Toon posts:

[MB] Penryn het wachten waard?

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil zo snel mogelijke nieuwe laptop. En ik heb er voor gekozen om een MacBook te gaan kopen. Ik wil em eigenlijk nu al kopen. Maar ik zit met het dillemma dat Intel nieuwe laptop processoren gaat uitbrengen een dezer dagen.

Ik kon nergens vinden of Apple de MacBooks zou gaan upgraden met deze procesoren.

Dus ik kan 2 dingen wachten en niet wachten. Dus mijn vraag is is het het wachten waard?

Ik heb gelezen dat de processor zuiniger is en de nieuwe instructie set SSE4 ondersteund. Maar heb ik hier echt wat aan en gaat dankzij deze processor de accu langer mee?

Ik ben bij de MacStore in Amsterdam geweest maar die lui weten niet echt bar veel helaas.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Lees dit topicje is: De eerste Penryn'er in Nederland...

Zal 7 januari benches, meningen, temperaturen en dergelijke posten... Mag nu nog niet :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Topicstarter
Ok dank je. Maar is het de moeite waard om op te wachten ofmag je dat ook neit vertellen?

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ikzelf zou het in 'n nieuwe notebook zeker willen ja :)
M'n huidige processor zal ik niet gaan vervangen door 'n Penryn'er, maar nieuwe notebook = Penryn!
Maarja ik ben wel iemand die het nieuwste van het nieuwste wil! Qua temperaturen, batterijtijden ben ik zeer positief over m'n geteste Penryn-processor, qua performance ook nog is winst = maak je keus!
(of dan inmiddels alweer het nieuwe Montevina platform wat gereleased is met nieuwe processoren)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Als je echt _nu_ je laptop nodig hebt moet je hem nu kopen. Als je hem niet direct nodig hebt dan raad ik je aan om tot macworld te wachten. De kans is toch wel groot dat daar iets van nieuwe hardware wordt gepresenteerd.

Verwijderd

Topicstarter
Mja echt nodig is hetniet maar mijn huidige laptop begint wat mankementen te vertonen, en ik dit ding naar de garantie doen nu hetnog kan zodat ik er nog wat voor kan krijgen als ik em verkoop.

Maar ik kan alleen maar informatie vinden over de MacBook Pros maar die wil ik niet. Ik wil een gewonen MacBook.

Verwijderd

als ze er alleen een nieuwe chip in kwakken met evt een grotere hdd en wat meer werkgeheugen dan haak ik af...

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:58
Ik zou sowieso even wachten ja . Het is nog minder dan 2 weken dus. :)

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:39
De NDA op het publiceren van informatie over de Penryn verloopt pas op 7 januari, dus het is vrijwel onmogelijk om daar nu een zinnig antwoord op te geven. Verder is het onduidelijk welke producten van Apple hiermee uitgerust zullen gaan worden.

Of je nu een MacBook moet kopen of nog even moet wachten, is iets wat uiteindelijk alleen jij kunt bepalen. Op 15 januari is er de Macworld, waar waarschijnlijk nieuwe notebooks (geupdate Macbook Pro's?) worden geïntroduceerd. Je kunt daarop gaan wachten, om het nieuwste van het nieuwste te hebben. Het risico is wel weer dat er kinderziektes in de nieuwe producten kunnen zitten.

Omdat dit soort "Wat moet ik kopen" topics vaak goed te beantwoorden zijn door het lezen van reviews, nieuwsartikelen, de topics hier op GoT, gaat dit topic op slot. Zie ook Policy Apple Talk (update 2 oktober 2007).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.