Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[OFFICE 2003] E-mail op verschillende plekken SMTP wisselen?

Pagina: 1
Acties:
  • 659 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MNECMotU
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-03-2015
Ik heb eens een vraagje waar ik zelf niet aan uit kom, ook niet na het raadplegen van de search!

Ik heb sinds kort een laptop waar ik Outlook 2003 op draai. Deze laptop neem ik mee naar verschillende plekken (voornamlijk thuis en werk).

Het probleem is nu dat ik thuis @home internet heb en op m'n werk internet van Planet.
Als ik nu bij de server voor uitgaande mail (SMTP) = mail.home.nl instel, dan kan ik vanaf thuis e-mails verzenden, maar op mijn werk niet. Stel ik hem in op mail.planet.nl, dan is het natuurlijk precies andersom.

Ik heb natuurlijk geen zin om elke dag een paar keer mijn 4 e-mail accounts handmatig te gaan aanpassen.

Is hier een simpele oplossing voor?
Het enige dat ik tegenkwam via de search was dit topic, maar de "oplossingen" die daar aangedragen worden zijn mij even iets te ingewikkeld (eigen mailservers etc. etc.).

Het liefst zou ik willen dat Outlook 2003 de SMTP automatisch wijzigt aan de hand van welke netwerkverbinding ik heb op dat moment.

Alle hulp is welkom!!!!!!

Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...

• MNECMotU
* Schopje *

Niemand? Alle hulp is welkom!

Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-11 12:15
Geef je als je 1 van de 2 SMTP adressen invult ook je gebruikersnaam en wachtwoord mee ? Zodat je je authenticeert ?

• MNECMotU
ParaNoiMia schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 19:01:
Geef je als je 1 van de 2 SMTP adressen invult ook je gebruikersnaam en wachtwoord mee ? Zodat je je authenticeert ?
Uiteraard, gebruikersnaam en wachtwoord staan gewoon ingevuld, anders blijft ie elke keer daarom vragen.

Maar wat heeft dat verder met de SMTP adressen te maken?

Gebruikersnaam en wachtwoord blijven precies dezelfde als ik van SMTP moet wisselen.
Feit blijft dat ik per werkplek de SMTP moet veranderen, omdat deze niet dezelfde zijn... :(

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:07

tozzke

aka tozzert

volgens mij als je die instelt als "netmail.home.nl" werkt het wel :)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je kunt natuurlijk twee accounts in Windows maken, die ieder gebruik maken van dezelfde Outlook-file, en dan hoef je alleen uit- en in te loggen om de juiste SMTP server te gebruiken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hiervoor heb je tooltjes, die het automatisch voor je doen. Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar kijk eens naar deze:

http://www.jitbit.com/netprofileswitch.aspx

Of gewoon Google

[ Voor 15% gewijzigd door Wolly op 05-01-2008 23:34 ]

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-11 12:15
MNECMotU schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 23:18:
[...]

Uiteraard, gebruikersnaam en wachtwoord staan gewoon ingevuld, anders blijft ie elke keer daarom vragen.

Maar wat heeft dat verder met de SMTP adressen te maken?
Dat kan van alles met SMTP te maken hebben. Als jij thuis op je @home lijntje zit en je verstuurt mail, dan accepeert de SMTP server van @home die gewoon, omdat jij via een @home lijn je mail verstuurd.

Echter, als jij vanaf een planet lijntje mail naar de @home SMTP server stuurt, dan mag je dat niet, omdat je geen @home gebruiker bent.

Vink je echter bij meer instellingen->Server voor uitgaande email het vinkje Dezelfde instellingen voor uitgaande email (SMTP) is verificatie vereist aan of je vult je @home username en password daar in als je als SMTP server je @home server gebruikt, dan heb je grote kans dat je vanaf je planet lijn wel mail kan verzenden langs de @home server, ook al gebruik je je planet emailadres. Omdat jij je authenticeert als een @home gebruiker door middel van een gebruikersnaam en wachtwoord.

Mocht dat niet werken kan je het ook nog andersom proberen, SMTP van planet invullen met planet user/pass, hoewel je die wellicht niet hebt omdat het van je werk is.

Dit staat dus allemaal los van de gebruikersnaam en wachtwoord voor het ophalen van je mail (POP).

[ Voor 7% gewijzigd door ParaNoiMia op 06-01-2008 20:13 ]

• MNECMotU
ParaNoiMia schreef op zondag 06 januari 2008 @ 20:12:
[...]

Dat kan van alles met SMTP te maken hebben. Als jij thuis op je @home lijntje zit en je verstuurt mail, dan accepeert de SMTP server van @home die gewoon, omdat jij via een @home lijn je mail verstuurd.

Echter, als jij vanaf een planet lijntje mail naar de @home SMTP server stuurt, dan mag je dat niet, omdat je geen @home gebruiker bent.

Vink je echter bij meer instellingen->Server voor uitgaande email het vinkje Dezelfde instellingen voor uitgaande email (SMTP) is verificatie vereist aan of je vult je @home username en password daar in als je als SMTP server je @home server gebruikt, dan heb je grote kans dat je vanaf je planet lijn wel mail kan verzenden langs de @home server, ook al gebruik je je planet emailadres. Omdat jij je authenticeert als een @home gebruiker door middel van een gebruikersnaam en wachtwoord.

Mocht dat niet werken kan je het ook nog andersom proberen, SMTP van planet invullen met planet user/pass, hoewel je die wellicht niet hebt omdat het van je werk is.

Dit staat dus allemaal los van de gebruikersnaam en wachtwoord voor het ophalen van je mail (POP).
Ahaaa, thnx, dat is nog eens duidelijke taal!
Gaat ik proberen.

Maar hoe zit het dan eigenlijk met eigen domein e-mail adressen. dus niet van @home of Planet??
Die inkomende mail heb ik nu ingesteld op mail.eigendomein.com
Die uitgaande mail stel ik in op mail.home.nl (of op mail.planet.nl, afhankelijk van waar ik ben).

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:57
de mails die je verstuurd gaan natuurlijk nog steeds van je eigen mailadres met correcte domeinnaam komen, @home wil gewoon dat er gecontroleerd wordt (door die username) of er echt wel iemand geregistreerd staat, anders kan iedereen zeggen van "oh we gaan gwn altijd mensen laten sturen via smtp van @home, spaart ons alweer wat kosten uit"

• MNECMotU
Ok, ik snap het al wel zo ongeveer, maar ik heb zo'n beetje alle bedenkbare instellingen wel geprobeerd, per werkplek, maar helaas zonder resultaat.

Bijvoorbeeld op de thuisplek met @home verbinding:

SMTP op mail.planet.nl
Instellingen -> Server voor uitgaande mail op aanmelden met @home username + wachtwoord

Of

SMTP op mail.home.nl
Instellingen -> Server voor uitgaande mail op aanmelden met @home username + wachtwoord

Nog steeds als resultaat dat als ik op mijn werk ben (met planet verbinding), dat ik zolang ik @home als SMTP ingesteld heb, ik geen e-mail kan verzenden!

Doe ik iets fout, of heb ik iets over het hoofd gezien???

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 18:03
laat @home uberhaupt wel externe toegang toe op SMTP, ook al zou je authenticeren? Dat is niet per se zo namelijk.

Je zou kunnen proberen een eigen Hosts file aan te maken, die thuis actief alleen is, en waar mail.planet.nl resolved naar het IP adres van mail.home.nl. Maar dat is ook niet 100% automatisch.

No production networks were harmed during this posting

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 20:57
Je kunt in Outlook meerdere profielen aanmaken, die kunnen dan dezelfde databestanden raadplegen en toch verschillende instellingen hebben. Ik doe dat altijd via Configuratiescherm -> E-mail -> Profielen.

Je hebt een basisprofiel, maak daarvan een kopie en stel Outlook zo in dat hij bij het opstarten vraagt welk profiel je wilt starten. Klaar. :)

We are shaping the future

• MNECMotU
Alex) schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 07:32:
Je kunt in Outlook meerdere profielen aanmaken, die kunnen dan dezelfde databestanden raadplegen en toch verschillende instellingen hebben. Ik doe dat altijd via Configuratiescherm -> E-mail -> Profielen.

Je hebt een basisprofiel, maak daarvan een kopie en stel Outlook zo in dat hij bij het opstarten vraagt welk profiel je wilt starten. Klaar. :)
Ow das wel heel handig!
Zo iets zocht ik eigenlijk namelijk, thnx!

Ik heb het ingesteld, nu 2 profielen volledig werkend!

Dit is voor mij de oplossing!!! Bedankt voor alle hulp! _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door MNECMotU op 09-01-2008 13:13 ]

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Alex) schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 07:32:

Ik liep met hetzelfde probleem als de TS en ik kan melden dat dit ook werkt in Outlook 2007!

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Kun je trouwens niet simpelweg een andere SMTP server nemen waar je je niet hoeft te authenticeren?

Outlook Profielen kan natuurlijk ook.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
@Falcon:
  • Bewaarplicht van ISP's. (gecombineerd met alleen via de provider zijn smtp server kunnen versturen, de poort 25 blokkade)
  • Antispam maatregelen.
Zo even twee mogelijke redenen waarom ze smtp servers niet zomaar open zetten.

[ Voor 4% gewijzigd door aZuL2001 op 04-07-2008 08:42 ]

Abort, Retry, Quake ???

Pagina: 1