Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Berekening coordinaten Punt in 3D vlak

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

ik moet voor school uitleggen hoe je een camera over een 3d terrein laat lopen ( je camera moet dus op en neer gaan met het terrein )

volgende afbeelding komt uit slides van school :

http://users.pandora.be/ps2emu/bepalenvanposoplandshap.jpg

( nu de slides van school zijn niet van zo hoge kwaliteit , er ontbreekt een boel naar mijn mening )

dus je hebt een vlak in een 3D ruimte begrenst door 2 vectoren , je hebt een punt dat qwa x en z coördinaten in je vlak ligt , geef de ypos van dat punt , dat is de vraag in het kort :]

Nu op de slides doen ze dit door de normaal van dit vlak te bereken met het vector product , nu je hebt nog eens niet de ypos van de punten waar deze vectoren mee gedefinieerd zijn dus dit begrijp ik al niet goed

trouwens : ik zat op Google te zoeken achter dit probleem , en hierdoor kwam ik op dit forum uit , waar soortgelijke onderwerpen al zijn besproken , dus ik dacht eens proberen..

bij voorbaat dank

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Vind het niet specifiek voor iets in programming, maargoed.

Het komt er op neer dat 2 vectoren in een 3D ruimte 1 vlak aangeven, op dit vlak zoek je de gegeven x en z coordinaten. Et voila je y-coordinaat krijg je gratis

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Verwijderd

Topicstarter
yeps
heb net een mail van de prof gehad
de punten van het vlak krijg je idd gegeven , dan is het niet zo moeilijk
Dus mijn vraag is opgelost :]

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2008 15:00 ]