Toon posts:

[XP] beeldvervorming + uitval

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey,

Ik werk nu al een jaartje met hetlzefde systeem zonder problemen.
P4 3.4 GhZ
1,5k DDR2
ATI X850XT

nu vertoonde mijn pc de afgelopen maand af en toe al rare kuren. Opeens hangt de muis stil en is het systeem dood. of wat ook vaak gebeurd is dat na een minuut of 2 in windows hij een vervormt beeld met strepen en flikkerende pixels begint weer te geven. Normaal gezien kwam dit misschien eens in de week voor en was het na een rebootje wel weer verholpen, maar nu kom ik me pc gewoon niet meer in want het is elke keer zo. Mijn vraag is waar zal dit aan kunnen liggen?

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:23
Ik gok op de videokaart. Kijk eens of deze goed in het slot zit en of deze niet gigantisch is volgelopen met stof of andere niet wenselijke zaken. Eventueel zou je de drivers van je videokaart nog na kunnen kijken, maar ik verwacht niet dat dit het probleem zal zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ok,

Ik heb om dat te testen net ff een andere videokaart erin gehad en daarmee hetzelfde probleem. opeens freezed die mn muis en men windows en kan niks meer.

Nu is me trouwens opgevallen dat ik gisteren 20x acher elkaar aan het testen was en dat hij elke keer na 1/2 minuten dood sloeg. nu kwam ik gisterennacht thuis en toen hield hij het opeens een half uur vol. kan het zijn dat het dan met de temperatuur van iets te maken heeft?

Verwijderd

Gooi er is wat meer RAM in :o1,5k (is dat 1500, reepjes, koeien ddr2?, lol:P) ddr2 :P
Test is hoe het zit in je bios, daar geen last, probeer anders ff clean windows install, missch virus of iets anders.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2008 15:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 15:20:
Gooi er is wat meer RAM in :o1,5k (is dat 1500, reepjes, koeien ddr2?, lol:P) ddr2 :P
Test is hoe het zit in je bios, daar geen last, probeer anders ff clean windows install, missch virus of iets anders.
tsjah aan de hoeveelheid ram zal het niet liggen. ook denk ik niet dat het een virus of iets kan zijn want het probleem komt zo random voor. ik heb het ook al zien gebeuren bij het laden van windows zelf.

Verwijderd

Doe de sidepanel open en hou er een kamerventilator op, en kijk of hij dan nog hetzelfde doet?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 17:44:
Doe de sidepanel open en hou er een kamerventilator op, en kijk of hij dan nog hetzelfde doet?
heb ik gedaan maar nogsteeds na 2 minuten een uitval. Waar zou een eventueel temperatuurprobleem dan de oorzaak kunnen zijn moet ik dan eerder aan de mobo of de cpu denken? Op mijn cpu zit trouwens een enorme zalmancooler dus ik verwacht eigenlijk ook niet echt dat daar wat fout zit... waar kan het zitten.....

edit:
ik heb net even goed naar me mobo gekeken en het is me ook opgevallen dat de mainstekker die van de voedding naar de mobo gaat erg warm wordt bij de bovenste 4 pinnen. dat komt doordat daar ooit een keer iets doorgebrand was. het zier er ook helemaal bruin. zou dit misschien ook er iets mee te maken kunnen hebben?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2008 18:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
De Uitval ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.screenshots.cc/view_thumb/79adb2119/bb.JPG

maar soms hangt hij gewoon in 1x keer en freezed hij gewoon. het is opmerkelijk hoe random het probleem zich voordoet. ik zit nu al een uurtje zonder problemen achter deze pc te werken.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2008 21:13 ]

Pagina: 1