwijs niet meer mogelijk is omdat de 47 aanwezige roc's al het geheel voldoende afdekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aakab
LauPro schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 17:23:

Ja idd mijn doelstellling is ook om gewoon cursussen aan te bieden omdat er dus geen mogelijkheid bestaat om bekostigd onderwijs te starten. Ruimte is denk ik niet een issue omdat er naar mijn weten voor private opleidingsinstituten geen enorme regels zijn zoals die gelden voor onderwijsinstellingen die bekostigd worden. Ik denk dat het financieel geen probleem zal zijn...

Waar ik dus meer mee zit is dat ik niet echt bekend ben met de opleidingsinstituut markt, en wat ze nou echt aanbieden. Zelf heb ik slechts ervaring met een en daarbij waren de kosten hoog, en de begeleiding minimaal. Dit werd echter door iedereen geaccepteerd, dus mijn vraag is nu dan ook of dit een standaard is binnen deze markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Aakab schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 17:50:
[...]

Ja idd mijn doelstellling is ook om gewoon cursussen aan te bieden omdat er dus geen mogelijkheid bestaat om bekostigd onderwijs te starten. Ruimte is denk ik niet een issue omdat er naar mijn weten voor private opleidingsinstituten geen enorme regels zijn zoals die gelden voor onderwijsinstellingen die bekostigd worden. Ik denk dat het financieel geen probleem zal zijn...

Waar ik dus meer mee zit is dat ik niet echt bekend ben met de opleidingsinstituut markt, en wat ze nou echt aanbieden. Zelf heb ik slechts ervaring met een en daarbij waren de kosten hoog, en de begeleiding minimaal. Dit werd echter door iedereen geaccepteerd, dus mijn vraag is nu dan ook of dit een standaard is binnen deze markt.
Ik kan mij voorstellen dat die manier van werken niet voor niets zo is gekozen. Heb je nagedacht over het kostenplaatje? Ik krijg nu het idee dat je halsoverkop je droom achterna wilt gaan, zonder ervaring. Is het misschien een optie om eerst een paar jaar in loondienst bij zo'n instantie te werken, om alles af te kijken? :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aakab
spk2go schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 19:29:
[...]

Ik kan mij voorstellen dat die manier van werken niet voor niets zo is gekozen. Heb je nagedacht over het kostenplaatje? Ik krijg nu het idee dat je halsoverkop je droom achterna wilt gaan, zonder ervaring. Is het misschien een optie om eerst een paar jaar in loondienst bij zo'n instantie te werken, om alles af te kijken? :)
Misschien is dat inderdaad ook een idee...

Overigens ben ik nu al vrij lang bezig met mijn orientatiefase. Ik heb nu ook zoiets van gewoon doen, ik bedoel stuk ondernemersrisico blijf je altijd wel houden. Zoals ik al zei, geld is not the issue aangezien ik niet enorme bedragen moet investeren. Alleen ik wil het wel goed doen. En helaas is er totaal geen benchmark achtig iets aanwezig voor dit soort instituten. Er is ook geen vergelijkingssite of een site waar mensen hun mening over cursussen kunnen achter laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-07 16:47

LauPro

Prof Mierenneuke®

DGTL_Magician schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 17:30:
Het zijn misschien allemaal stichtingen of andere vormen maar het blijft gewoon onderdeel van. Om de hele simpele reden dat ze afhankelijk zijn van de subsidie en wie betaalt bepaalt.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-07 20:43

TheBorg

Resistance is futile.

Aakab schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 20:25:
[...]
Ik heb nu ook zoiets van gewoon doen,
Ga er dan gewoon voor. Bel maandag met Microsoft, ga langs de Kvk, bedenk een marketingstrategie, etc. Praat eens met de directeur van de lokale middelbare school/wijkcentrum om een goedkope lesruimte te scoren. Het financieel risico is goed te beperken, zeker als je het de eerste tijd naast je baan gaat doen.

Ik weet niks van Microsoft certificeringen/partnerschap etc., kom je alleen ff motiveren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-07 22:11
Het meeste is hiet al gezegd. En voor het overige, een gold certificering vereist wel meerdere gecertificeerde werknemers volgens mij.

Zelf vind ik het certificering traject van Microsoft nogal een warboel. Ik denk dat je een goede optie zou zijn als je wat inzicht schept in wat er allemaal mogelijk is.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-07 01:39
hoe belangrijk is het kostenplaatje eigenlijk? In mijn ervaring (maar niet specifiek MS cursussen) betalen werkgevers en die malen daar minder om Te goedkoop kan zelfs onprofessioneel overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-07 15:20
maxtrash schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 00:09:
hoe belangrijk is het kostenplaatje eigenlijk? In mijn ervaring (maar niet specifiek MS cursussen) betalen werkgevers en die malen daar minder om Te goedkoop kan zelfs onprofessioneel overkomen.
Voor mij was dat toch redelijk belangrijk (ik mocht zelf kiezen wat en waar) omdat ik een 24 maanden contract moest tekenen.

Dat was trouwens een MCSE traject, onze klassen waren altijd redelijk klein, max 6 man, maar ik zeker op het einde was er meestal maar de helft. Dus op dat gebied kon ik zeker niet klagen, ook de formule die ze aanboden, dat je eerst zelfstudie moest doen, en dan een paar dagen cursus moest volgen, stond me heel goed aan.

Maar persoonlijk zou ik niet gemakkelijk kiezen voor een avondstudie als het betaald zou worden door mijn werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:12
Weet je al wat de kosten zijn? Ruimte, materiaal, voorbereiding, examenkosten... Ben eigenlijk wel benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serpie
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-07-2023
Gold partner worden is best een heel traject en je moet er ook best veel competenties en Customer references voor halen, maar biedt ook veel voordelen. Op de volgende pagina kun je uitrekenen hoeveel puntje je waarvoor krijgt, en wat je dus nodig bent voor Gold partner:

https://members.microsoft...y=Netherlands&Language=en

Wat de termen op die pagina inhouden en hoe je ze kunt verdienen kun je terugvinden op https://partner.microsoft.com/global/

[ Voor 4% gewijzigd door Serpie op 05-01-2008 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aakab
Serpie schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 09:51:
Gold partner worden is best een heel traject en je moet er ook best veel competenties en Customer references voor halen, maar biedt ook veel voordelen. Op de volgende pagina kun je uitrekenen hoeveel puntje je waarvoor krijgt, en wat je dus nodig bent voor Gold partner:

https://members.microsoft...y=Netherlands&Language=en

Wat de termen op die pagina inhouden en hoe je ze kunt verdienen kun je terugvinden op https://partner.microsoft.com/global/
Onze held :) thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aakab
TheBorg schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 21:06:
[...]

Ga er dan gewoon voor. Bel maandag met Microsoft, ga langs de Kvk, bedenk een marketingstrategie, etc. Praat eens met de directeur van de lokale middelbare school/wijkcentrum om een goedkope lesruimte te scoren. Het financieel risico is goed te beperken, zeker als je het de eerste tijd naast je baan gaat doen.

Ik weet niks van Microsoft certificeringen/partnerschap etc., kom je alleen ff motiveren. ;)
Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aakab
FicoF schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 01:11:
Weet je al wat de kosten zijn? Ruimte, materiaal, voorbereiding, examenkosten... Ben eigenlijk wel benieuwd :)
Zonder hier mijn onderzoek van een aantal maanden volledig vrij te geven ;) :
Ruimte (kantoorruimte van ongeveer 100 m2) 1000
PC's, randapparatuur, Beamer enz initiele investering van 10.000

Dan heb je nog de variabele kosten voor moc materiaal, enz. van ongeveer 1500-2000 per cursist.

Reken maar uit met hoeveel man je break even gaat draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMayan
  • Laatst online: 11-07 19:33
Zou je je niet beter eerst kunnen aansluiten bij een bestaand trainingsinstituut?
Dan kun je als free-lancer trainingen verzorgen zonder dat je de investeringen van lokaal en marketing hebt.
Een lokaal moet namelijk gemiddeld zo'n 60% van de dagen met minstens 3/4 cursisten vol zitten wil je de kosten eruit halen.
Pagina: 1