[Vista] Opera blijft vaak zomaar even vastlopen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mebus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-02 12:04
Ik heb nu bijna 2 maanden een nieuwe computer. Heb deze computer bij de aldi gekocht op 28 februari ( was een actie )

M'n computer heeft het altijd zeer goed gedaan.. Behalve de afgelopen 2/3 weken niet meer echt. Opera 9.25 loopt steeds om de zoveel tijd vast en dat terwijl er soms nog niet eens een website open staat.. Het duurt niet erg lang dat vastlopen. Ook een herinstallatie helpt niet

Ik zelf denk dat het met m'n hardeschijf te maken heeft.. Of dat Opera niet goed met windows Vista communiceert.

Eigenschappen van computer:
Intel Dual Core Proc E6750 2,66 Ghz,
2 GB DDR2 geheugen,
Geforce 8600 GS,
een 500GB hd van welk merk weet ik niet..
Een moederbord waarvan ik niet weet welke fabrikant die is..
Bios is van Phoenix ( kan niks overklokken )

Verder denk ik dat het moederbord niet een standaard moederbord is maar een moederbord waar wat dingen van af zijn gehaalt om zo de prijs zo laag mogelijk te houden..

M'n hd maakt ook erg veel geluid en FireFox of Internet Explorer loopt niet vast voor zover ik weet..

Dit zag ik trouwens ook nog staan bij probleemoplossen over Opera:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Beschrijving
Een probleem heeft ervoor gezorgd dat dit programma niet meer met Windows communiceert.

Probleem met handtekening
Naam van probleemgebeurtenis:   AppTermFailureEvent
Versie van besturingssysteem:   6.0.6000.2.0.0.768.3
Landinstelling-id:  1043

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem
Opera.exe.atk.kdmp
Version.txt

Tijdelijke kopie van deze bestanden weergeven
Waarschuwing: Het openen van een kopie van deze bestanden kan schadelijk zijn voor uw computer als een virus of een ander beveiligingsprobleem het probleem veroorzaakt.

BABYMETAL LoL - Twitch

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:55

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Er is een update voor Vista voor Opera die mogelijke crashes zou moeten oplossen. Ik weet niet of deze standaard in de updates voorkomen, maar zoeken zal wel een resultaat geven. Ik heb zelf ook heel even Vista gedraait en ga het niet gebruiken om oa deze reden. Opera is een prima browser, maar Vista geeft programma's, en dan met name Opera in mijn ervaring, geen tijd om te herstellen. Ik heb altijd meerdere tabs open en als ik er 3 wilde vernieuwen en een 4e wilde gaan lezen, sloot Vista hem af omdat het programma 'niet meer reageerde'. Onzin, Vista geeft gewoon geen tijd aan aps die druk bezig zijn en even nergens op reageren. Alleen dat hij spontaan crasht heb ik niet gehad (waarschijnlijk niet de tijd voor gegeven :P).

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Mebus
Dankjewel! ik zal even googlen:)

BABYMETAL LoL - Twitch

• Mebus
Google vind niet echt iets.. Kan je mischien helpen?:)

BABYMETAL LoL - Twitch

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:55

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je moet dan ook niet op google zoeken maar op de site van MS en Opera. Hier is een groot topic op de Opera Community site. En zoeken op de MS site met Opera browser zal ook wel het een en ander vinden.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Mebus
Ik zag versie 9.5 ook staan van Opera en na een half uur te hebben gebruikt nog geen 1 keer een vastloper.. Ik denk doordat het komt omdat ik bij 9.5 voor single user had geinstalleert en de classic installer gebruikte ( leeste ik op 1 van de forum berichten van de website van Opera )

Ik ga 9.25 ook eens proberen..

edit: Het heeft denk geholpen^^

[ Voor 5% gewijzigd door Mebus op 04-01-2008 23:55 ]

BABYMETAL LoL - Twitch

Pagina: 1