Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zoeken op server vanaf intranet

Pagina: 1
Acties:
  • 232 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:00
Beste mensen,

Onlangs heb ik het intranet hier op kantoor opgezet. Eén van de dingen die ik daar op de startpagina heb gezet is een Google-applicatie: directe vanaf de startpagina op Google zoeken.
Dit idee wil ik ook graag maken voor het zoeken op de server. Dus gewoon een invul-vlak, en een button 'Zoeken op de server'.
Tuurlijk, de zoek-applicatie van MS is direct op te vragen met 'F3', maar dan zit er weer een stapje tussen.

Weet iemand of, en vooral hoe, ik dit kan oplossen?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
En wat heb je zelf al geprobeerd? Gezocht? Gevonden?
Je zou eens kunnen kijken naar de Indexing service en die met wat asp/php/whatever benutten.

[ Voor 19% gewijzigd door RobIII op 04-01-2008 11:59 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• FabianNL
Excusez-moi.

Ik heb er toch al een goede dag Google-en opzitten, en ik kom niet echt dichterbij. Eerst heb ik geprobeerd om het via de standaard-interface van MS zoeken te doen (klik en open het zoekscherm - dus sowieso een omweg), maar ook dat kreeg ik helaas niet netjes voor elkaar.

Met de indexering/SQL zou het theoretisch moeten lukken, maar ik weet gewoon niet hoe ik dit moet integreren in php of html.

Gecombineerd, ik ga er simpelweg vanuit dat het kan, maar mijn programmeer-kennis is gewoon niet voldoende om daadwerkelijk voor elkaar te krijgen. Vandaar deze vraag om hulp.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dit heeft erg weinig met programmeerkennis te maken als wel wat je op het frontend (intranet) en backend (de servers) aan software hebt draaien dat data aan elkaar kan doorgeven.

Lijkt me dus noodzaak dat we eerst voldoende info krijgen welke software er draait, hoe men zoekt/werkt, hoe het intranet wordt aangeboden etc.

En anders zou je minstens even TechNet kunnen doornemen; neem aan dat daar voldoende staat indien je gebruik maakt van Windows-OS.

*edit*
Voorbeeld: ik kan met Sharepoint ook niet per default een zoekfunctie op de server uitzoeken ondanks dat alles van Microsoft is. Zelfs daar is extra configuratie en indexing etc voor nodig.

[ Voor 17% gewijzigd door MAX3400 op 04-01-2008 16:25 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• FabianNL
Op de server draait MS Server 2003 R2. Het intraweb heb ik simpelweg neergezet in weblayout van MS Word.

Verbeter me als ik het fout heb, maar begrijp ik het goed als het dus niet gewoon een bepaalde code is die ik binnen de intraweb-site kan zetten?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Gaat 't om zelf iets programmeren of kant-en-klare oplossingen?

Google biedt dit nl. al jaar en dag in de vorm van Google mini :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-11 13:35
FabianNL schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 22:36:
Verbeter me als ik het fout heb, maar begrijp ik het goed als het dus niet gewoon een bepaalde code is die ik binnen de intraweb-site kan zetten?
Wil je nu op content in de intraweb site zoeken? Dit gaat je niet standaard lukken met Google aangezien google's spiders (doorgaans tenminste) niet op je intraweb kunnen komen. Dan zit je dus of aan een (al dan niet kant-en-klare) standalone search applicatie te denken, moet je zelf aan de gang met een zoekfunctie (wat overigens ook niet al te moeilijk is met MSSQL / MySQL) of zul je je intraweb site open moeten stellen voor Google's bots. Het eerste is duur, het tweede duurt lang, het derde is een potentieel beveiligingsrisico (omdat dan jan en allemaal ook op je intraweb kan), aan jou de keuze ;)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• wboevink
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-11 00:06
Het is al eerder gezegd, indexing service is daar voor bedoeld.

http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/ms689718.aspx

• MAX3400

MAX3400

Tot op zekere hoogte zou dat kunnen. Probleem is alleen dat Indexing Service per partitie wordt ingezet en voor zover ik weet niet per directory. De master database bevat dus enorm veel resultaten die je niet allemaal aan je users wil voorschotelen. Als iemand zoekt op "sys" zou ik als beheerder niet willen dat alle sys-files uit de (sub)directory van Windows als resultaat worden getoond.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:50

Nakebod

Nope.

Ik denk: Microsoft Search Server 2008: Flash promotie filmpje
Download

Goede integratie met je AD, gebruikers krijgen alleen resultaten terug van files waar ze toegang tot hebben.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• FabianNL
Mensen, dank je wel voor alle input.

Wat ik tot nu gedaan heb is allereerst geprobeerd om Google Desktop op de server te installeren, en deze dan via een web-applicatie bereikbaar te maken. Dit blijkt niet mogelijk. Google Mini is een oplossing, maar kost €2000,-.
De standaard zoekmachine in Windows (Start-Zoeken) zou op zich voldoen, maar ook deze is niet toegankelijk te maken via een web-applicatie.

Vervolgens heb ik mijn heil gezocht in de index-functie van Server 2003. Hiervoor heb ik een mooie manual gevonden.
Indexeren voldoet inderdaad perfect in de zin dat je bepaalde mappen kan doorzoeken, maar ook deze oplossingen kent twee problemen: de server trekt om de een of andere reden geen ASP bestanden, maar een groter probleem is dat de index-functie alleen zoekt op woorden die IN het bestand staan, en dus niet op bestandsnaam.

In mijn verdere zoektocht ben ik de programma's Goolag, Soogle en DNKA tegengekomen. Toch ben ik er (begrijpelijkerwijs?) huiverig voor deze programma's zomaar op de server te knallen.

Zijn er nog eventueel nog andere oplossingen?

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:45
FabianNL schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 22:36:
Op de server draait MS Server 2003 R2. Het intraweb heb ik simpelweg neergezet in weblayout van MS Word.
:X :X
Ik heb het idee dat je niet helemaal weet waar je mee bezig bent. Als je server geen ASP bestanden serveert is hij gewoon niet juist geconfigureerd. ASP is ook erg verouderd ondertussen, ik zou ASP.Net prefereren. Waar probeer je op de server eigenlijk te zoeken? Zoek je met windows search vanaf de client op de server (dus via file shares)? Dan ga je het zo nooit oplossen namelijk. Of zijn er directory's op de server waar bestanden staan die iedereen zou mogen downloaden? De situatie is me nog niet geheel duidelijk.

[ Voor 27% gewijzigd door sig69 op 09-01-2008 10:10 ]

Roomba E5 te koop

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10 16:43
Kijk eens naar MS Visual Web Developer Express.

Toch wel een stuk beter dan Words internet pagina, gratis, en nog steeds drag en drop + goede tutorials en volledige ASP2.0 (stuk veiliger en makkelijker)

Via VWD Express zul je wel tegen dezelfde zoekproblemen aan lopen, maar je kunt VWD iig veel meer dynamisch maken en code (C# , VB.net etc..) laten uitvoeren op de server, misschien dat je daar iets mee kan?

~ Mijn prog blog!

• MAX3400

MAX3400

Kan je niet iets met (het alom ranzige, trage en vaag geconfigureerde) Windows Desktop Search?

Ik zie in ieder geval dat je aanzienlijk je best doet om alternatieven te zoeken. Geen idee hoe jullie in de licenties zitten (subscriptions bij Microsoft) maar Sharepoint of iets dergelijks is natuurlijk ook geent op de doelen die je wil realiseren.

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-11 23:37

TeeDee

CQB 241

Goed. Meerdere malen aangehaald: De MS Indexing Service is prima geschikt daarvoor.
Je kan aparte Catalogs aanmaken op basis van je intranet (je kan dus aangeven welke WWWserver je hiervoor moet hebben.). Deze catalog kan je prima via bijvoorbeeld een ASP oplossing deze Indexing Service aanspreken. Voor zover ik weet kan je daar ook Share aliasen voor aanmaken / automatisch toevoegen.

VBScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<%
Set objQuery = Server.CreateObject("ixsso.query")
Set objUtil = Server.CreateObject("ixsso.util")

myquery=myquery & " and not #filename indexmaster.asp"
myquery=myquery & " and not #filename index.asp"
myquery=myquery & " and not #filename indexold.asp"
myquery=myquery & " and not #filename *.|(txt|,inc|,mdb|,cnt|,class|,toc|,css|,asp|)"
myquery=myquery & " and not #Vpath = *\_notes* "
myquery=myquery & " and not #Vpath = *\_mmDBScripts* "

objQuery.Query=myQuery
objQuery.Columns = "Vpath, DocTitle, Filename, Characterization, Contents,DocKeyWords, Rank"
objQuery.SortBy = "Rank [d]"
objQuery.MaxRecords = 10
objquery.catalog="ccIntranet"
objquery.LocaleID = objutil.ISOToLocaleID("EN-US")

Set rstemp = objQuery.CreateRecordSet("nonsequential")

Do While Not rsTemp.EOF
        VarVPath = rsTemp("Vpath")
        VarVpath = replace(VarVpath, " ", "%20")
        VarDocTitle = rsTemp("DocTitle")
        VarFileName = rsTemp("Filename")
        VarCharacter = Left(rsTemp("Characterization"), 50)
        VarContents = rsTemp("Contents")
        VarRank = rsTemp("Rank")

.... etc etc
%>

Bovenstaande is een stuk copy/paste uit onze oude intranet omgeving (en code van 5 jaar oud ofzo).

Waarschijnlijk wordt je ASP niet goed geserveerd omdat je dat nog wel even aan moeten geven in je IIS configuratie: Webserver extensions > Active Server Pages > Allow

[ Voor 8% gewijzigd door TeeDee op 09-01-2008 10:42 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• hstuivenberg
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-11 09:55
Windows sharepoint services 3.0 icm search server?

Kant en klaar prachtig intranet op basis van heldere technieken: sql/msde, .NET en IIS.
Verder met search server (express??) kun je volgens mij ook mappen op je file shares laten indexeren. (correct me if im wrong).

Alles gratis, mits je een legale versie van Windows Server 2003 hebt.

• FabianNL
We blijven bezig...

Om toch een zoekmogelijkheid aan te bieden, al is het dan niet echt ideaal, ben ik even doorgegaan met de indexing service. ASP draait ondertussen, met een schitterend testbestandje. Via http://[IPadres]/test.asp krijg ik de hele zwik draaiende.

Nu dan, deel twee van mijn kleine quest. Via dezelfde manual als de vorige keer heb ik zowel een query-form gemaakt, als een results-pagina. Uiteraard werkt het query-form probleemloos, maar wil de results-pagina niet draaien.

Ik acht de kennis van de mensen hier beduidend hoger dan mijn eigen asp-kennis, dus kan er iemand zien wat er schort aan deze code?

RESULTS.ASP

<html>
<head>
<title>
Search Results
</title>
</head>
<body>

<%
' This section sets the various configuration variables

formscope="/"
pagesize = 5000
maxrecords=5000
searchstring=request.form("searchstring")
catalogtosearch="Test"
searchrankorder="rank[d]"
origsearch=searchstring
%>

<%
'This section performs the query

dim q
dim util
set q=server.createobject("ixsso.query")
set util=server.createobject("ixsso.util")
q.query=searchstring
q.catalog=catalogtosearch
q.sortby=searchrankorder
q.columns="doctitle, filename, size, write, rank, directory, path"
q.maxrecords=maxrecords
%>

<%
'This section displays the results

set rs=q.createrecordset("nonsequential")
rs.pagesize=pagesize
response.write"<p>Your search for <b>" & origsearch & "</b> produced "

if rs.recordcount=0 then response.write "no results"
if rs.recordcount=1 then response.write "1 result: "
if rs.recordcount>1 then response.write(rs.recordcount) & " results: "

%>

<table border=1><tr><td><b>Title</b></td><td><b>Filename</b></td><td><b>Date / Time</b></td><td><b>Size</b></td><td><b>Relevance</b></td><td><b>Directory</b></td></tr>

<%
do while not rs.EOF

response.write "<tr><td>" & rs("doctitle") & "</td><td>" & "<a href=" & "'" & rs("path") & "'" & ">" & rs("filename") & "</a>" & "</td><td>" & rs("write") & "</td><td>" & rs("size") & "</td><td>" & rs("rank") & "</td><td>" & rs("directory") & "</td></tr>"

rs.movenext
loop

response.write "</table>"
set rs=nothing
set q=nothing
set util=nothing
%>

</body>
</html>
Pagina: 1