Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 14:03

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Topicstarter
Ik heb een MX510 en een MX518 muis. Beide zijn bijna hetzelfde model en produceren ook een heel subtiel maar zeker aanwezig piepje. Als ik de onderkant tegen m'n oor houd dan is het helemaal duidelijk.

Om deze reden wil ik dus een nieuwe muis kopen, alleen wie zegt mij dat een nieuwe Logitech muis niet hetzelfde geluid voortbrengt?

Ik wil graag een muis met staart, mijn opties zijn:

MX400
G3
G5
LX3

De bovenste drie zijn allemaal laser-muizen, ik heb nu een optical, zou dat het verschil maken? Mijn vraag is eigenlijk: wie bezit er een van deze muizen en kan voor mij testen of deze piepen?

Als ik dat weet kan ik in de mediamarkt wel even voelen welke het lekkerst in de hand ligt :)

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:35

Exirion

Gadgetfetisjist

Toen ik dit las dacht ik: ok, niet teveel drinken en blowen ofzo.

Totdat ik m'n eigen Logitech muis tegen m'n oor hield (draadloos, uit S530 desktop) en een pieptoon hoorde die het meest op de hoge piep van een laptop schijfje lijkt. Het is me waarschijnlijk door die gelijkenis nooit opgevallen :D

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 22:33
mijn eerste reactie op de titel was, meer eten geven en af en toe eventjes uitlaten :P

ligt dat niet gewoon aan sommige muizen waarin iets misschien niet helemaal ok is ofzo? heb net ook mijn muisje beluisterd (logitec, maar geen van bovenstaande) en hoorde niks...denk dat je gewoon in een winkel even je oor tegen een muis kan leggen, hoewel ze misschien raar kijken. Is dat ook niet gewoon iets van garantie ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-09 10:21
ik ben in het bezit van een g5, maar deze piept ook heel lichtelijk en dan bedoel ik heel lichtelijk, m'n mx510 maakt meer piepgeluid (als ik er mee muis niet hoorbaar)

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

darkpluisje schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 18:00:
mijn eerste reactie op de titel was, meer eten geven en af en toe eventjes uitlaten :P

ligt dat niet gewoon aan sommige muizen waarin iets misschien niet helemaal ok is ofzo? heb net ook mijn muisje beluisterd (logitec, maar geen van bovenstaande) en hoorde niks...denk dat je gewoon in een winkel even je oor tegen een muis kan leggen, hoewel ze misschien raar kijken. Is dat ook niet gewoon iets van garantie ofzo?
dat dacht ik toch ook totdat ik m'n draadloze microsoft hier tegen m'n oor legde, die piept ook heeeel zacht! verder onhoorbaar maar tegen je oor aan wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoewel ik in eerste instantie dacht wtf?!? is het nog waar ook... mijn MX518 (ongeveer 2-3 jaar oud) piept ook heel zachtjes (enkel hoorbaar aan de onderkant). Het zou kunnen dat bijna alle goede muizen dit hebben, mogelijk door de frequentie waarop die dingen hun informatie doorsturen of zo... wat ik wel weet is dat eventueel aanwezige spoeltjes in de muis kunnen gaan meetrillen met de stroom die er doorheen loopt, en aldus een piep veroorzaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 11:31

M14

Is waarschijnlijk de pwm-frequentie van een geschakelde voeding die je hoort.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:43

Hu9o

Schokkend

Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 18:25:
Hoewel ik in eerste instantie dacht wtf?!? is het nog waar ook... mijn MX518 (ongeveer 2-3 jaar oud) piept ook heel zachtjes (enkel hoorbaar aan de onderkant). Het zou kunnen dat bijna alle goede muizen dit hebben, mogelijk door de frequentie waarop die dingen hun informatie doorsturen of zo... wat ik wel weet is dat eventueel aanwezige spoeltjes in de muis kunnen gaan meetrillen met de stroom die er doorheen loopt, en aldus een piep veroorzaakt...
Zoiets heb ik idd ook bij tv's gehoord. De oplossing is dan om met haarlak over de spoelen heen te spuiten zodat de draad niet meer kan gaan trillen.

Geen idee of het echt werkt, maar wellicht dat je het kunt proberen (of een reactie afwachten van iemand die dit eens geprobeerd heeft).

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kless
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-08 14:19

kless

Morgen? Waarom niet overmorgen

Misschien aan logitech zelf vragen? Of ze het probleem (h)erkennen en je er mee kunnen helpen.

http://www.adf-hq.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA

Digital-DNA

Topicstarter
Bij de mediamarkt liggen ze wel uitgestald maar ze zijn daar niet aangesloten, wat wel handig zou zijn in dit geval.

Mijn Apple BT Mighty Mouse heeft er geen last van, is trouwens een lasermuis.

Ik ga maar eens op zoek naar mx400 eigenaren en die persoonlijk vragen. Desnoods koop ik gewoon een muis bij mediamarkt en breng m'n desnoods terug :)

Het piepje is echt heel subtiel, ik hoor het afhankelijk van de stand van mijn hoofd, het weer, tijdstip, lichamelijke conditie :). Mijn pc is heel stil, ik wil er gewoon vanaf. Het piepje is zo hoogfrequent, daar kan geen lak tegenop, dat is meer tegen brommen.

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 14:44
Ik ben een trotse MX400 eigenaar. Ik hoor geen piepje. Heb nog nooit een (computer)muis horen piepen.

// Na de muis een tijdje tegen mn oor te hebben gehouden(de onderkant van de muis) hoor ik ook een piepje. Geen constante piep maar een soort piepend gekraak.

[ Voor 44% gewijzigd door Dr. Horrible op 05-01-2008 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

daar waslaats ook al een topic over! *precies* hetzelfde, precies dezelfde trant reacties....of heb k nou een deja vu?

iig, mijn dell muis piept niet.. (gewoon simple, 2 handed draad ding met 2 knoppen en een scroll wiel, ik vind ze het meest comfortabel met deze vorm, geen storing en je batterijen zijn nooit leeg op vervelende momenten)

[edit:] met search idd vanalles te vinden, geen oplossing, logitech haalt hun schouders op, en ms heeft hetzelfde "probleem"met sommige muizen..
aangehaald word dat het een vibrerende hafgeleider kan zijn, of wellicht een spoeltje oid, wat ik zelf denk is iid dat het de pwm is van de laser/led diode aandrijving, die loopt op een hoge frequentie, en de toon schijnt harder te worden als je de muis beweegt (oftewel als de laser/led feller gaat schijnen, bij stilstand dimt die namelijk.. ;))

[ Voor 43% gewijzigd door AlexanderB op 05-01-2008 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA

Digital-DNA

Topicstarter
Ik heb net m'n muis opengehaald (terwijl ie aan staat, who cares). Met een keukenrol even geluisterd en het geluid komt definitief uit het dingetje dat beweging van het scrollwiel detecteert.

Scrollwieltjes bestaan al jaren, waarom moeten deze ineens piepen :? Als een muis een hogere dpi krijg snap ik dat ie eventueel kan gaan piepen maar een scrollwiel :?

Aflakken zit er dus ook niet in, misschien componentje vervangen?

Trouwens zitten er nauwelijk electronica in dat ding: gewoon de knoppen, LED, 2 chips en dus de scrollbarsensor, niks spoeltjes oid.

[ Voor 13% gewijzigd door Digital-DNA op 05-01-2008 02:12 ]

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

gewoon die goedkoopste gebruiken, verder nergens last van ... piepen kan je gewoon smeren, muizen van logitech zijn verder goed ... toch

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ff het muisballetje schoon maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn razer diamondback heeft nergens last van en die heeft naar mijn weten dezelfe sensor als de 518

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-11-2024
Aah, das de oplossing, lube de mouse :+

Zal het tijdstip zijn zeker..? ;)

Ik dacht eerst nog; "wat een vaag topic" , maar bij zowel m'n cheap-ass Logitech optical mouse met staart als m'n VX Revolution hoor ik een pieptoon wanneer ik de onderkant tegen m'n oor aan hou. De VX het hardst trouwens, het lijkt wel een fax-lijn.

Neuroot als ik ben had ik dit geloof ik liever niet geweten, maar toch bedankt voor deze les ;)

Zijn het alleen Logitech's die dit doen (oftewel; wil iedereen gewoon even naar z'n muis gaan luisteren en rapporteren :P ) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA

Digital-DNA

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 02:27:
mijn razer diamondback heeft nergens last van en die heeft naar mijn weten dezelfe sensor als de 518
Zoals ik al zei is het niet de hoofdsensor die piept maar het sensortje dat de scrollwielbeweging detecteert.

Het bestaat uit twee delen: een LED'je (IR denk ik) met aan de andere kant een ontvanger. Het wieltje zit er tussenin en heeft binnenin een raster. Door de lichtonderbrekingen tijdens het draaien weet de muis dus dat ie draait en hoe snel.

Ik ben er nog niet uit of het de LED of de sensor is die piept, ik geloof de LED. Ik zal deze er zometeen wel even uitsolderen en kijken of het piepje dan weg is.

Ik heb dan misschien geen scrollwiel meer, maar gelukkig zitten er ook nog knopjes op die dit doen :)

Het klinkt wel logisch dat bijna alle modellen er last van hebben omdat ze toch dezelfde scrollwielsensor gebruiken. Eventueel kan ik de LED/sensor uit een andere muis terugplaatsen, ik zal eens kijken wat de mogelijkheden zijn.

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
Hmm, ik hoor geen piepjes komen uit mijn G5, de MX510 van m'n broertje heeft daar dan weer wel last van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA

Digital-DNA

Topicstarter
Ik heb net de IR-LED van de scrollwiel verwijderd. De muis is nu stil. 8)

Nu eens kijken of ik een vervanger kan vinden.

Heb net m'n Trust reservemuis opengemaakt, maar die werkt heel anders, iets mechanisch, heb ik dus niks aan...

Ik denk dat ik deze maar eens ga proberen:
http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=422333
Dinsdag kom ik er weer in de buurt, even geduld hebben dus.

[ Voor 56% gewijzigd door Digital-DNA op 05-01-2008 14:39 ]

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 18:31
Muizen piepen nu eenmaal. :D

Ook mijn G5, alleen als ik hem tegen mijn oor houd dan hoor ik een licht piepje.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Cobb schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 22:09:
Muizen piepen nu eenmaal. :D

Ook mijn G5, alleen als ik hem tegen mijn oor houd dan hoor ik een licht piepje.
Inderdaad, was me nooit opgevallen. Dat piepje is zo zacht, dat moet je van een normale afstand 30/40 cm van je oor af nooit kunnen horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:15

the mod man

iets van beeldmaker

Mijn g7 maakt er zelfs 2, 1 constante piep en een krakende piep afhankelijk van de positie tegen m'n oor.

Misschien is het om wat realiteit toetevoegen aan je muis:P

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Tja, iedere muis gaat na loop der tijd wat raar doen enzo.

Maar, wat vooral belangrijk is, wat kan en wil je uitgeven en waarvoor wil je hem gebruiken.
Belangrijkste is hoe een muis in je hand licht, dan of je spellen speelt of gewoon wat standaard pc werk doet. Mocht je veel spellen spelen geef dan iets meer geld uit voor een lazer muis, zijn net wat preciezer en fijner in gebruik als een optical merk ik, vooral op hogere dpi instellingen. Voor gewoon huis, tuin en keuken werk is optical goed genoeg.
En als je veel uren achter de pc zit met normaal werk moet je vooral kijken naar hoe de muis in je hand licht, optical en lazer maakt dan niet veel uit. Wel wat meer geld uitgeven voor een echte goede muis.

Oja, een te hoge snelheid dat je je pols nauwelijks gebruikt is niet goed, liever een muis die wat langzamer is en waar je meer mee moet bewegen, muismat met een steun werkt eveneens averechts, die knelt de bloedvaten in je arm af. :)

Btw, zelf heb ik de G5, grote muis, ideaal voor mijn grote handen en lange vingers, licht goed in de hand, snelheid is heerlijk, instellen van snelheid is ook super, 800 of 1000dpi (vrij snel) is heerlijk voor gewoon werk en normaal fotoshop werk en af en toe wat spellen. 400 dpi laagste stand is vrij langzaam maar voor sommig fotoshop werk en snipen bij spellen enzo echt heel fijn, 2000dpi is gewoon te snel. :P
Zijknop is ook erg fijn, maar het voordeel met de 2e nieuwe serie (met blauwe bovenkant) dat je niet alleen een zijknop heb met terug, ook een vooruit knop. :)
De logitech software is trouwens ook super die erbij zit, veel opties en makkelijk en goed in te stellen.

[ Voor 26% gewijzigd door Joopieboy op 06-01-2008 01:19 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XplodingForce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-08 16:24

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

Verrek, ik hoor het ook bij mijn G5 inderdaad, heel vaag. Maar in mijn geval kan ik me echt niet voorstellen dat een normaal mens dit kan horen? Het is alleen als ik het gaatje voor de laser van m'n muis precies voor m'n oor houd, dan hoor ik het, hou ik hem iets hoger of lager, dan is het geluid al weg, laat staan dat je het kunt horen terwijl de muis op je bureau ligt.

Denk dat het dus verschilt per type muis, en misschien zelfs wel per stuk, maar als het echt zo hard is dat je het kunt horen, terwijl de muis op je bureau ligt en je hebt nog garantie zou ik hem gewoon terugsturen, dat hoort natuurlijk niet.

Everybody lies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackRageNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Mijn V270 (bluetooth muis) maakt ook geluid :D Het is alleen hoorbaar als ik hem tegen mijn oordruk en het in de ruimte stil is, storend is het dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik hoor het idd nu ook. :|

Maar volgens mij heeft het met dat lazer gebeuren te maken, elektro componenten opzich kunnen geen geluid produceren. Dus ik denk eerder die richting op, maar het zal allemaal niet veel uitmaken. Kan het trouwens niet precies uitleggen... Maar grote lazers maken ook flink herrie dus het lijkt me niet geheel onwaarschijnlijk als deze kleine het ook doet...

Zolang hij geen stofzuiger gaat nadoen of er rooksingalen uitkomen is het goed. :P

[ Voor 14% gewijzigd door Joopieboy op 06-01-2008 02:14 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA

Digital-DNA

Topicstarter
Nog even een plaatje van de boosdoener:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~vrie8319/irled.jpg

Het gaat dus niet om de LED of Laser die gebruikt wordt om de muisbewegingen te registreren. Discussie omtrent verschil tussen laser of optical zijn niet interessant.

Het gaat om wel de LED (waarschijnlijk infrarood) die gebruikt wordt om de scrollwielbewegingen te detecteren.

Mijn muis doet het dus nog wel gewoon, behalve het draaien aan het scrollwiel dan. Het piepje is helemaal weg :).

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Mijn VX Revolution doet dat idd ook. Mn andere muis, een Cordless Click doet het weer niet. Ik heb ook nog een MX1000, maar die heb ik nu niet bij de hand. Al heb ik ook een erg stille PC (veel moeite voor gedaan), dus dan zou het me ws. wel zijn opgevallen bij die MX1000 (stoor me er direct aan :P). De VX Revolution gebruik ik alleen af en toe bij mn laptop en nu ik erop let hoor je het idd nog op zo'n 30cm afstand.

[edit] MX1000 doet het ook. Wel heel zacht.

[ Voor 5% gewijzigd door Palomar op 07-01-2008 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een G3 vind zelf zeer fijne muis, nooit problemen mee gehad en geen last van piepjes of iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensxeon
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-07 19:26
mijn G3 piept ook, misschien heet het daarom wel een muis., :P heb er iig geen last van. heel zach piepje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
Net even m'n G1 aan het oor gehad, deze piept ook heel zacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Laatst online: 26-07-2020
XplodingForce schreef op zondag 06 januari 2008 @ 01:26:
Verrek, ik hoor het ook bij mijn G5 inderdaad, heel vaag. Maar in mijn geval kan ik me echt niet voorstellen dat een normaal mens dit kan horen? Het is alleen als ik het gaatje voor de laser van m'n muis precies voor m'n oor houd, dan hoor ik het, hou ik hem iets hoger of lager, dan is het geluid al weg, laat staan dat je het kunt horen terwijl de muis op je bureau ligt.
Oh, dat kan makkelijk hoor. Ik heb meerdere MX510s en 518s gehad en allemaal hoor ik ze van een afstandje van 30-40 cm nog wel piepen, maar dat zal van de herrie van je PC afhangen en van de gevoeligheid die je voor hoge tonen hebt. Overigens is het mij bij mijn stokoude MX300 nog nooit echt opgevallen.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:15

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Als je een muisje een bedje van stroo/hooi geeft, dan voelen ze zich beter thuis en zullen ze minder snel piepen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Laatst online: 26-07-2020
Digital-DNA schreef op zondag 06 januari 2008 @ 13:40:

Het gaat om wel de LED (waarschijnlijk infrarood) die gebruikt wordt om de scrollwielbewegingen te detecteren.
Mja, ik kan me goed voorstellen dat de polling rate van de sensor voor het scrollwiel veel minder hoog is dan die van de gewone sensoren voor de X- en Y-assen. Ik heb tenminste nog geen fabrikant gezien die pimpte met een 1600 dpi-scrollwiel :P

Het is naar mijn idee best wel denkbaar dat als die sensor op, zeg, 15.000x per seconde pollt, je gewoon een pieptoontje hoort dat voortkomt uit dat apparaat. De algemene stelling dat 'electronica niet beweegt en dus geen geluid kan maken' vind ik dan ook niet zo geloofwaardig eigenlijk.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 13:17
Euh... Een LED die geluid maakt lijkt me sterk, wat wel geluid kan maken zijn de aansluitingen en de aansturing, door de stroom die een magnetisch veld opwekt. Haal je de led eruit loopt er een stroom meer en dus ook geen herrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA

Digital-DNA

Topicstarter
Ik soldeer als ik thuis ben er wel even een gewone 3mm LED in, kijken wat er dan gebeurt.

Trouwens zit er maar bar weinig aan electronica in de muis, eigenlijk alleen een bult klikkers, 2 leds, 2 sensors en 2 chips. Met de keukenrol heb ik kunnen verifiëren dat het toch echt om de LED of de sensor gaat van het scrollwiel.

Wat ik ook zo raar vind is dat de LED lawaai maakt en niet de sensor aan de andere kant van het scrollwiel. Wat ik me ook afvraag, hoe weet de muis of het scrollwiel de ene of de andere kant opdraait?

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
sensor is waarschijnlijk een dubbele (3 pootjes) voor de richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA

Digital-DNA

Topicstarter
Ik heb voor de gein er een gewoon LED'tje ingestopt, eerst een blauwe en toen een witte.

Het scrollen werkt, maar alleen als ik het langzaam draai, niet echt lekker dus.

Belangrijker: ook deze LED'jes piepen als ik ze in de muis heb gestopt. Het geluid komt specifiek uit de onderkant van de LED. Het zal dus wel iets met het hoogfrequente te maken hebben, een ander IR-LED'je zal dus weinig uitmaken denk ik :S

Ik ga zo even de originele terugstoppen, dan met m'n hot gluegun ertegenaan, m'n allerlaatste hoop...

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
zoals ik al zei: ik denk eerder dat het de aansluitingen zijn ;) smeltlijm en lak (voor de spoeltjes) wil nog wel eens helpen idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06 17:34
Heb net een nieuwe logitech mx400 gekocht deze piept niet :) Mijn oude mx510 wel!

Arch Linux

Pagina: 1