[Debian] Kiss4lin starten bij het booten

Pagina: 1
Acties:

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-07 10:26

jbr

Right back @ ya

Topicstarter
Ik draai sinds enkele dagen op mijn Linksys NSLU2 Debian 4.0r2 (text based). Dit gaat heel goed, ik heb zo'n beetje alles wat ik ermee wilde doen aan de praat gekregen. Een probleempje betreft de applicatie kiss4lin. Dit programma is een vervanger van PC-Link software die door netwerk-mediaspelers van Kiss wordt gebruikt. In feite zorgt het ervoor dat ik vanaf mijn mediaspeler bij de TV films en series kan afspelen vanaf mijn NAS: | Kiss |----| Debian |-----| NAS |

Het programma werkt O-) . Dat betekent dat ik zodra ik via een shell kiss4lin start, ik zonder problemen video's en muziek kan afspelen. Het enige probleem is dat zolang kiss4lin draait er in de shell output wordt gegenereerd. Ik kan dus geen nieuwe commando's ingeven. Bovendien betekent dit dat zodra ik de shell sluit, het programma niet meer werkt :(

Dit gedrag levert volgens mij problemen op als ik het programma bij het booten wil laten starten door een startscript in /etc/rc2.d/ te zetten - ik ben bang dat het systeem hierdoor hangt bij het booten en ik er vervolgens niks meer mee kan....

Voor het opstarten had ik het volgende scriptje gemaakt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
#!/bin/sh -e

. /lib/lsb/init-functions

case "$1" in
    start)
    log_daemon_msg "Starting KISS Server"
    start_daemon /opt/kiss4lin/kiss4lin 
    log_end_msg $?
    ;;
  stop)
    log_daemon_msg "Stopping KISS Server"
    killproc /opt/kiss4lin/kiss4lin 
    log_end_msg $?
    ;;
  force-reload|restart)
    $0 stop
    $0 start
    ;;
  *)
    echo "Usage: S88kiss {start|stop|force-reload}"
    exit 1
    ;;
esac

Ter vergelijking heb ik bij andere applicaties gekeken hoe het daarbij gaat (bijvoorbeeld apache) en zodra ik deze vanaf de prompt start dan wordt het proces gestart en verschijnt de prompt weer. Dat lijkt dus heel anders te gaan.

Ik hoop dat ik mijn probleem een beetje goed omschreven heb. Het zal ongetwijfeld iets heel simpels zijn wat ik over het hoofd zie, maar het probleem is dat ik niet weet wat ik fout doe.

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-07 19:54
probeer eens om het te starten met een & erachter

dus
$ kiss4lin &
$

dat zal kiss4lin normaal gezien in de achtergrond starten... lees de basis van bash er eens op na, en vooral de commando's jobs, fg, bg

trouwens, probeer je scriptje gewoon, als er niet wordt verdergeboot, doe je ctrl+c, en ga je gewoon verder...

[ Voor 21% gewijzigd door Mayco op 04-01-2008 14:08 ]

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-07 10:26

jbr

Right back @ ya

Topicstarter
Mayco schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 14:08:
trouwens, probeer je scriptje gewoon, als er niet wordt verdergeboot, doe je ctrl+c, en ga je gewoon verder...
nou, ik kan er geen scherm aanhangen (het apparaatje heeft geen aansluiting daarvoor) en dus is mijn enige mogelijkheid een SSH verbinding.... dat maakt het denk ik wel iets anders.

Ik zal je suggestie eens proberen, bedankt!

//edit: en ja hoor... gewoon werken :)
Blijdschap aan de ene kant, "a feeling of total stupidity" aan de andere kant....

[ Voor 12% gewijzigd door jbr op 04-01-2008 14:19 ]

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!