Bios Asus EAH2400PRO

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Het is een nogal onhandig verhaal, maar ik heb de bios van mijn Asus Radeon HD2400 kaart (type EAH2400PRO/HTP/256/M/A) geupdate en nu heb ik afentoe last van knipperend beeld.

Op zich werkt de kaart nog wel, maar ik heb per ongeluk de backup van de originele bios (die ik wel gemaakt had) gedelete en nu heb ik dus jullie hulp nodig.

Kan iemand met dezelfde kaart mij aan een kopie van zijn/haar originele bios van deze kaart helpen?

Het maken van een BIOS dump is zeer eenvoudig met het programma GPU-Z (klik op het icoontje naast de 'BIOS Version' string) en kan geen kwaad.

Het gaat me nogmaals om het exacte model Asus EAH2400PRO/HTP/256/M/A.

Hulp!

Verwijderd

Je kan wellicht een datarecovery op je systeem uitvoeren, wellicht dat je het nog terughalen kan. Let wel of dan de CRC van het bestand ook nog klopt. Windows verwijdert namelijk niet 'echt' een bestand, alleen de eerste paar bytes.

Ook op Techpowerup staat een leuke verzameling van Bios-files , eventjes zoeken kom je dus uit op de volgende pagina met jouw bios file :) Succes met flashen.

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
De laatste bios van Techpowerup gebruik ik nu en die geeft het probleem. Daarom ben ik op zoek naar de originele bios, niet een nieuwere.

Data recovery heb ik geprobeerd maar het was te laat, de ruimte die ooit gebruikt werd door mijn backup is nu in gebruik door een ander bestand.

Toch bedankt voor het meedenken.

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
7o9 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 19:32:
De laatste bios van Techpowerup gebruik ik nu en die geeft het probleem. Daarom ben ik op zoek naar de originele bios, niet een nieuwere.

Data recovery heb ik geprobeerd maar het was te laat, de ruimte die ooit gebruikt werd door mijn backup is nu in gebruik door een ander bestand.

Toch bedankt voor het meedenken.
Kan je op google niet een oudere/andere versie vinden voor jou kaart?

http://specs.tweak.to/15535

• Serman
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-03 19:42
Dat knipperend beeld, is dat toevallig af en toe als je muisklikt, of als je video afspeelt en pauzeert of verder spoelt? Ik heb dit ding 1 dag en ik maak me nu al zorgen, ik heb lettertjes doormekaar zitten af en toe bij specifieke programmas tot zover. de asus bios updates willen niet updaten, zegt dat het niet de juiste device is, terwijl de partnummer en naam gewoon kloppen. ATi Catalyst Control Center wil niet opstarten, het geheugen word aangegeven op 512mb terwijl deze kaart maar 256 hoort te hebben. vaag allemaal

"the catalyst control center is not supported by the driver version of your enabled graphics adapter please update your ati graphics driver or enable your ati adapter using the display manager"

krijg ik terwijl ik die driver toch echt samen met de CCC in 1 file heb gedownload. en dit ding zit nog op een asus moederbord ook. ik heb op google nu toch al een aantal mensen met problemen met dit ding gezien. :|

[ Voor 5% gewijzigd door Serman op 13-01-2008 00:38 ]

Verwijderd

DotNetFix geinstalleerd? .Net zelf? Service pack? Voldoe je aan de driver-requirements?

Klinkt namelijk heel bekend allemaal .... Zulk soort probleempjes had ik met de 2600Pro in Windows 2000 ook namelijk. Je kan de Omega drivers proberen, die werken namelijk wel met andere os'en en wellicht ook met jouw kaart(en).
Pagina: 1