Verhuizen domeinnaam

Pagina: 1
Acties:

• AquilaDus
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-11 14:53
Hallo iedereen, deze maand wil ik een domeinnaam die nu van een vriend is verhuizen. Hij heeft die domeinnaam tot X januari geregistreerd. Betekent dit dat het verzoek tot verhuizing voor die dag moet zijn ingediend of kan dit ook nog later.
Ik las namens ergens dat SIDN ervoor zorgt dat domeinnamen de eerst paar maanden niet opnieuw kunnen worden geregistreerd. Klopt dit? Als dit waar is vroeg ik me af of de vorige eigenaar hem dan wel nog mag verhuizen in die periode.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Je moet dan dat domein niet op laten zeggen maar gewoon van eigenaar laten veranderen door je vriend.

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-12 12:31

Salandur

Software Engineer

verhuizen kan altijd, alleen moet je er rekening mee houden dat je oude ISP meestal geen restitutie doet van het nog lopende contract.

verhuizen doe je door te registreren bij de nieuwe ISP en aan te geven dat je wilt verhuizen en dan de gegevens van de huidige ISP op te geven.

overigens is het ook mogelijk om alleen de naam van de domeinhouder te veranderen. dit kan ook elk moment

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Dit kun je regelen bij je oude registar/hosting. Bij een .com adres moet het domein unlocked worden.
Bij .nl adressen weet ik dat niet zeker. Je registar/hostingbedrijf weet hier alles van, en zulke dingen zijn vaak ook in de FAQ van de registar/hostingpartij te vinden!

• AquilaDus
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-11 14:53
Die vriend wil het abo voor die domeinnaam (.nl) bij dat hostingbedrijf opzeggen. Nu heb ik aan hem gevraagd om zo snel mogelijk dat verhuisformulier te sturen (houder veranderen kan altijd later nog he?). Maar ik vroeg me dus af wat er dus gebeurd als dat formulier niet op tijd bij mij (of mijn hostingprovider) zou zijn. Kun je dan die domeinnaam nog wel verhuizen.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-12 16:56

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ja dat kan altijd. Het kan alleen zo zijn dat je bij je oude hostingtoko niet op tijd opzegt en daar dus nog een jaar voor moet betalen (of welke periode ze dan ook hanteren).
Ik kan je alvast verklappen dat je in 99% van de gevallen te laat bent. Een opzegtermijn van 1 maand is redelijk normaal. Voor een domein dat in januari afloopt had je dus waarschijnlijk al in december je lopende contract (of liever, die vriend van je had dat moeten doen) op moeten zeggen en voor datum x het domein ook over moeten hevelen naar je nieuwe registrar.
Pagina: 1