Toon posts:

HD via pc op mijn LCD TV ?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.002 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Geachte tweakers,

Ik heb een Samsung LE32R82B[R] LCD TV en een 8600 GT met elkaar verbonden via een dvi>hdmi kabel. Wat ik me afvraag is of het nou daadwerkelijk in hd kwaliteit wordt weergegeven op mijn tv.

Beeld is opzich goed, als ik een hd film afspeel ziet het er ook scherp uit. Maar of dit nou HD is ?

Resolutie ingesteld in windows voor TV: 1024 x 768
Resolutie ingesteld in windows voor PC: 1152 x 864

Nog een extra plaatje met wat informatie over hoe de nvidia drivers staan ingesteld:
http://www.plaatjeshost.nl/uploads/4001.jpg

Het is een HDready tv, echter staat hij momenteel zoals je kan zien dus ingesteld op 1080i HDTV. Het beeld word wel normaal weergegeven. Zitten hier ook voor en nadelen aan ? is het beter om hem op 720p HDTV te zetten ?

Alvast bedankt !

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2008 14:19 ]

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-02 09:09
Je moet je TV proberen aan te sturen op de native resolutie, meestal 1366x768 bij HD Ready LCD.

Als je videokaart dit niet laat zien als mogelijke optie, moet je kijken voor nieuwe drivers of een tooltje (bijv. powerstrip) om dit alsnog mogelijk te maken.

[ Voor 47% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 04-01-2008 14:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
JAHRASTAFARI schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 14:24:
Je moet je TV proberen aan te sturen op de native resolutie, meestal 1366x768 bij HD Ready LCD.

Als je videokaart dit niet laat zien als mogelijke optie, moet je kijken voor nieuwe drivers of een tooltje (bijv. powerstrip) om dit alsnog mogelijk te maken.
Deze resolutie kan ik helaas niet instellen, heb de laatste nvidia drivers. Ga het programma powerstrip proberen.

De beeldschermen staan nu ingesteld op cloned, dit gaat waarschijnlijk problemen geven bij het aansturen van verschillende resoluties. Beter om deze optie op dual view te zetten ?

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-02 14:11

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik stuur mijn films naar mijn 2e beeldscherm in 1080p resolutie.

als je dan bijv. een x264 bestand hebt, dan is het zeker HD-kwaliteit.
Dat kun je zien aan de scherpte van het beeld.. Bij mij iis het iig duidelijk te zien.

Echt veel meer dan de extra scherpte in de films brengt het niet hoor.
En denk dat een blueray of hd-dvd beter beeld geeft, zoals bijv. ook het verschil tussen gewone dvd en avi(divx/xvid)

[ Voor 41% gewijzigd door AndereKoekoek op 04-01-2008 14:40 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Met Dual View kan je elk beeldscherm een eigen reso geven. Meestal wordt dan ook beter herkend wat voor monitor/Tv eraan hangt; kans zit erin dat Powerstrip niet eens nodig is.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Ik heb exact dezelfde TV en ik kan je met zekerheid vertellen dat de TV via de HDMI poort geen computerresoluties ondersteunt.

Je MOET je tv aansluiten via de VGA aansluiting om de juiste resolutie aan te kunnen.. Zoek maar eens goed in de handleiding van je TV... daar staat het in..

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 14:40:
Met Dual View kan je elk beeldscherm een eigen reso geven. Meestal wordt dan ook beter herkend wat voor monitor/Tv eraan hangt; kans zit erin dat Powerstrip niet eens nodig is.
Ik kan de resolutie 1366x768 niet instellen via mijn nvidia drivers..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 14:43:
Ik heb exact dezelfde TV en ik kan je met zekerheid vertellen dat de TV via de HDMI poort geen computerresoluties ondersteunt.

Je MOET je tv aansluiten via de VGA aansluiting om de juiste resolutie aan te kunnen.. Zoek maar eens goed in de handleiding van je TV... daar staat het in..
Waarom wordt het beeld verder wel goed weergegeven dan >?

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 14:45:
[...]
Waarom wordt het beeld verder wel goed weergegeven dan >?
Ik heb dit trouwens ook gehad op mijn Philips scherm.
Wanneer ik het via HDMI ingang liet gaan, dan kreeg ik geen volbeeld.
Ik heb het nu via 3-componenten aangesloten en werkt perfect

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 14:43:

Dat heeft verder geen invloed op de hd kwaliteit ? en zou ik dan ook automatisch de 1366x768 resolutie moeten kunnen instellen via mijn nvidia drivers ??

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2008 14:54 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 14:53:
[...]

Dat heeft verder geen invloed op de hd kwaliteit ? en zou ik dan ook automatisch de 1366x768 resolutie moeten kunnen instellen via mijn nvidia drivers ??
Nee, ja

Verwijderd

Ik kan anders wel een custom resolutie via de VGA kabel doen hoor :)

Alleen de vraag is of HDMI nou niet beter is ofniet. De TV (LG 32Inch HDReady) valt ook in te stellen op custom resoluties, van 720 t/m 1366x768.

Verwijderd

Topicstarter
Okay, zijn er ook hdmi naar vga verloop stukjes ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 14:55:
Ik kan anders wel een custom resolutie via de VGA kabel doen hoor :)

Alleen de vraag is of HDMI nou niet beter is ofniet. De TV (LG 32Inch HDReady) valt ook in te stellen op custom resoluties, van 720 t/m 1366x768.
Deze goedkope lijn van Samsung ondersteunt helaas geen computerresoluties via HDMI. Duurdere modellen wel... Via VGA is veel meer mogelijk...

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 14:56:
[...]

Okay, zijn er ook hdmi naar vga verloop stukjes ?
Nee, maar ga er vanuit je computer ook wel VGA heeft?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 14:58:
[...]

Nee, maar ga er vanuit je computer ook wel VGA heeft?
2x dvi uitgang.. denk dat ik mn dvi>hdmi kabel om ga ruilen voor een dvi>vga kabel

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 15:07:
[...]

2x dvi uitgang.. denk dat ik mn dvi>hdmi kabel om ga ruilen voor een dvi>vga kabel
Als het goed is heb je bij je VGA kaart een DVI-->VGA splitter gebruiken.. die moet je gebruiken..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 15:52:
[...]

Als het goed is heb je bij je VGA kaart een DVI-->VGA splitter gebruiken.. die moet je gebruiken..
Klopt alleen die gebruik ik voor mn normale beeldscherm, heb net de kabel omgeruild en was zelfs 10 euro goedkoper uit. Ga het nu gelijk proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt ! ik draai nu een resolutie van 1360x768 op mn tv, zie weinig verschil bij het afspelen van hd bestanden maar nu weet ik iig dat het goed zit.

Als laatste nog 1 vraag. Wanneer ik nu een bestand afspeel moet ik het scherm van de mediaplayer naar het bureaublad slepen van mijn tv zodat ik het op mijn tv zie en niet op mijn pc monitor.

Ati heeft een mogelijkheid genaamd theater mode, wanneer een player in full screen gaat springt deze automatisch naar de 2e extended display. Kan ik zoiets ook instellen bij de nvidia drivers ?

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Dit probleem heb ik ook gehad.. Heb lopen zoeken maar dit wordt niet ondersteund bij de 8*** kaarten. Wanneer je met dezelfde drivers bijv. een 7900 kaart installeert, dan kun je wel kiezen dat je secundaite scherm automatisch volbeeld vertoond.

Waarom nvidia dit geschrapt heeft weet ik niet. Wel dat er VEEL commentaar op is gekomen. Via google kwam ik nl. op het nvidia forum en de mensen daar negeren deze vragen,wat weer flink wat woede veroorzaakt bij de gebruikers.

Ik ben er ook niet over te spreken en als ATI een gelijkwaradige kaart heeft over 2jaar, dan stap ik weer over. Ik kijk veel films en vind dat toch wel erg handig. Je ziet bijv. niet voor je de vensters heen sleept, want mijn tv staat met de rug naar de pc...

Verwijderd

Topicstarter
Beetje dom dat ze die optie er uit hebben gehaald. Het is idd erg makkelijk vooral als je zoals jezelf al zei met de rug naar de tv zit..

Bedankt voor jullie reacties, mijn vragen zijn beantwoord :-)

Verwijderd

Topicstarter
Gister heb ik de samsung syncmaster 206bw als nieuw beeldscherm gekocht voor mijn pc.

Loop nu tegen het probleem aan dat dit beeldscherm wordt herkent als hdtv inplaats van mijn tv.

Wanneer je bij de nvidia driver tool met de rechtermuis op het beeldscherm klikt staat er dus nu bij mijn pc beeldscherm de optie "treat digital display as hdtv" terwijl ik dit eigenlijks bij mijn tv wil hebben.

De TV wordt aangegeven als analoog beeldscherm.

Screenshot: Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjeshost.nl/uploads/4288.jpg

Hoe kan ik mijn tv weer als hdtv display instellen ?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2008 14:33 ]

Pagina: 1