Toon posts:

Zwart beeld bij opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb het volgende probleem.

Ik had AMD X2 4200+
1GB Ram
MSI x1950Pro 256mb

en heb juist geupgrade naar:
AMD X2 6400+
2GB RAM ( 2 andere dual channel )
Sapphire HD3870 512MB

Eerst kom ik gewoon opstarten.
En als ik even aan het spelen was ( crysis ) viel de pc uit.
Ik keek alles na, en probeerde nog eens, opnieuw, pc valt uit.
Ik ontkoppelede al mijn case fans en probeerde opnieuw
deze keer hoor ik dat de vga fan luider draait, maar ik krijg

No Signal input.

ik heb mijn oude vga nog een geprobeerd: geen beeld
anders scherm : geen beeld

help my aub !
is my mobo kapot ???

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:25

William/Ax3

We are Starstuff

En wat heb je nog meer geprobeerd naast alleen een andere vid kaart erin te hebben gedrukt?

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Verwijderd

Topicstarter
William/Ax3 schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 15:37:
En wat heb je nog meer geprobeerd naast alleen een andere vid kaart erin te hebben gedrukt?

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
ram in andere slots gestoken, cpu eruit gehaalt en op contactjes geblazen

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:28
En je weet zeker doordat je de cpu opnieuw gemonteerd hebt de CPU niet om zeep hebt geholpen door bijv. ESD?

- Worden de finnen van de cpu koeler wel warm?
- Krijg je een POST?
> bij geen POST, probeer eens zonder de videokaart te starten
- Bios reset al geprobeerd?

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:50
En het allerbelangrijkste kom ik niet tegen, de voeding hoeveel watt, merk, enz.

Verwijderd

Topicstarter
rafler schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 16:01:
En het allerbelangrijkste kom ik niet tegen, de voeding hoeveel watt, merk, enz.
raptoxx 550watt

Verwijderd

Topicstarter
pin_point schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 15:53:
En je weet zeker doordat je de cpu opnieuw gemonteerd hebt de CPU niet om zeep hebt geholpen door bijv. ESD?

- Worden de finnen van de cpu koeler wel warm?
- Krijg je een POST?
> bij geen POST, probeer eens zonder de videokaart te starten
- Bios reset al geprobeerd?
wat is ESD en POST ?

• TrickeY
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09-2025

TrickeY

www_un4given_nl

of probeer eens met je oude videokaart.

www_un4given_nl

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:28
ESD: Electro Static Discharge, ofwel statische electriciteit (de knetters die je in de winter hoort als je een (dikke (wollen)) trui uit trekt) érg dodelijk voor dit soort componenten

POST: Power On Self Test, het piepje dat de computer altijd geeft wanneer hij opstart, het piepje geeft aan van "Ja, alles is OK ik mag doorstarten" als deze dus niet gaat is 't fout

• lightdestroyer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-05 15:08
TrickeY schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 16:50:
of probeer eens met je oude videokaart.
Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 15:31:

ik heb mijn oude vga nog een geprobeerd: geen beeld
anders scherm : geen beeld
Dat heeft hij dus al geprobeerd.

Toevallig geen bijkomende pci kaarten zoals geluid,raid of netwerk kaarten ??
Je kan eens proberen die er uit te halen en dan op te starten.

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Toevallig geen bijkomende pci kaarten zoals geluid,raid of netwerk kaarten ??
Je kan eens proberen die er uit te halen en dan op te starten.
nope, enkel die vga zit erin

ik heb ook mijn oude cpu, ram en vga geprobeerd
blijft hetzelfde probleem

kan het zijn dat mijn mobo kapot is ?
ik heb één keer vergeten de stroom af te koppelen
en ik heb op het begin het vga power kabeltje en hdmi-vga connector van mijn vorige gebruikt ...

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 17:01:
[...]

Toen je wat deed ??

• lightdestroyer
Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 17:01:
[...]

kan het zijn dat mijn mobo kapot is ?
en ik heb op het begin het vga power kabeltje en hdmi-vga connector van mijn vorige gebruikt ...
Mjah ik zorg er toch steeds voor dat de stroom afgekoppeld is wanneer ik aan mijn hardware pruts .. maar uw pc heeft toch voor even gedraaid dus zo zwaar kapot was 1 van uw hardware componenten toch ook weer niet

een andere vga power kabel en hdmi-vga connector zouden toch niet hardware schade veroorzaken hoor ;)
Waar ik eerder zou aan denken is dat 1 van je fans niet goed meer willen werken heeft,
uw pc is gecrash wanneer je crysis speelde --> 1 component dat oververhit is geraakt ??

Mjah, probeer eens je oude harware componenten van voor je hardware upgrade er in steken indien met deze je systeem ook totaal niet wil opstarten (zit je nog voor de eventuele driver issues) zou ik toch er van durfen uitgaan dat je mobo (of te wel je voeding) kapot is

De voeding kan je nog redelijk gemakkelijk controleren door even met een multimeter de spanningen te checken (kan je altijd doen voordat je begint weer de oude componenten op je mobo te plaatsen)
Indien voeding OK + met oude HW componenten nog steeds geen kick bij het opstarten --> zou ik toch je mobo als oorzaak van je crash beschouwen

Maar indien je voorbij de self test ofzo geraakt maar je pc wil verder niet opstarten controleer dan eens je harde schijf de boosdoener is (bios zo instellen dat je vanaf diskette ofzo kan opstarten en dos diskette, ofwel cd-rom instellen een knoppix of unbuntu boot cd gebruiken :p)
Bij een crash gebeurd het wel vaker eens dat je master boot record van je hdd omzeep is ..

Specs

Verwijderd

Topicstarter
ja, ik had vergeten om mijn voeding op 0 te zetten ;(

Verwijderd

Topicstarter
lightdestroyer schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 17:12:
[...]

Mjah ik zorg er toch steeds voor dat de stroom afgekoppeld is wanneer ik aan mijn hardware pruts .. maar uw pc heeft toch voor even gedraaid dus zo zwaar kapot was 1 van uw hardware componenten toch ook weer niet

een andere vga power kabel en hdmi-vga connector zouden toch niet hardware schade veroorzaken hoor ;)
Waar ik eerder zou aan denken is dat 1 van je fans niet goed meer willen werken heeft,
uw pc is gecrash wanneer je crysis speelde --> 1 component dat oververhit is geraakt ??

Mjah, probeer eens je oude harware componenten van voor je hardware upgrade er in steken indien met deze je systeem ook totaal niet wil opstarten (zit je nog voor de eventuele driver issues) zou ik toch er van durfen uitgaan dat je mobo (of te wel je voeding) kapot is

De voeding kan je nog redelijk gemakkelijk controleren door even met een multimeter de spanningen te checken (kan je altijd doen voordat je begint weer de oude componenten op je mobo te plaatsen)
Indien voeding OK + met oude HW componenten nog steeds geen kick bij het opstarten --> zou ik toch je mobo als oorzaak van je crash beschouwen

Maar indien je voorbij de self test ofzo geraakt maar je pc wil verder niet opstarten controleer dan eens je harde schijf de boosdoener is (bios zo instellen dat je vanaf diskette ofzo kan opstarten en dos diskette, ofwel cd-rom instellen een knoppix of unbuntu boot cd gebruiken :p)
Bij een crash gebeurd het wel vaker eens dat je master boot record van je hdd omzeep is ..
heb die vorige onderdelen getest, cpu ,ram, vga, nog altijd hetzelfde
ik kan bios niet aanpassen want ik krijg totaal geen beeld
ik ga nu die voedig is testen

Verwijderd

Topicstarter
alles draait, de cpu fan, vga fan, alle case fans
alleen als ik een muis in usb steek schijnt de led niet

• lightdestroyer
Je kan altijd een 'normale', oude dus, PS/2 muis eens proberen, maar dit zal wel niet de oorzaak zijn denk ik;
Je hebt geen muis nodig voor door je bios en je begin opstart sequenties te geraken.
Mijn pc boot toch perfect op zonder muis aangesloten, tis steeds leuk om plots te vloeken omdat je muis niet reageert in je inlogscherm tot blijkt dat je hem gewoon weg nog niet aangesloten had na een verhuis van je pc :+

Specs

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 17:12:
[...]

ja, ik had vergeten om mijn voeding op 0 te zetten ;(
Jah duh, wanneer en WAT deed je toen de stroom er nog op stond en je DACHT dat ie uit was ?

Verwijderd

Topicstarter
KillerAce_NL schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 17:47:
[...]
Jah duh, wanneer en WAT deed je toen de stroom er nog op stond en je DACHT dat ie uit was ?
dacht vga power uitgetrokken ofzo

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 17:53:
[...]

dacht vga power uitgetrokken ofzo
Tjha, kan fataal zijn geweest. Trek al het geheugen het er eens uit, zet hem dan aan en luister goed of je POST-biepjes hoort. Mocht dit niet zo zijn, dan is of je speakertje niet meer lekker, of je moederbord is waarschijnlijk rot.

Verwijderd

Topicstarter
nieuw moederbord gestoken en voila, opgelost ;)
Pagina: 1