Toon posts:

Probleem met internetsnelheid

Pagina: 1
Acties:
  • 420 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb gisteren een belkin N modem/router gehaald, heb Orange 20 Mbit en de centrale zit aan de overkant van de straat. Ik zou dus met gemak de 20Mbits moeten halen, maar helaas is dit niet het geval....

Internet is redelijk snel (met speedtests,100mb bestand van adslvalley.nl, haal ik de ene keer gemiddeld 500kb/s de andere keer weer 1,5 mb/s)
Usenet is echter heel traag.... Heb payserver (Eweka), waarbij ik niet hoger kom dan 400 of 500 kb/s....

Wanneer ik mijn router omschakel van N naar G, haalt ie soms hogere snelheden...

Gisteren heb ik de snelheid ook getest met een IMac, die wel rond de 15Mbits haalde
Wie kan me helpen????

Alvast bedankt!! _/-\o_

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11 12:46

RammY

Dát!

Zorg een eerst dat je er achter komt hoe je verbinding is.
Is te zien op de statuspagina in je modem.
Je bent echt niet de eerste die niet de volle lijn haalt terwijl je tegenover de MDF woont.

Dan daarbij... je kunt beter met 2 pc's testen hoe snel je netwerk is. Nu ben je afhankelijk van je internet en die hoeft niet altijd constant die snelheid te houden bijvoorbeeld.

Dus ik vind de manier van testen wat raar....
Zowiezo test je een internetsnelheid bekabeld!

Deze advertentieplaats is te huur!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Haal je bekabeld wel de juiste snelheid? Je zegt al dat er een verschil is tussen verbinden op .11g en .11n

PSN: djmurcielago

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 19:09

TrailBlazer

Karnemelk FTW

sluit inderdaad eerst uit dat het probleem op je wireless zit. In principe moet je makkelijk boven de 20 mbit kunnen komen met wireless maar een touwtje is in IMHO altijd betrouwbaarder.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:56

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Sowieso gaat een N router je weinig helpen als de adapter in je PC maar b of g is :P

Dus een beetje meer info over je hele netwerk setup zou geen kwaad kunnen.

En let inderdaad een beetje op wat je aan het testen bent. Internet snelheid testen, terwijl de limiet mogelijk in je wireless bandbreedte zit is niet echt handig. En je wireless snelheid testen door bestanden vanaf internet te halen ook niet.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan uitsluiten dat het probleem op wireless zit, aangezien iemand anders hier gewoon de 20Mbit haalt op een andere laptop...

Heb een Belkin N adapter erin, dus zou perfect moeten werken...
Verbinding geeft ie ook aan als zeer goed en 300 Mbits.

Het is toch raar dat ik met een testbestand veel hogere snelheden haal dan met Usenet :?

ADSL
Type Interleave Path
Status SHOWTIME

Downstream Upstream
19320Kb 1019Kb

Ruismarge
9 15

Uitgangsvermogen (dBm)
127 201

Signaaldemping(dB)
23 4

Zo genoeg info??

Please help!!

Verwijderd

Topicstarter
Btw,
Waarmee zou ik volgens jullie het beste kunnen testen??

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-11 18:15

NeHoX

Gamer + PV

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Verwijderd

Topicstarter
Haal daar gemiddeld 650 kb/s...
Heb vanmiddag men laptop geformateerd voor de zekerheid, maar heeft volgens mij weinig geholpen

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 19:09

TrailBlazer

Karnemelk FTW

hang die laptop nou eens gewoon met een touwtje aan je laptop. Dat het wireless op de ene laptop geen probleem is zegt niks over jouw laptop.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, net gedaan, en idd dan haalt ie gewoon 20Mbit....
Maar aangezien de modem in men meterkast ligt (begane grond, geen verwarming) en ik ok de 1ste verdieping woon (wel verwarming, bank enz. enz.) Is het probleem nog niet opgelost....

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-11 11:30
Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 19:29:
Maar aangezien de modem in men meterkast ligt (begane grond, geen verwarming) en ik ok de 1ste verdieping woon (wel verwarming, bank enz. enz.) Is het probleem nog niet opgelost....
probeer eens een ander wireless kanaal te kiezen in je router.
soms wil dat ook helpen.

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:14

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 19:29:
Duidelijk dat het probleem dus wél bij het draadloos van je laptop zit... Denk dat er weinig anders op zit als even pielen met de settings in je router om de optimale settings er uit te halen.

HENG HENG

Verwijderd

Topicstarter
Ok, helaas, maar idd moet probleem dus wel in wireless zitten....
Ga er mee kloten, als het niet lukt post ik wel weer.
Nu iig bedankt
Pagina: 1