Zijn er uberhaupt nog HDD-recorders met netwerk aansluiting.

Pagina: 1
Acties:
  • 2.164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Topicstarter
Dat vraag ik me dus af. Ik ken de kiss-producten, maar ook die zie je niet veel meer tegenwoordig. Zij waren de enige die wel een hdd-recorder hadden die ook aan het netwerk gekoppeld kon worden. De VR-588 (maar die heeft geen HDMI).

Ik zoek me wezenloos, maar kan verder geen HDD-recorders vinden die een netwerk aansluiting hebben. Is daar een reden voor? Of zou dat onder druk van de filmmaatschappijen zijn?

Of kan ik gewoon niet zoeken? Bij de bekende merken zie ik ze in elk geval niet terug.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:43

LauPro

Prof Mierenneuke®

Weinig, Pinnacle had wat spul een tijd terug geloof ik. Maar het blijft vrij lastig om de juiste softwarelicenties te krijgen voor dat soort embedded spul.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Je komt dus bijna altijd op een HTPC uit? Die wilde ik nu net niet. Verbruikt te veel stroom lijkt me.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Kiss is sinds enige tijd van Linksys en is gewoon te koop :

http://www-nl.linksys.com...Wrapper&lid=8673173679B01

Voor zover ik weet is het een van de weinige zo niet de enigste met een LAN optie en een DVD brander. Sinds de intrede van fullHD is de DivX codec, daar waar het vroeger een beetje om draaide met de Kiss speler uit de gratie geraakt en is de markt een beetje verschoven naar pc/laptop/htcp op de tv.

Zelf heb ik een server voor films en muziek en staat rechtstreeks aangesloten op de tv/versterker om alles af te spelen en een aparte dvd recorder. Zo heb je wat meer flexibiliteit en kun je wat meer doen op hetzelfde moment. Maar goed, het is maar net waar je het allemaal voor wil gebruiken maar de Kiss speler blijft een leuke optie :)

edit = typo

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-02 16:55
De Kiss DP-558 heeft welliswaar geen HDMI maar wel "hd component" met ondersteuning voor 1080p (instelbaar in hidden menu) En hij heeft een 10/100 netwerkverbinding, de doorvoersnelheid is niet erg hoog (4-6 megabyte/sec).

-Edit of was het nou 1080i :S

[ Voor 8% gewijzigd door Puch-Maxi op 04-01-2008 13:18 ]

My favorite programming language is solder.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Over die kiss lees ik her en der geen echt lovende kritieken, terwijl hij behoorlijk aan de prijs is. Vandaar dat ik eigenlijk naar een andere mogelijkheid aan het kijken was. Bij voorkeur met HDMI. Als aansluiting (kabel ligt er al, in de muur andere kabels zijn er lastig door te trekken).

En ook ik heb een server, maar die staat niet in de buurt van de TV en wil ook niet graag daarvoor gebruiken. En nog een pc erbij al HTPC gaat me echt te veel stroom kosten.

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021

M. Mulder

DPC: Team TFC

• tweakradje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-01 10:26
Pioneer DVR-LX61

• tweakradje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-01 10:26
Met deze vraag ben ik de laatste week ook aan het worstelen geweest. mijn 3 jaar oude LG RH7500 deed het nog steeds prima (elke werkdag nam hij 2 uur op voor de kleine) maar ik wilde nu wel eens wat meer flexibiliteit. Na lang zoeken bleek dat er maar bar weinig veranderd was in 3 jaar. Degene met een netwerkaansluiting waren of heel duur of zeer beperkt in de mogelijkheden wat die netwerkfunctionaliteit betreft (eigen protocol of ftp etc)

Nu heb ik voor mij een zeer goede oplossig staan: een Samsung HR773 en een 500 Gb SAN schijf met USB 2.0. Aan de LAN kant prop ik hem vol met DIVX, mp3 en foto's. Aan de HR773 (USB2.0) kant kan ik alles afspelen en heen en weer kopieren.

LAN
Afbeeldingslocatie: http://a972.g.akamai.net/7/972/8034/01311712156508/www.iomega-europe.com/img/iom/sections/nhd_large.gif
USB
Afbeeldingslocatie: http://www.wireless-usb.eu/wusb/wp-content/olidata_wusbkit01.jpg
http://www.olidata.com/wusb/
USB
Afbeeldingslocatie: http://images.kieskeurig.nl/images/product_big/C23D12E79FAF05B7C1257428003E6E45_big.jpg

De HR773 kostte mij maar 138 euro. De SAN schijf had ik al (Een iOmega, Cifs compatible).
er mogen echter van de HR773 niet meer dan 500 items in een map staan.

Wellicht heb je er wat aan...

Succes

[ Voor 17% gewijzigd door tweakradje op 29-12-2008 15:35 . Reden: Wireless usb toegevoegd ]

Verwijderd

@ tweakradje

Waar heb je die HR773 gekocht voor 138 euro?

Kun je dat met die 500 items per map een beetje verder uitleggen?

Wat heb je nodig voor een SAN netwerk?

Alvast bedankt!
Pagina: 1