[Lotus Notes 7] Vraag over rechten voor "iedereen"

Pagina: 1
Acties:

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 05:28

RMYuma

The disguise is complete!

Topicstarter
Ik heb een Lotus Notes 7 mail database van een gebruiker op mijn werk. Deze gebruiker gaat uit dienst en nu dient de database op CD gebrand te worden. An sich geen probleem natuurlijk.

Echter: op dit moment hebben in de ACL van de mail database slechts de gebruiker zelf en de Notes admins rechten. Dit moet echter zo veranderd worden dat "iedereen" toegang tot deze database krijgt.

Ik dacht dit op te kunnen lossen door "Anonymous" manager rechten te geven, maar dit blijkt niet de juiste manier. Heb gezocht op internet en op GoT maar kan nergens vinden hoe ik "everyone" rechten tot een bepaalde Notes database geef.

| Specs Aurora24 | My music |

• Webgnome
  • Laatst online: 14-07 17:45
Even uit mijn geheugen. Je moet een kopie maken van die database en de ACL uitzetten bij de properties. Maar weet niet zeker of dat dit DE oplossing is ( ben zelf nog maar 2 maand met notes bezig vandaar )

Strava | AP | IP | AW

• RMYuma
  • Laatst online: 19-03 05:28

RMYuma

The disguise is complete!

Topicstarter
Webgnome schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 14:55:
Even uit mijn geheugen. Je moet een kopie maken van die database en de ACL uitzetten bij de properties. Maar weet niet zeker of dat dit DE oplossing is ( ben zelf nog maar 2 maand met notes bezig vandaar )
Ik had al een kopie gemaakt, maar met de oude ACL erin. Had in die ACL toen "default" manager rechten gegeven. Naast "default" stonden nog de oude entries daar ook in.

Ik heb n.a.v. jou post alsnog een nieuwe kopie gemaakt van de database, maar dit maal zonder ACL. De enige entry in de ACL is dan "default". Hierna "default" weer manager rechten gegeven en nu werkt het wel.

Conclusie: iedereen rechten geven tot een Notes database vereist dat slechts de entry "default" in de ACL staat. Alle andere entries dienen verwijderd te worden.

Dank voor de hulp :)

| Specs Aurora24 | My music |

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01 11:25

D2k

ff nog 1 tip, creeer lokaal voor je hem op CD zet een Full text index, anders kan je hem nooit meer doorzoeken (CD is niet schrijfbaar uiteraard)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)