Toon posts:

internet via pcmcia-insteekkaart t-mobile op laptop delen

Pagina: 1
Acties:
  • 320 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn binnenvaartschip een t-mobile pcmcia-insteekkaart in mijn laptop zitten waarmee we al varend redelijk van het internet gebruik kunnen maken. Nu wil ik in mijn stuurhut ook met de daar aanwezige laptop gebruik van het internet kunnen maken zonder daar ook weer een apart abonnement voor af te moeten sluiten. Ivm. de constructie van het schip heeft draadloos de voorkeur. Kan ik op een of andere manier een netwerkje opzetten zodat ik op beide pc's kan internetten. Ik weet dat Vodafone daar een oplossing voor heeft maar dat is uitsluitend voor hun eigen abonnementen. Verder zijn er dure oplossingen van plm. vijfhonderd euro heb ik begrepen maar zo vaak gebruik ik het ook weer niet. Ik zag ook een advertentie over een Sitecom type LN-510 Plug en Play netwerk starterskit, welke via het stroomnet werkt. Info daarover is erg simpel maar ik ben bang dat dat uitsluitend werkt als je in het bezit bent van een router of een modem. Kan daar niet goed achter komen. Wie heeft hier wat ervaring of informatie over of kan mij aan een goede oplossing helpen. Wil best wat investeren tot bijvoorbeeld 100 euro of zo.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels vernomen dat de Sitecom LN-510 wel eenvoudig de 2 laptops met elkaar kan verbinden maar dat je dan nog geen internet kunt delen. Dat schijnt een heel geprogrammeer te zijn. Is dus blijkbaar geen optie.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.routershop.nl/images/products/large/linksys_wrt54g3g_500x375.jpg
Dit blijft wel de beste oplossing
Kost helaas wel het dubbele, maar geeft een zeer goed resultaat.
Wat je niet moet vergeten is dat ie een 4-Poorts 10/100Mbps en WPA, WPA2, WEP. heeft.

Heb je wel nodig als u het veilig en snel wilt hebben.

• Rowan1337
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-10-2021
Je zou de verbinding kunnen sharen met je WiFi verbinding en jouw WiFi verbinding als Acces Point laten functioneren (mits deze dit ondersteund).